Siames iFokus

Siames

Etikett: hälsa
Läst 1076 ggr
[lisme]
0

Veterinær i Nord-Sverige

Det har skjedd en ulykke her hjemme med en av kattungene, og vi ønsker å få undersøkt kattungen med MR- eller CT-røntgen. Her i Nord-Norge er det såvidt jeg har funnet ut, ingen veterinærer som har tilgang på dette utstyret. Vet du om noen i Nord-Sverige som har det? Jeg er meget takknemmelig for tips!

Avions
0

Nu kan jag inte svara riktigt säkert men jag tror vi bara har det söderut.

tuska
0

Gå in å kolla närmaste djursjukhus hemsida. Där står det säkert om MR - CT. utrustning finns.   Ring dem annars å fråga, de måste kunna ge dej upplysningar som du behöver.   Så skulle jag göra.   Men va har hänt med din kattunge ?

[hakkapelitta]
0
tellasmar
0

Kolla med Vännäs Veterinärstation, det är en mycket modern anläggning, 0935-13150, landets största.

http://www.sjv.se/distriktsveterinarerna 

mvh ethel

Avions
0

Ingen av dessa verkar dessvärre ha MR eller CT.

Vet att  Blå Stjärnan i Gbg nu har Ct iallafall.

Smådjursakuten i Gbg har MR

[lisme]
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Takk skal dere ha! Gøteborg blir for langt og for tungvindt, da er det enklere med Oslo. Håper jeg skal klare å finne noen her i nord, sånn at det ikke blir så lang vei å reise for den lille Miura.

Her ligger hun og koser med Gallardo på en plattform på et av klatrestativene. Det eneste som er synlig på henne nå, er at hun har små sår i øret med sårskorpe på. Ikke verst, bare 5 dager etter at hun ble bitt av en av hundene i huset! Jeg må understreke at det var et uhell, Miura var nok for plagsom og hunden snappet etter henne for å få henne vekk. Hadde hunden ment å "ta" henne, ville hun ikke vært her i dag. Men jeg skulle gjerne fått undersøkt henne skikkelig, sånn at vi ser om det er blitt noen permanente skader på den lille! Røntgen viser ingenting, men det trenger ikke å bety at det ikke er noen skader. Kun CT eller MR kan vise det

kalindas
0

Stackars liten…
Hoppas att hon blir helt återställd…

Vacker är hon iallafall.

/Elisa

Avions
0

Usch då. Men jag tycker nog att det skulle ha visats nu om det skulle vara nån skada. Avvakta och se om hon visar nåt. Det ser ju ofta värre ut än vad det blir. Dom är tåligare än man tror.

*kram till henne*

SacredSouls
0

Stakkars lille frøken. Håper det går bra med henne og at det bare var overflatisk.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus