Siameser sammen med ragdolls?
En av kattungekjøperne våre har tatt til seg to ragdolls på 2 år, og er nå usikker på hvordan ragdolls og siameser(balineser) går overens - om de vil trives sammen. Vi har bare vært borti ett tilfelle av denne kombinasjonen, og det gikk ikke bra. Vår Chelsey kommer fra en person som driver med oppdrett på abyssiner og ragdolls, og Chelsey ble jaget hver dag i det huset. Hun fikk ikke være i fred for de andre kattene, og det var slåsskamper stadig vekk.
Har du noen erfaring med denne kombinasjonen av katter, eller kjenner du til noen som har prøvd dette?
Jepp… jag har sålt en siames pojke till en som sedan skaffade en raggdoll, det går jättebra tillsammans. Siamesen är älst av dem, raggdollen kom in som en unge när siamesen va kastrerad å 1 år gammal. Sånt har också betydelse.

Erik bor sammen med en raggis og det går veldig fint. Erik "tukter" ragdollen som ikke får spise mat før Erik er ferdig osv *LOL* eieren sier de har det så artig sammen og selvom raggisen ikke er like aktiv, så utfyller de hverandre.
Ragdollen lærer Erik litt manerer ved matbordet og Erik trimmer raggisen 

Katter blir faktiskt lite som dom umgås så det kommer nog bara gå bra.. mammas oriental är precis som en skogkatt bara lite hesare röst *hehe*
Min erfarenhet är att det går väldigt bra att ha siames/balines ihop med ragdoll. Särskilt då man bara har två eller tre katter och de är kastrater (i alla fall majoriteten av dem).
Då jag tror det kan bli problem är när man har många katter av en ras och bara en katt av en annan ras, att denna katt då kan bli mobbad för att den inte riktigt beter sig och ser ut som de andra. Min raggis gick bra ihop med mina kat 4 ända tills min fertile hane började ge sig på henne, han ville nog mest busa, men hon fräste och morrade till slut så fort hon såg honom och detta gjorde även de andra katterna väldigt provocerade. Tror att de såg henne som offeciell fridstörare.

Hade en jobbarkompis som hade den kombinationen och så vitt jag vet gick det finfint.