Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 1743 ggr
hecajon
0

Magen den bara växer!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu är Maja inne på 55 graviditetsdygnet och magen den växer på ordentligt och det sparkar hej vilt där inne, jag kände buffar för första gången dag 45, man blir så lycklig då! Hon mår toppen och det lugna, harmoniska lyser om henne. Det ska bli så spännande och se vad det blir och hur många?

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=08577e33-8187-4e10-a920-2533d4235ab3&Filename=Maja dag 54.jpg)

Då kommer min fundering över hur tillväxten är, finns det någon speciell vecka när bebisarna växer på sig som mest där inne i magen?

Hur mycket brukar era katter öka i vikt när de är gravida? Maja vägde 3,8kg när hon kom hem från parningen för att sen vara nere som lägst på 3,5kg (när hon spydde som värst), nu väger hon 4,6kg.

Biames
0

Man brukar väl säga att de går upp ca 250g per kattunge, fast detta stämmer inte alltid, men gör det det så kan du väl räkna med att det finns kanske 5-6 st där inne. Håller tummarna för er, och du måste berätta hur det går.

Mvh Maria

Attacks
0

Dem sier vel magen ofte vokser mest på slutten,men på Decibell har den est ut som en balong fra uke 3,og økt dramatisk fra uke til uke. Men hun får jo tydligvis mange hver gang. Jeg tør ikke veie Decibell,dvs har ikke annet enn 5 kg vekten min,som hun har gått over,men hun er over 52 cm i omkrets nå,forrige gang var hun 50.5 ved fødsel.

Balineseren min,Kiss,hun så ut til å få toppen 3 hver gang,men der var der 5 i alle kullene hennes.Hvor hun gjemte sine,vet jeg ikke,hun var en elegant drektig.

Men dette blir kjempespennende.Hvem er pappan?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

kalindas
0

Visst är det härligt med gravida honkatter. Smilla älskade att vara dräktig. Hon låg och jäste sig och visade magen för alla som kom på besök och krävde att de skulle beundra och klappa på den.
På nätterna låg hon i min säng och jag skulle hålla handen på hennes mage hela natten.
Eftersom hon älskade det så mycket är det synd att hon aldrig fick uppleva en stor och frisk kull.
Det vara bara hennes första kull som föddes problemfritt…

/Elisa

Nilla
0

Min Oci gick upp 900gram och det bidde 3 ungar av normalvikt. Min Siameshona gick upp ett kilo och fick 5 st. Det där med 25= gram/unge, tycker inte jag stämmer riktigt.

Vad spännande med Maja! Hon är så vacker!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

hecajon
0

#2 Nu var jag ju tvungen att mäta Majas omfångSkrattande den var 50cm, dag 55. Har aldrig tänkt att man kunde mäta på det sättet också, tack! Pappan är Nonimonos Mr Tinkertrain OSH a24

#3 Skräm mig inte så mycket, Majas första kull gick ju också bra, ta i träFundersam

#4 Maja och jag tackar så mycket för komplimangen. Det verkar vara svårt att bestämma antal, viktmässigt kan ju även bero på honkattens aptit och tjocklek, ultraljud förra gången visade 4 och det var 7st, så det kan man inte heller lita på! Bara leva nyfiken dryga veckan till som väntar/ Helena

Attacks
0

Når er terminen? Decibell har sånn ca torsdag/fredag neste uke. Men da er hun jo veldig stor i omfang,din pus. Nå vet jeg jo ikke hva hun målte, før hun ble drektig,eller om hun er liten eller stor,men jeg tipper ihvertfall 7 Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

hecajon
0

Inte så bra på Norska (tyvärr, hjälp mig gärna med översättningen), men Maja beräknas föda om ca 9dagar, 9/3, om det är det du undrade över? Hon är ganska smal för övrigt i kroppen, skulle kunna ställa ut henne idag päls och konditionmässigt om man bara bortsåg från att hon svalt en fotbollSkrattande

Lycka till med Decibell!

Terminen=?

