Siames iFokus

Siames

Etiketttillsalu
Läst 1898 ggr
Mockfjardingen
0

Förvirring ;)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Ja, jag vet inte vad jag ska säga.. Men jag vet att det finns de som är mer erfarna än jag som gjort samma misstag;)

Min lilla Fritte, som varit och visat sig här på sidan tidigare och vi har diskuterat hans färg.. Han är en hon!!

Skulle kolla där bak om han hade båda sina juveler som han skulle, då jag haft lite spekulanter på honom, och upptäcker till min förvåning att det inte alls såg ut som jag hade tänkt mig! Det var ett streck, ingen prick mm. Han är väldigt kelen, sover i famnen varje dag men jag har inte tittat så noga under svansen…

Ska tilläggas att jag faktiskt hade hjälp att könsbestämma honom av en mer erfaren uppfödare som bestämt sa mig att det var en hane..

Men nu har jag en liten hona till salu istället! En chokladmaskad;)

Nayak
0

April april?

AFamosa
0

En liten frittolissima- lika söt ändå :-)))

Liljekatten
0

Ett rackarns sött aprilskämt! Hon skulle passa bra här hemma hos mina andra chokladpraliner (verkar som om jag samlar på den färgen)

Rovardotters
0

Vilket delikat problem! Skrattande Du är inte ensam om att göra sådana misstag ibland…Söt är hon i vilket fall som helst.

Nayak
0

Henne vill jag ha! Hon ser jättefin ut.Glad

SacredSouls
0

Hehe ja det er ikke så greit alltid.

Gud så vakker mamman er (ja om det er mamman da)KyssKyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

tuska
0

Ja det känns lite skämmigt….. Jag lär mej aldrig. Kollar när de är nyfödda.  det ska liksom vara lättast att se könet då.  Men det blir galet för mej,  jag litar aldrig på vad jag ser.    En flicka har du så vacker, ha henne kvar

Mockfjardingen
0

Tack! Jovisst är hon söt den lilla! Ett riktigt aprilskämt kan man tro men det är sant;) Det är ju bättre att se fel när det blir åt detta hållet…

#6 Ja det är mamman, hon är en riktig skönhet som jag är stolt över. Hon är en riktig praktmamma som inte vill annat än ligga och gosa med sin bebis!

Avions
0

Hon är jättefin! Grattis till henne!!!

Har själv lite problem här hemma med att se kattungarnas kön. Förr i tiden hade jag stenkoll och nu är jag värdelös.Räcka ut tungan Tror tex nu idag att jag har en hanne här som jag trodde var hona, fast när dom var nyfödda trodde jag ju att det var en tjej så jag får nog avvakta lite. Brukar ju stämma det man ser när dom är nyfödda.

Så att se fel är du inte ensam om…

Nonimonos
0

tabba till henne så byter vi ;-)

CoralReefs
0

oj vilken goding!!! och en choklad hona!!!

Vad har hon för stam?

Är hon ensam i kullen?

Mockfjardingen
0

#11 Hennes stamtavla finns på hemsidan. Eller- hennes föräldrars stamtavlor ligger ute där.. och ja, hon är ensam i kullen. hemsidan är: www.siameser.se

CoralReefs
0

Då ska jag genast ut och kika=)

Attacks
0

Så deilig å se andre også kan ta feil Skrattande Da ble en nydelig gutt forvandlet til en nydelig jente. Dem er heldig,dem som får kjøpe henne.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Canoodles
0

Lätt hänt!! Tror nog att det har hänt de flesta av oss :-)) Tyckte också det var lättare förr…… Jag hade en kull med vad jag trodde var 4 grabbar så de 3 musktetörerne (som ju egentligen var 4) skulle bli tema. Jättebra ända tills jag upptäckte att det var 2 av varje….. Som sagt, pinsamt…. :-)))