Nanna
Fick mejl från Nannas nya ägare idag. Blir så glad när jag läser det och lägger in valda delar här…
_"Allt går jättebra, hon verkar bli mer lugn och trygg hela tiden. i början ville hon inte att man rörde hennes huvud och var rädd för oväntade rörelser etc. nu efter mycket klapp och kel älskar hon att bli klappad, och har inget emot att bli smekt på huvudet. När vi är hemma ligger hon mest i knät ellerunder en filt om man har en sådan över knäna. annars ligger hon långa stunder och myser med marvel. han är ofta, när det inte är för kallt, ute på nätterna. detta gör att han kan vara inne hos nanna hela dagen så att hon slipper vara ensam när vi inte är hemma. de stunder som han vill vara för sig själv går han in i klätterträdet och lägger sig.
Vi har skaffat en slags hammockliknande ställning som hänger över elementet med mjukt tyg, där älskar Nathini att ligga. varmt och mjukt. när det var som kallast i vinter skaffade vi även en liten elektrisk filt som nanna och marvel låg på. självklart bara när vi var hemma. litar inte riktigt på elprylar.
nu när det börjar bli varmt och soligt är nanna glad för att gå ut. jag brukar äta frukost utanför i solen medan nathini sitter och har det skönt på en filt på en solstol.
Nathini älskar att vara ute och är ute en liten stund på morgonen och en stund på kvällen. Hon har inte koppel på sig längre utan springer själv, går dock inte längre än till nedanför trappan där vi kan se henne genom fönstret, hon kommer direkt om man ropar. oftast är vi med henne. du behöver inte vara orolig. här är väldigt lugnt och om nanna och marvel hör någon komma springer de genast in och går inte fram till någon. efter att de varit ute på sina fem minuters promenader är de mycket glada och leker över hela lägenheten.
skickar några bilder. mest på nanna och marvel men även ett där nanna myser med två killkatter som vi passar någon gång per år när våra vänner reser. de trivdes mycket bra ihop. det funkar även bra att ha katterna med hem till mamma och pappa i. nanna känns trygg helt enkelt. ett är från när vi hade haft kompisar över på pizza, kartonghögen blev mycket uppskattad av Marvel och Nanna som följer marvel överallt följde honom även dit. Det är kul att se att hon är riktigt förtjust i honom, när hon ligger i ens knä och marvel kommer in är han det enda som existerar. tror nog att marvel tycker att det är mysigt med nanna också. han leker gärna med henne.
hoppas att du känner dig trygg i att vi tar hand om henne väl. Nanna är högt älskad av såväl oss som min mamma som har ett speciellt förhållande till henne i och med att det var hons som såg din lapp.
som du kanske ser på bilderna är Nathini numera öronmärkt. känns tryggast så"_
Visst låter det som vackra Nanna fått ett underbart hem..:-) Jag ryser fortfarande i hela kroppen då jag tänker på denna fantastiska katt.
Hur många Orientaler känner ni som accepterar i det närmaste okända katter?
Det känns så skönt att Nanna ätligen är "hemma". Inget mer ägarbyte för hennes del…

Vackra Nathini

Med bästisen Marvel

Tar väl hand om gästerna
/Elisa
Vad skönt att det går så bra. Som du sa det verkar som att hon har funnit sitt hem för gått.
Måste kännas skönt för dej, att se dessa goa bilder å att Nanna fått ett super bra hem.
Vilka härliga bilder! Jag var ju själv tvungen att placera om en katt för snart ett år sedan och vet hur ont i hjärteroten det gör. Då blir man så glad när man får mail och bilder som talar om att ens katt har det bra på nya stället och Nanna verkar ju trivs riktigt bra. Härligt!
Gud så herlig. Det der hørtes ut som det perfekte hjem for din lille Nanna.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Oh vad härligt att läsa och se! Får tårar i ögonen av lycka för Nannas skull :-)
Det är du inte ensam om…
Jag är nästan lyckligare att höra roliga nyheter om Nanna eller Jackson, än om kattungar jag sålt.
Kanske är det, det att dessa två katter var mina och tanken var att de skulle stanna här i resten av sitt liv. Därför kom de nära mitt hjärta.
Kattungarna visste jag skulle flytta och fäste mig inte lika hårt för dem…
Visst blir jag lycklig av brev och foto på kattungarna, och att de är älskade av sina familjer.
Men just Nanna och Jackson är specielle för mig. Att de har de bra gör att jag mår bra…
/Elisa
#6 Förstår att du är lycklig. Underbart att se Nanna ihopslingrad med sin bästis. Så roligt med glada nyheter!
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Härligt att höra!