Attacks
0

Decibell skal la din være den eneste fotballen i denne tråden,men ønsker lykke til. Decibell har i sin kull født presis på dag 65,så hun føder ca 6-7 mars.Tror mest det har sjans å bli fredagskull.

Men ish da,da kan dem ikke ha føde duell Skrattande

hecajon
0

Vi kanske kan ha mattevåndor tillsammans inför födslarna, för det blir ju aldrig den dan man beräknar till, har tagit ledigt veckan efter i förebyggande syfte, men jag tror att födslen blir måndag kväll den 10/3, och när det väl är allvar så kommer min mamma hit som support, hon som är den egentliga uppfödaren till kullen, så skönt att ha någon här som hjälper till.

Nilla
0

#7 Attacks frågar i #6 när det är dags? (Når er termin?)

hecajon
0

Tack Nilla! Jag lär mig mer och mer av norskan pg av denna sajtGlad

Juliette-
0

Gud vilken mysig härlig mage nästan så man saknar de lite nu när mina är 2veckor självklart vill man ha dom här dom är ju helt underbara men de är ju så mysigt och spännande med magen vad döljer sig där inne osv.. en blå hona till mig kanske SkrattandeFlört

kalindas
0

Oj, ville inte skrämmas.
Satt bara och drömde om Smillas härliga dräktighetstid.
Det var Smilla jag tänkte på när jag skrev det sista. Inte för att skrämmas.
Självklart kommer det gå bra för din vackra tjej!Kyss

/Elisa

hecajon
0

Vem vet vad som döljer sig där inne, kanske? Jag är lika nyfiken som du, det kan ju bli så många olika färger och mönster i  både orientaler eller siameser!!

Kul att höra att det gått bra för din kull/Helena

hecajon
0

# 13 Det vet jag att du inte menade, men man vet aldrig.

kalindas
0

Nu ska du inte bli pessimist som mig! Självklart går det bra!

/Elisa

SacredSouls
0

KyssSå vakker katt og mage. Hun ser stor ut så jeg tipper mange fine bebiser jeg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

hecajon
0

Jag får revidera måtten på Majas mage lite, det kanske var en som putade ut lite extra i fredags när jag fick det till 50cm, hon är 47cm runt magen, idag ca veckan kvar.

kalindas
0

Kan ju tänkas att magen sjunkit ner lite och därför blivit smalare. Ska bli spännade att se vad det blir för bebisar..:-)

/Elisa

SacredSouls
0

Hvordan går det med magen til Maja? Har det kommet noe enda?

Juliette-
0

Kan hon föda nu Skrattande

nyfiken vad det är där inne

Nonimonos
0

Håller tummarna för er. Ska bli jättespännande att se vad detta månne bli.

[hakkapelitta]
0

Heja Maja :D

paivi
0

Tummarna upp här med :)

hecajon
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu väntar vi bara på bebisarn, dag 65 idag och allt är förberett. Men än så länge är det lugnt, vi får se framåt kvällen om det händer något men troligtvis dröjer det tills imorgon.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=a5144a07-8992-46c4-b229-c674775753e3&Filename=bilder från nya kameran 085.jpg)

Juliette-
0

Spännande.. haha hon ser ut som "varför sitter jag i den här lådan matte" hehe.. Lycka till nu

Avions
0

Vad fint hon har det.Skrattande

SacredSouls
0

Ja nå kan hun føde for der hadde du jo alt klart. Så fint hun hadde det.

Nilla
0

Ja, så fint hon har det i sitt lilla hörne. Är hon mamma till S*Ödesby´s Ifigenia tro? Då har har hon ju fått barnbarn nu, Argos och Aretousa på S*Småningom!!! Får nog be ägarinnan till barnbarnen lägga upp en kattungtråd här också…

Stort lycka till! Vi ser fram emot hääääääärliga kattungebilder inom kort då! Glad

hecajon
0

#29 Ja, hon är mamma till Fiffi (Ödesby´Ifigenia), så nu har hon blivit mormor också till 2st juveler, jättekul.

