Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 857 ggr
Nilla
0

OT. Väderprat.

Idag är det icke vår i Skaraborg. Vi har åkt på ett riktigt bakslag!

Här är det vitt av snö och stora blöta flingor singlar ner. Har precis varit ute hos min ko med kalv och mockat och utfodrat. Idag får de vara inne.

Det droppar och rinner från taken och naturligtvis rinner det ner i nacken och innanför jackan, när man står och ska låsa stallet. Hua, fort in. Idag blir det en riktigt lat dag!

Hur har ni det i övriga Sverige? Har ni vinter i Norge?

Bjuder på en närbild av Tammy/Tamarillo 10 veckor. Han är så vacker, så jag kan inte se mig mätt på honom. Jag är Ocicatfrälst för livet.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

paivi
0

SNÖ!? I Skaraborg?

Det finns inte länge ens här i södra Finland… Tänkte låta byta mina däck idag :D

Nilla
0

Det var optimistiskt att byta däcken! Jag tror jag väntar ett tag till. Skrattande

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Kom snöblask vid 5,40 då jag gick upp. Men det är borta nu…

Plockade in grodägg för ett tag sedan (kunde inte motstå) och idag har de ändrat sig från att vara små svarta prickar till avlånga prickar…
Så snart kläcks de!Skrattande

Kommer släppa ut dem när de fått ben.

/Elisa

Fliris
0

Her er det snø også, altså Oslo. Det er helt forferdelig. Vi skulle på loppemarked i dag, men det utgår. Nå er det bare jobb i blomsterbutikk i dag og konsert i kveld. Om jeg orker i det været her.

tuska
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill inte titta ut, för att det snöar så innivassens. Det ser ut som hemma hos dej Nilla.   Vill nu istället ut å kratta, göra vårfint runt knutarna här, men det ser ut att dröja.  Idag ägnar jag största tiden för dräktiga Bina, har gjort mej beredd med allt som ska vara inför den kommande kullen. Hon har några dygn kvar men hon bäddar å kollar in så jag har bäddat fint, rätt å rent.  Kan du skicka ett foto på din goa Oci- unge tar jag tilfället att visa min Kupidha. 

Nilla
0

#5 Det gör du rätt i, Inger. Wow, hon är en riktig skönhet!!! Räcka ut tungan

SacredSouls
0

#5 ohhhhh det var en jente som var som snytt ut av nesen til pappan sin det. Ubeskrivelig vakker er hunKyssKyss 

Her snør det også. Æsj,frister ikke å gå ut i det heletatt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
0

Vad härligt att få se något så fint som kattungar och grodägg så här i snön!

Vågar inte byta till sommardäck ännu… Min mamma och pappa åkte till Turkiet idag och fick nyss sms av dem att de hade 28 grader i skuggan… Jag är iiinte avundsjuk!! *suck* Själv får jag vara hemma och ta hand om hästar och katter.

AFamosa
0

# 3 Skrattande hygglig tjej den där Kalinda som väntar till grodorna fått ben innan hon släpper ut dom :-))

kalindas
0

*hehe*
Jo visst är jag snäll. FlörtKan ju släppa dem som yngel, i vattnet också.
Men större chans att överleva när de fått ben. Grodor är ju både ovanliga och fridlysta. Men man får lov att "föda upp" dem. Dvs om man sedan släpper dem fria…

/Elisa

Bokskogens
0

#10 Hörde att det var Grodans år iår, men vad folk gör för grodan vet jag inte…
Tur att du tar hand om dem så fint! *ler*