Hur håller du din hane?

Lever din hane fritt i familjen eller har han eget boende? Har du flera hanar med eget boende permanent eller kanske turas de om att vistas med familjen? Alternativen är många.
För att riktigt gardera mig, har jag nu fyllt på med massor av alternativ. Jag hoppas att ni kan hitta något som passar er.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Jeg svarte: lever i familien.
Tassen bruker bukse/bleie i de perioder han har markert og er da sammen med oss dagtid. Han sover på badet om natten uten truse(sammen med to av de andre kattene) Men det er bare i perioder hvis vi har løpende hunnkatt eller han markerer.
Ellers så sover de sammen alle sammen i stua eller sengen vår..alt ettersom.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jeg svarte at jeg bare ville lese tråden fordi min hane ennå ikke er fertil. Men når han blir det kommer han til å være i leilgheten med oss hele tiden enten med eller uten bleie og da på badet på natten eller når vi ikke er hjemme. Men jeg satser på at markering er linjebasert og da hverken far eller farfar har markert noe særlig etter det jeg har fått med meg også hjelper det vel at jeg ikke har fertil hunnkatt i nærheten av han utenom på utstilling.
#1 Så han telter ikke i hagen da? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Självklart bor våra hanar tillsammans med oss precis som alla anda katter.. SKulle det inte fungera får de bli kastrater är inte så kompis med eget rum eller hus vaianten
#3 haha et godt svaralternativ.De dagen han setter rompa mot flatskjermen og kortslutter min elskede tv..ja da setter jeg han i teltet tror jeg 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

#5 Det er så deilig å vite at man bare bor et slags midlertidig sted som jeg gjør nå. Og om han markerer et sted og jeg får bort lukta gjør det nok ikke noe særlig så lenge det er møbler og ikke gulvet ller noe. Og med midlertidig mener jeg at jeg har ingen planer om å ta med meg sofa, bord etc. på flyttelasset til Tyskland.
Båda mina hanar har levt med resten av familjen.
Igor lever sammen med oss på lik linje med de fertile jentene. Den dagen han begynner å markere, er det rett til Dr. Dyregod for å fjerne nøttene hans! Jeg kjenner ingen steder at jeg vil begynne med bleieskifting på kattene, men det er mulig at jeg vil forandre mening når den dagen kommer. Man vet aldri hva som skjer i framtiden. Men nå er det HELT utenkelig å skulle ha en fertil "skvettlapp" i huset 

När vi hade fertil pojke så bode han i ett eget hus tillsammans med antingen kastrat dottern eller en av honorna.
Han markerade ALDRIG i sitt hus och gjorde en del parningar där.
Men så fort han kom in i stora huset så pissade han hejvillt! Han fick träffa alla katterna i rastgården så han kände alla när han flyttade in i huset som kastrat. Och det funkar jätte bra.
Har ingen stormarkører her jeg. Secret i sin tid hadde fast vinduskarm,og kun en dråpe eller to.Verst var det rett etter en parring. Rasputin har badekaret han.Der er syns han der er plass til en hel dam 
Ellers har jeg eget rom som brukes på nattestid/når jeg er på jobb/ikke hjemme og ved parringer.
Hadde jeg hatt en større markør,så hadde jeg puttet på en bleie eller noe,så dem kunne være med oss andre deler av dagen. Men selv om jeg holder egen hannkatt,så har jeg ikke tenkt å leve i et nedpisset hus som stinker sånn at en ikke får vasket det rent. Jeg ønsker også gjerne å ha besøk av venner og bekjente som ikke er "gale kattevenner" som kanksje ville forstått bedre hvorfor man hadde en helt spesiell odør i huset. Jeg får sånn panikk når jeg får besøk av ikke kattefolk,og spør alltid,syns du det lukter her? Men dem kjenner aldri annet,om ikke en katt nettopp har vært på doen sin for å bæsje. Jeg holder ikke en hannkatt fertil over mange år,men jeg er veldig glad en har eget rom i tillegg. Så klart er aldri Rasputin alene der på natten. Tenor bor med han,fordi dem er verdens beste busevenner. Så bor Decibell og rampetrollene i kjøkkenet for tiden,og de andre sover sammen med meg om natten.
Enkelt er det ikke å holde hannkatt,men det er enklere å holde dem som markerer i mer minimale mengder så klart.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/