Nilla
0

Du kan se dem på www.smaningom.com

Fifi är en mycket vacker flicka!

SacredSouls
0

Kanskje det kommer noe i natt Glad

#31 Vakre, både de små og foreldrene.Kyss

hecajon
0

Än så länge har inget hänt! Hon är väldigt lugn ock bäddar inget, men det sparkar längre bak nu. Så kanske ikväll, längtar

Avions
0

Oj vad spännande! Här har jag också en mage som växer och växer. Hoppas bara hon inte kommer tidigare än beräknat för i helgen är jag i Prag. Hon är på dygn 65 den 20:de.

Juliette-
0

Nu tycker jag det kan ha hänt nått Flört

HeidiK
0

Det blir spennende å følge med her :o)

Heia Maja :)

ChatNoir
0

Nuuu då?

ChatNoir
0

Vem är pappa, förresten?

Juliette-
0

men nu då?

Snälla magen kom ut nu Skrattande

SacredSouls
0

Ja nå venter vi spent på oppdatering her Glad

Avions
0

Nu börjar jag snart bita på naglarna! Hur går det?Förvånad

hecajon
0

Maja kniper igen, men har börjat bädda lite idag iallafall. Jag dööör av nyfikenhet snart!

# 38 Pappan är Nonimonos Mr Tinkertrain OSHa24

Juliette-
0

#42 hehe förstår det. Har haft 3 kullar och alla är födda på dag 64 kan inte bli mer guld man hinner inte änns bli sådär små sur för att honan kniper hon föder innan jag änns börjar gå och hoppas hoppas hoppas hehehe.. Får hoppas det håller i sig alla mina honor det är jätte praktiskt.. Håller tummarna Maja får igång det snart och föder sina 5st små Flört

SacredSouls
0

Ja men da skjer det sikkert noe snart.. puh..endelig Skrattande

tuska
0

Nu kan du säkert känna små samandragningar i hennes mage, Det sätter väl igång riktigt på eftermiddagen - kvällen. När de börjar att bädda å vänder å vrider sej i lådan och inte riktigt vet hur de ska ligga, går upp igen äter kissar springer efter dej och inte riktigt vet vad dom vill. Då du är det spännande, jag är väl lite nyfiken på ungarna eftersom jag tycker om den kombinationen  du gjort.  Har du din mamma hos dej ?? Hälsa så gott från mej // Inger

Avenacattery
0

Åhh, vad spännade att hon boar och har sig. Hoppas ni får en mysig dag :) !

Vår hona sa ingenting. Visade inga tecken. Hon var cool-lugn. Sedan bara hände det, när jag minst anade.

hecajon
0

#43 Det låter skönt att slippa denna lååånga väntan, det är en stor anspänning i kroppen just nu, mycket kan hända.

#45 Det känns som att det pirrar i hennes mage, men hon har inte börjat vända och vrida på sig än när hon ligger i bädden. Hon följer mig vart jag än går och tar ett par extra varv själv också lite oroligt. Det ekade i kylskåpet efter 3 dagars vakande så jag var tvungen att handla lite nyss, borta i 20min, vilken blick jag fick från henne där hon satt innanför dörren och väntade när jag kom hem, att jag bara kunde vara borta så länge och lämna henne i sticket i detta läge!!!!

Mamma är på jour hemma hos sig och bara väntar på att jag ska ringa och säga att det är dags, vi lärde oss förra gången att väntan blir lång, lika bra att hon pysslar om sina egna katter där hemma istället så länge. Hon hälsar nog tillbaks, läser kanske själv det här också.

Tack för alla era påhejningar, ni kommer självklart få veta förstSkrattande

kalindas
0

Testa att sätta dej jämte henne i lådan en stund o se vad som händer.
Smilla jagade mig hela tiden. Sen när jag väl satte mig stilla vid lådan började hon föda…

/Elisa

Attacks
0

Jeg håper det er vel overstått når jeg kommer hjem fra jobb i dag,gleder meg allerede til å inn på forumet  for å se etter oppdatering.

