Siames iFokus

Siames

Etikettomplacering
Läst 2017 ggr
smultronsiamesen
0

Hjälp mig.

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Halloj.

Jag har ett stort problem,,,, jag har utvecklat allergi mot mina söta goa katter, det har bara blivit värre och värre och nu fungerar det inte längre, jag måste försöka få ett nytt hem åt dem. Magen värker och bröstet krossas men jag är så illa tvungen att inse att det inte håller längre,,,jag har inte velat ta tag i det men inser att det bara blir värre om jag inte gör något åt det, jag har testat alla olika medel nu som man både äter själv och som man "smörjer" in katterna med - men inget hjälper mig längre,,,, jag är konstant tät, och förkylningskänsla, kliar i ögonen och nyser för jämnan. Jag har gjort allergitest i hopp om att det skulle vara något annat än mina små kissar, men det är bara att inse fakta… tyvärr.
Så finns det någon här som kan hjälpa mig att hitta ett hem åt mina ögonstenar?

Det är en brunmaskad hane på drygt 1år - fortfarande fertil, och världens goaste,,,markerar inte ännu i alla fall…
Den andra är en choklad sköldpadda hona på drygt 2år, har inte haft någon kull ännu men är inte kastererad.

Tacksam för all hjälp jag kan få.
Priset kan diskuteras eftersom jag behöver hjälp fort.

paivi
0

Oj vad hemskt tråkigt!

En brunmaskad hankatt kunde gärna ha sitt hem hos oss - men icke en okastrerad. 

Lider med dig, det finns nog inte något mer hemskt än att ge bort djur du älskar  Gråter

Jijumas
0

Väldigt jobbigt när man bara älskar dom över allt annat. Tyvärr så håller inte jag på med dom korthåriga Ledsen

Lycka till och hoppas att du hittar någon som kan ta dom.

Kram Monica

S*Jijumas

Helenaf76
0

Oh så tråkigt! Lider med dig! Kram!

Nilla
0

Hoppas verkligen att du hittar goda hem till dem båda. Så hemskt tråkigt. Gråter

Glöm inte att läsa de trådar vi har här inne om skumma kattspekulanter och var noggrann med referenser.

Nilla

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Er nok alles mareritt det du er gjennom. Håper dem får et godt hjem,og at det vil gå bra med deg også.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Liljekatten
0

Åhhh, vad hemskt för dej! Finns det ingen i din familj eller bekantskapskrets som kan "adoptera" dem? Det är ju det bästa, dels så får du träffa dem emellanåt och dels så vet du att de hamnar på ett bra ställe. Hör med vänners vänner annars.

smultronsiamesen
0

Ja, det är jättejobbigt,,,Gråter Jag älskar den såååå, men jag är så pass dålig nu, att det är ett beslut jag måste ta, för att inte bli ännu sämre och bli allergisk mot annat också. De flesta inom min familjekrets har redan katt, och vill inte ha fler,,,men jag hoppas att det finns någon nära som kan ta dem.

AFamosa
0

…vet inte om det går fram i etern men jag önskar, hoppas och håller tummarna för att detta skall få ett bra slut. Jag tycker så synd om digGråter

Louise

Himmeltinden
0

Håper du finner et fint hjem til småpusene…skjønner at du har det tungt nå…

smultronsiamesen
0

Hej på er, och tack för alla goa fina svar ni skrivit. Det har nu löst sig, och jag har omplacerat dem till samma hem,,,, hon kunde ta dem bägge - jätteskönt att de inte behövde skiljas åt. Mitt hjärta gråter,,,Gråter Men de kommer att få det bra. Nu kanske jag kan dra ned på min allergimedicinering och få tillbaka min hälsa. Men det känns tungt,,,

De fick komma till en kvinna som är jobbar ifrån hemmet på dagarna och som har ett litet barn - och det är de ju vana vid. Så de behöver inte vara ensamna hemma, desutom kommer de att få tillgång till att rastas på terassen eller i sele, de kommer de att stortrivas med. Jag har skickat med dem alla deras filtar och sängar, lådor och mat, så att de inte ska känna sig så vilsna i början….

Och jag kommer att kunna följa dem på hennes hemsida.

Tack alla ni än en gång för era fina svar…

SacredSouls
0

Så godt at du fant et fint hjem til dem sammen. Det må føles som en liten trøst iallefall. God bedring med allergien din. Håper det blir bedre ganske raskt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Skönt att det löste sig med katterna. Vet hur jobbigt det är att vara tvungen att placera om.
Mina två jag placerade hamnade först i fel hem ihop. Nu bor de var för sig hos två jättebra familjer och stormtrivs.

Men varje gång jag ser bilder på dem eller hör om dem. Sticker det lite i hjärtat…
De var ju mina katter och skulle vara de resten av sina liv. Men samtidigt vet jag att de har det jättebra!

Skönt att du kan följa deras liv på webben. Då känns det inte lika svårt…

/Elisa