Siamesen.
Hur är den? Berätta gärna! Minns en dokumentär från jag var liten som visade på den underbara vänskapen mellan en matte och hennes siames (ca 25 år sedan). Kan aldrig glömma det.
Vänskapen som blir mellan Siames/oriental - människa ska upplevas. Den går bara inte att beskriva i ord. Inte kan då jag det.

S uverän
I ntelligent Initivativrik Incredible
A vundsvärd Alert Atletisk
M ajestätisk Magnifik
E nergisk Exeptionell Estradör
S tilsäker Skrupelfri Stationär
;) Louise

Är siamesen lite som en hund?

#3…absolut. Det är kattvärldens hund
Knycker lite från Connies sida. Tycker det förklarar bra hur dessa raser är..:-)
"Neither the Oriental nor the Siamese cat are cats for the average cat lover. These cats demand more, but they also give more. No other cat can compete with them when it comes to intelligence, creativity or the ability to love. These cats are described as the "extra cats", because they are extra everything - extra energetic, extra emotional, extra smart, extra manipulative etc. If you are looking for just a cat, you have come to the wrong place. The Oriental and the Siamese are cats for people that are a bit extra themselves . . ."
/Elisa
Ja det stämmer verkligen där slog du i spiken, jag trodde att det inte bara är Dosan som var något extra, utan jag också så det så…..:-))))