NORRMÄN/KVINNOR SE HIT
Hallå alla norrmän och kvinnor.. nu vill jag höra här det är så att en av mina bebisar skall till norge och hon heter S*Lapommis Fräsig i Frillan. Nu är det så jag fått höra att frilla betyder hora på norska och jag vill höra om ni uppfattar det så när ni hör hennes namn och om det är ett ord ni använder? Känns inte som jag vill skicka en svensk hora till norge *asg* så hur uppfattar ni i norge hennes namn egentligen? Vad tror ni det betyder på ren norska *Ler*
/Emelie som måste byta namn på stackan annars

Nei, det er ikke helt rett.
"Frillan" og "frille" blir etter min mening forskjellig.
Frille tex var norrønsk navn for en giftmanns elskerinne
Dvs at en "frille" var dengang da, dog ikke "hore".
Karitzy(。❤‿❤。)
Ja men det gör väl inte så mycket , jag menar om hon ska gå i avel kanske så lär hon ju träffa massor med " karlar ", och katter är ju som bekant kända för att vara lite "lättfotade" så det är väl bara rätt namn på rätt person så att säga…:-)))

#2 hahahahah jo men ändå :P
#1 ok så du tycker hon kan heta som hon gör?
Jag tycker du ska döpa om henne till "Fräsiga Frida" för att vara på den säkra sidan. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#3 Det tror jeg du må avgjøre selv, Frillan betyr i allefall ikke hore på norsk
Karitzy(。❤‿❤。)

#4 eftersom hla kullen heter första ordet att dom är tuff, coola, färsiga eller så och sen heter som att dom är "i" nått som Frack, Frillan, Kjol så tycker jag inte Fräiga Frida passar riktigt in i kullen

#5 betyder et nått alls?

Nei forbinder ikke Frillan med "frille". Som Karitzy sier er frille et gamelt norsk ord som ikke brukes lengre. Tror mange unge i dag ikke engang vet hva det betyr. Jeg hadde ikke døpt henne om…..

#8 Tack då får hon heta som hon gör 
Neida jeg forbinder heller ikke ordene frille og frillan. Dessuten så betyr jo ikke frille hore heller,det er jo elskerinne som er den riktige betydningen som karitzy skriver.
Så du kan nok trygt la henne hete det ja,hehe.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus