Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 454 ggr
kalindas
0

OT: Hej mitt vinterland...

…nu är jag här!
Alldeles för sent på året! Denna snö skulle falla i jul inte i slutet av mars då alla stackars blommor och fåglar börjar vakna.
Fick rusa till affären och köpa fågelmat. Fast först fick jag skotta bort ca 20-30 cm snö från bilen…
Snö ÄR vackert och speciellt där jag bor och den är ren och vit.
Men varför kommer den NU!?!

Tog iallafall lite bilder ut mot kalhygget nu ikväll. Precis innan solen försvinner bakom bergen.
Tycker de blev vackra…Skrattande

Till slut en liten bild hur det ser ut utanför fönstret mot själva kalhygget. Innan var det granar hela vägen. Men nu är det inte många kvar…

/Elisa

Helenaf76
0

Vackert!

Men jag instämmer, varför nu?!

Avions
0

Ja, min dotter har gjort snölyktor hela dan.Skrattande

Vad fint du verkar bo Kalindas…

AFamosa
0

Väldigt vackert….trots allt :-)))

Louise

Nilla
0

Mycket vackert. Allt blir så stilla och tyst när snön kommer. Det snöar just nu i Skaraborg…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Tordine
0

Det er vakkert med vinterlandskap, men mine katter ønsker seg nok vår nu. De trodde dette var på tur her om dagen, men blev veldig skuffet da det begynte å snø igjen. De vil så gjerne ut, men snur i døren.

Hyacint1
0

Ja vad fint och vilken omgivning . Hur är det med Skatan och Bonnie???? Har Skatan kastrerat lilla Odin ännu????Oskyldig

Bokskogens
0

Här snöar det också jätte mycket! Var precis ute och rastade hunden som inte vill gå några längre sträckor just nu… snön är ju högre än honom så han tycker det är lite jobbigt… Inte lätt när man mäter ca 20 cm över marken! *ler*

Fliris
0

Men hvorfor nååååå? Jeg skulle jo nette i balkongen og det skulle bli vår og alt som er. Usj.

kalindas
0

Skatan går här ock kuttrar lite, men löper inte riktigt ännu. Har inte bestämt om jag ska låta de bara detta löpet. Tror det kan vara bättre om hon får löpa en gång efter pillrerna innan de paras.
Sen är jag osäker på om Odin har riktig koll på det där med tjejer. Just nu är han tänd på kastrerade Saga och Smilla…;-)

Bonnie leker som tokig i snön. Ser dock mest svansen av henne…

/Elisa

Qetesh
0

Oh vad vackert, älskar snö! Glad Men får inte se så mycket av den här inne i stan där jag bor Ledsen Fast jag måste ju instämma med tidigare inlägg, varför just nu när man börjat längta efter våren? Fundersam

hoffens
0

Vackra bilder