Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 656 ggr
Connie
0

Lååååång fredag...

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Sitter här och skall jobba med tidningen, men det går trögt. För att få lite inspiration går jag hit och tittar på vackra katter. :-)

Katterna här hemma har just tagit en välsignad paus från allt sitt tjatande om att jag skall leka med dem, kela med dem eller hitta på något roligt. Alla utom Harriet, som vill ha uppmärksamhet precis hela tiden.

Tror faktiskt hon är dräktig. I går trodde jag det inte, men i dag börjar det se lite "misstänkt" ut. I så fall blir det kattungar här (om allt går bra) nån gång efter 5 maj.

Bilden är av Rufus, son till Åskar (Nonimonos Underground Thunder). Han är nog den mest aktiva katt jag någonsin har haft. Men nu sover han. :-)

Connie
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Och här en bild av den låååånga, tråkiga långfredagen…

[hakkapelitta]
0

Harriet är ju padda! Det är därför!

Jag försökte nyss l ä s a en tidning och tyckte att Kiku gott kunde gosa med husse som ligger förkyld, men nejdå, helst ska hon stå PÅ tidningen, skrika och stångas… De är helt enkelt underbara… hehe ;-)

Connie
0

Jo, Harriet är padda, men det är hennes morsa också, och Dixie har aldrig varit så himla krävande som Harriet är. Dixie är egentligen en mycket "väluppfostrad" katt, kanske det är hennes engelska uppfostran? Medan Harriet har blivit uppfostrad efter 70-talets ideal om "fri uppfostran"? :)))

Men snälla är de, både Dixie och dotera Harriet.

Attacks
0

Har Harriet vært på fest i Halden? Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0

Engelsk uppfostran, jo jag tackar! Då vet jag precis vart Kiku lärt sig slåss ;-)

Connie
0

Har Kiku kniv också? ;-)

SacredSouls
0

Rufus er en skikkelig lekker kar.

#1 Haha håper ikke hele dagen ble like lang og kjedelig,stakkars Harriet Skrattande Spennende om hun er drektig da,lykke til.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

#6 Räknas knivskarp stämma och sylvass svans?

Connie
0

#8:

Jag tror det??? :)))