Påskgalen?
Kolla in detta fenomen…mönster i imma på utsidan av mitt badrumsfönster i morse.
Jag har gamla handblåsta glasrutor från 1800-talet. På insidan sitter vinterfönster som plockas ut när det blir vår. Om luften inte cirkulerar tillräckligt mellan rutorna uppstår fukt på ytterglaset. Men det här?
Ni ser väl att det är ett perfekt påskägg? 

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Haha, helt klart ett tecken! Kanske en tidig påskhäxa eller påskhare som varit i farten? Eller så är det rent av en inbjudan till Blåkulla…;)
Mycket skumt. "Ägget" har exakt samma storlek som ett vanligt frukostägg. Har bott här i 8 år och aldrig sett något sådant tidigare. Ja, mitt hus är märkt. Det är nog meningen att jag ska fara till Blåkulla i påsk…
Kameran har fel datum ser jag.

Snyggt!

Du kommer snart få veta vad som väntar dig där
Lite info kommer senare idag…
Huff synes det var litt skummelt jeg
Er litt pysete på sånne ting og gamle hus. Vokste opp i et hus fra 1800 tallet og der spøkte det.Jeg bodde der også som voksen etter at vi fikk barn og da hadde vi en mann som vekte meg om og om igjen om natten en lang periode.
Dere som ikke tror på sånt synes sikkert det høres helt merkelig ut.Men uansett skummelt var det iallefall.Såpass skummelt at jeg ikke turte sove i det soverommet på et halvt års tid og tok kontakt med presten (og jeg er ikke kristen engang) 
Ja det ble litt OT. Hva betyr Blåkulla?
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Blåkulla är den plats dit häxorna åker på Påsken för att festa med djävulen.
Ok.. Som i Sagaen om Isfolket da 
Sikkert en fin tur det. Og Pernilla tenk så mye morsomt du kunne opplevd..Hahaha
Vill understryka att jag inte gjort bilden i Photoshop. Jag såg "ägget" direkt när jag klev in i badrummet i morse och sprang efter kameran. Visade sonen och han sa "-Skumt!"
Detta är ett gott hus. Inga spöken här…än så länge i a f. 
Det er bra. Lurer på hva slags hemmeligheter egget skjuler. I disse påsketider er jo et mysterium velkomment.
I morgen tidlig kanskje det er noe helt annet som dukker opp. En liten påske hare som titter inn,eller en kryptisk beskjed skrevet på vinduet.

Jag såg för några år sedan en dokumentär på TV om en kvinna i Syrien som stigmatiserades, dvs. fick blödande sår på samma ställen som Jesus, varje gång som den österlädska påsken sammanföll med den västerländska. Hon menade att det var ett tecken från Gud att de olika kristna kyrkorna skulle enas. Andra mirakel, såsom gråtande madonnor och liknande ska ju också ha inträffat under historien.
Kanske är det ett påskmirakel du har på ditt badrumsfönster 
Mycket intressant, skicka bilden vidare till våran granne här på forumet övernaturligt i fokus, där kan du säkert få flera intressanta förklaringar, på hur det kan ha kommit dit….
ler för jag tror själv på sådant, men har ingen förklaring i detta fallet….jo förresten kanske någon övernitisk påskhare som har varit i farten och skickat en tidig påskhälsning……:-)))))

Snygg grej! - och faktiskt äggformad men jag vill nog inte kalla det för övernaturligt på något vis .-) Hade du bott i Indonesien
t ex- och inte firat Påsk så hade du säkert tänkt - attans vilket kul möster imman bildade idag…som en jackfruit…duran ell en omogen cocosnöt :-))))
#12 -Ta nu inte ifrån mig det roliga. Låt mig få tro att det är påskharen!

Nä, orber vet jag inte om jag tror på. 

jo då, visst gör du det! Jag ser dom framför mig hela tiden…små galna och vanvettigt söta irrbloss, en del svarta…en del med mask, du har nog några randiga och prickiga också Nilla :-)))
#14 Haha 
Gleder meg til hva slags åpenbaring som viser seg på vinduet ditt i morgen jeg Nilla ;-)
# 8 Visst finns det spöke hemma hos dej! 
Fikk du noe nytt på vinduet ditt i dag da du våknet? 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Den der var spesiell hehe..
#19 Nä, inget tecken idag! Ingen imma på fönstret alls.