Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 720 ggr
Fliris
0

Jeg vil skryte litt

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jeg var på min første utstilling i går med kattene. Etter mye venting og hjelp fra en hjelpsom svensk britteoppdretter rakk jeg bedømmelsen (såvidt). Kattene fant seg godt tilrette i buret etter en kort stund og Marie tok det hele veldig rolig, mens Berlioz freste litt på andre katter, men ga seg etterhvert. Vi var oppe til bedømming hos Ad de Bruin og Marie fikk BIV(!) og begge fikk sine EX1. Han ga god kritikk til begge, men jeg tror Berlioz vil vokse seg bedre til for kroppen har blitt så stor i det siste og hode har ikke helt fulgt med. Det enste jeg har å utsette er at han var alt for opptatt av ører og ikke nødvendigvis helheten på katten, men det får så være. Det var kjempegøy selv om jeg ikke kjente noen og ikke helt visste hva jeg skulle gjøre eller hvor jeg skulle være til en hver tid. Men jeg likte ikke ventingen, det går sikkert om man har en venn med. Og nå får jeg en utstiller venn, en venninne skal bli forvert for en maine coon og jeg skal kanskje hjelpe til å stille noen av de andre kattene til oppdretteren.

Utstilling var dødsgøy :)

Fliris
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Og ett til.

Avenacattery
0

Det var vældigt søta tillammans. Det var vældigt kul att få se dem i verkligheten. Tyckete lilla Marie var vældigt fin. Berzelioz ær också kæmpe søt!

Men all den dær ventingen den førstår jag ikke riktigt. Nær vi dro hjem var kl. 15 og jag lurer litt på vad som skedde mellom 15-18 egentligen? sikkert noe jag missat :)

Fliris
0

jo, det var panel etterpå. Men det var fortsatt en stund etter at dere dro det begynte. Og jeg kom jo ikke opp i panel så det hadde vært fint å kunne dra hjem, men det går sikkert greit om man har noen å være der sammen med. Sp kan man sette seg ned og gjøre andre ting.

kalindas
0

Grattis till en lyckad första utställning..:-)

/Elisa

Avenacattery
0

Åhhja det var panel såklart :) !

Førstår att man ska visa respekt infør alla katter och dærfør stanna kvar…

Fliris
0

#4 takk :)

SweetWishes
0

Stort grattis önskar mamma , pappa och "stormamma" här hemma! :D

Avions
0

Grattis!

HeidiK
0

Gratulerer så mye :)

Helenaf76
0

Grattis!! :-)

Attacks
0

Gratulerer. Ingenting er bedre enn en postiv førstegangs utstiller opplevelse.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Fliris
0

Takk for alle gratulasjoner, jeg er kjempestolt :) Og jeg kommer definitivt til å dra på flere utstillinger. Jeg er så heldig at jeg nettopp fikk en jobb der jeg 1. faktisk tjener penger imotsettning til før og 2. den er fleksibel nok til at jeg kan dra på utstilling. De synes bare at det er kult :P

SacredSouls
0

Så flott at du hadde en fin utstilling. Gratulerer så mye.

Hvordan holdt pelsen seg?

Jeg må jo vite det siden jeg snart skal på utstilling selvSkrattande.Hadde du pusseskinn og antistatisk spray?

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Fliris
0

Ja, men bare på Marie. Berlioz har så fin, kort og tettsittende pels at det trengtes ikke. Jeg brukte bare pusseskinn på Berlioz. På Marie sprayet jeg først litt spray på pusseskinnet og så gnidde inn henne. Vet ikke hvor mye det hjalp for jeg fikk såvidt med meg bedømmingen og måtte røske kattene ut av buret og løpe til bedommingen. Jeg bare dro pelsen glatt med litt nervøse, svette hender som en finishing touch :P

Rithwa
0

jättegrattis #12 vad roligt att du kommer att åka på fler utställningar.

Det roliga med utställningar är givetvis bedömningarna på ens egna och andras katter. Träffa människor som älskar katter. Lärt känna människor i kat IV vilka har lärt mig oerhört mycket.  Min bästa vän och väninna har jag träffat på utställning har fått lära känna hennes underbara ragdolls, fått vänner som har andra raser än mina egna.

Fliris
0

Ja, jeg burde vel egentlig oppsøke den britteoppdretten og takke for all hjelpen. Det er så hyggelig med folk som hjelper oss helt nye og sikkert 20,30 år yngre :P