Biames
0

Haller tummarna for er, har nere i Thailand.

ossilian
0

Oj, detta ska bli så roligt att få följa! Det kommer att gå superbra! Glöm inte att äta själv Flört

#50 Men hallå, Biames, ut och bada med sig! Snacka kat4-beroende ;-)))

hecajon
0

#48 Det roliga är att jag är med henne så gott som hela tiden, men hon verkar tycka att jag ska skaffa blöja och ha matsäck i sängen också, det minsta man kan begära av sin barnmorska!

#50 Du håller dig uppdaterad ser jag, har du webbkamera på kissarna hemma ocksåSkrattande. Ha det så skönt i solen så tar vi hand om regnet här hemma.

TetraFelines
0

Vi håller tummarna här i Löddeköpinge (Skåne) för att allt ska gå bra. Det är så otroligt spännande när man går och väntar på att de ska föda. Jag glömmer alltid bort att jag själv behöver tex äta eller sova, är så fokuserad på kattmamman och den kommande förlossningen. Glad LYCKA TILL!!!!

tuska
0

Hi Hi   Jag gör smörgåsar och kaffe termos med mej, när det är dax för kattbebisar, toaletten har jag så nära till att katten lungt ligger kvar i bolådan.   Är man barnmorska så är man Skrattande

Avions
0

Nämen BiamesSkrattandehopp i plurret nu!Cool

Juliette-
0

Maja då nu måste du föda

Attacks
0

Dem kommer når du er på det aller søvningste,midt på natten skal du se Skrattande ……. skitt au altså,jeg trodde jeg hadde kommet hjem til vel overstått.

hecajon
0

#56 Jag önskar inget hellre jag med, hon bara luras med mig hela tiden så att jag ska tro nu äntligen! Bäddar två krafs och lägger sig på sidan och slår med svansen, för att sen hoppa upp i sängen och somna på min arm och drömma om en massa annat skoj.

tuska
0

Om hon piskar med rumpan nu så har hon med säkerhet värkar. När ni ligger där å låssas sover å vilar, känner du inte små spänningar i magen på henne då ??  Inget är som väntans tider vet du…. Jag kommer att ligga så där jag också om 5 veckor =) vänta å vänta

SacredSouls
0

Å så spennende. Er det noen rykninger i pelsen hennes da?

Kom igjen Maja. Vi venter jo her alle sammen.

hecajon
0

#59 Jag tror också att det är värkar, men det är inte så mycket jag kan känna dem på magen, lite antydan till pirr bara, sen slickar hon sig fin på alla ställen utom i "rumpan" (inga flytningar) strax innan hon börjar bädda, kan ju kanske tyda på att hon har lite ont också. Men hon äter fortfarande med ganska god aptit, men jag begränsar det till mindre portioner så att hon inte spyr upp det. Brukar de inte sluta äta när det verkligen är dags? Hon ser ut att må väldigt bra så jag är inte så orolig ännu för att det är något tokigt, men imorgon känns det nog värre.

TetraFelines
0

Heja Maja!! Du kommer att fixa detta galant, vi tror på dej! Sluta att luras nu, kläm fram de små!Glad Vi väntar…..

tuska
0

Du behöver nog inte vänta så länge till, känner jag på mej. med spänning minns jag hur Berta betedde sej. Jag fick ett råd av Marie (Rovardotter )  att masera tuttarna när hon ligger å se ut att gotta sej.  Då stod det inte på förrän hon började att krysta min Berta . Värt att försöka när du känner att väntan blir lång.

[hakkapelitta]
0

Heja heja! Ska bli spännande att höra nyheter om Maja när jag kommer hem från kastreringen senare i förmiddag! Vi håller alla tummar, tassar och tår för dig och Maja häruppe i norrland!! :D

Juliette-
0

Jag som trodde det skulle ha hänt något när jag kom hem från jobbet… Hoppas allt är bra och att det är dags snart

tuska
0

Hallå där du har missat den nya tråden  ungarna är födda

Juliette-
0

#66 hehe såg den nu