Lilla Päckelfia
Här kommer en bild på min lilla S*Jijumas Magica de Hex OLH g. När hon var ca 3 veckor så började hon äta väldigt lite och under 6 veckor så gick hon inte upp något. Hon pendlade mellan 280 och 330 gr. Jag matade och matade och vi hade diskussioner. Till slut så har hon kommit på att mat är gott. Hon är nu 12 veckor och väger nu 820 gr. Hon ser väldigt rolig ut när hon far runt. Hon har väldigt långa ben, stort huvud och stora ögon och lång svans samt ser lite liten ut.
//Monica
S*Jijumas Orientalisk Långhår och Balines

söööööt

Sötnosen 
Mitt blödiga hjärta bankar hårt…en sån liten smula! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Hon var så liten sååå länge, lilla Magica, med igenmurat envist öga och en vilja som endast tillstår en paddmadame när det kom till tvångsmatningen ^^
Men nu börjar hon ju bli en stor tjej!
Känner igen det där med att de inte vill äta, hade samma probelm med min holländska import dock tog det längre tid innan jag fick henne att förstå att mat är gott. Nu är hon världens matvrak med är dock inte tjock för det utan snarare tvärtemot men hon ser i alla fall ut som en katt och inte en insekt som hon gjorde när hon var 4 månader.

Men åh, en sån härlig liten tjej! Hon ville väl helt enkelt berätta för dig att hon minsann inte skulle flytta nånstans - utan vara med dig heeeeela livet;-)

#7 Men hon ska inte bo med mej utan hos en kompis till mej. Så jag kommer att få träffa henne i alla fall. Här är det 110 knyck på henne dagarna i ända. Hon har en väldig energi. Hon väger idag 850 gr så hon går stadigt uppåt nu
. Jag tycker att hon ser väldigt lovande ut i alla fall.
//Monica
S*Jijumas
Orientalisk Långhår och Balines

Fantastiskt söt. Härligt att höra att hon fått till aptiten.
ÅÅ for en søt liten snuppe. Godt at hun har forstått at mat er bra og at hun har begynt å vokse.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nämen vilken liten snuttis!
Skönt att hon börjat äta ordentligt 

söt liten tös ;-)) men varför kallas hon Päckelfia
…?
Louise

Håller tummarna att det fortsätter att gå bra med ätandet, jättesöt är hon hur som helst
Kjempe søt ;))
Hon ser ju ut som ett litet päckel juuu ^^
Liten och päcklig.. inte äckel-päckel… på norrländska är päckel typ, liten och klemig ;-)

Det förklarar ju saken :-)
Hon är ju supersöt, lilla fröken! 

och då betyder Klemig? før det ordet har helt passerat førbi mig :)
Hon ser småtuffsigt busig ut tycker jag!

klem…fuzz…dalt :-)
Klemig betyder typ liten och klen. Liten och spinkig skulle jag nog också säga att det kan betyda.

Det är precis som Hakkapelitta säjer att hon har varit liten och klen och det var därför hon blev kallad Päckel Fia. Fast när jag ropar på henne så kallas hon trollet 
//Monica
S*Jijumas
Orientalisk Långhår och Balines

Hon är alldeles underbar lilla Päckelfia!!! Hade hon varit kille hade hon varit en typis Pelle-gris!!
Varför kryper alltid de här småskruttarna en bit längre in i hjärtat på en??
Sitter och funderar på om det är olika betydelse på klemig i norr och söder ;-)) Om man är klemig här nere är man lite bortskämd, petig med maten osv :-))

Klemig här uppe betyder bortskämd 
//Monica
Jepp, hon var klemig med maten, och envis som synden!! Jag har själv tvångsmatat denna lilla paddfröken som med blott 300gram spottade, morrade och fräste och försökte göra tappert motstånd mot äcklig, läskig mat :D
ja, just ja. Bortskämd.

OBS! Hör inte till ursprungsinlägget, men till vissa svar:
Jag glömmer aldrig när jag var ny på forumet och kallade katternas bädd för "muff", snabbt fick jag lära mig att det kallas för "puff" söder över, och det jag pratade om var en helt annan sak
. Jag bor strax nedanför Stockholm, och alla jag frågar häromkring säger muff!! Vad kallar ni uppåt landet bädden för? Kul att vi menar olika saker med samma namn i detta avlånga land, skapar alltid funderingar och roliga svar.
Lite mer OT här också.
I Halland säger vi "keligt" när något är tråkigt. Kan bli lite förvirrande när någon har en "kelig" katt.
De menar "gosig" katt och jag tänker "tråkig" katt. 
/Elisa

Vi kanske borde fixa en ordlista inom Sverige också
, bara svårt att veta vart gränserna går för vad orden betyder?

Jag var på konferens en gång för många år sen och pratade väldigt varmt om mina "tissar" som jag tyckte var alldeles fantastiska. Fick en riktigt konstig blick av en av tjejerna, det visade sig att för henne betydde "tissar" bröst!!! :-)) Kanske ska tillägga att jag är begåvad med vändstekta ägg!
jaja men det er bra du har en god porsjon självfortroende (sikkert bare halveis riktig skrevet) canoodles.
Tissen på norsk er ikke bryster men selve godsakene litt lenger ned sør for navlen
Det er jo nesten større språkforvirring i forskjellige deler i Sverige enn det er Norsk/Svensk ;)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Hahahahaha, Tine jag tror jag går av på mitten. För mig är också tissar just… ja, inte katterna iaf :D :D :D
Och muff för mig… det är den där andra saken som man också kan beskåda i herrtidningar, precis som tissar alltså. Ni verkar så snuskiga neråt landet :P

Skulle vi vara snuskiga? Det är ju ni som har de "snuskiga" tolkningarna på alldeles vanliga ord? :-)))
Hur förklarar ni fenomenet ratt-muff????
Höhö, välkommen till raggarbils-land :P

. Skämt åsido. Men jag har gjort samma parning igen och väntar på att den ska födas i mitten-slutet på april. Då ska jag bomba med bilder. Det kan bli både