Försvunnen öronpropp!
Hjälp…En öronpropp har försvunnit här hemma! Hur ska jag göra, har letat igenom hela huset och städat det två gånger…men ingen öronpropp. Så förmodligen har någon katt ätit upp den! Hur ska jag göra? Har ni varit med om något liknande?
Mina hundar har ätit saker men de har oftast kommit ut den normala vägen. Enda gången något fick göras var när min farfars hund åt upp en hylsnyckelsats, då fick vi ta ut dom hos vet.
Hjäälp öronproppar är ju jätte sträva!

…inte under kylskåpet då? :-)
Magsyran fixar nog till proppens sträva yta men i själva verket så tror jag inte att någon katt har ätit upp den.
Hoppas "det löser sig" :-) Louise
Min Mathilda älskar mina öronproppar och har tuggat i sig delar av dem. Hon snokar upp dem, vart jag än gömmer dem.
Den kommer nog ut den naturliga vägen. Katten som ätit upp den, har nog inte svalt den hel.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Två av mina katter är experter på att rota fram öronproppar och har mumsat i sig delar av och även hela öronproppar. Det har alltid kommit ut den naturliga vägen och inte vållat någon skada. Jag tror du kan vara lugn.
Tack alla, ni lugnar min oro

Hur i hela fridens namn fick hunden i sig en hylsnyckelsats???????????????
Jo det undrar jag också…:-)
Glupsk vovve.
/Elisa
#5, #6. Jo hylsnyckelsatsen låg där med locket öppet i pannrummet, likaså maten stod där. Men hylsnyckelsatsen var godare. Å en hylsa är fortfarande borta:-O
Jag vill inte oroa dig i onödan, men det finns anledning till oro. Håll noggrann koll på att det inte blir problem med magen. Vid minsta misstanke om stopp så åk in direkt! Jag vet exempel med just en öronpropp där det inte har slutat lyckligt.

Jag vet också om en katt som inte klarade sig då hon hade ätit upp en öronpropp - katten blev dålig men ägarna reagerade inte förrän det var försent. Din katt har bättre förutsättningar!

Jag hoppas att det går bra, har hört riktiga skräckhistorier om katter och öronproppar. Men om någon katt skulle bli dålig så åk in snabbt och förklara att det försvunnit en öronpropp. Det finns inget annat att göra förutom att vänta och se vad som händer. Hoppas du hittar den någon annanstans!