Brunmaskad siameshane till avel
S*Qetesh Osiris, vår lill-kille (som eg. inte är så liten längre…), börjar nu bli redo att träffa flickor
Han är stor och maskulin för sin ålder och har ett härligt temperament. Blev BIV och BIS på Stockholms Kattklubbs utställning i november. Finns i Uppsala.
Far: IC S*Oano Ramses
Mor: CH S*Concinnus Rocket Queen
För mer bilder och stamtavla se min hemsida.
Vacker kille. Synd att min lilla Skata här hemma är silver Oriental.
/Elisa

Mack1 har en "ren" siames som kanske skulle vilja ha ett besök…. ska berätta för henne om din ståtliga herre.

Mycket vacker kille
Så stor lille Osis har blivit! 

En vakker gutt du har. Han blir sikker far til mange vakre små :-)

Tack så mycket! 
#4 Ändå är han bara 6 månader på bilden. Nu vid 9 månader väger han 4.8kg, det är nästan ett kg mer än pappsen hans. Han har blivit en rejäl hankatt nu! 

Ja, och han vet precis hur man gör också för han tränar flitigt på Tetris!
#7 Säg inte det inte! Nemesis har tränat flitigt på sin bror och sin lillasyster och en tredje kastratkompis. Men nu när han är med sin tjej, så vill han bara gosa… 
Interessant stamtavla, ref artikeln om linjeavel och inavel. Exemplet ligger på morssidan. På farssidan ligger helt andra katter. Om jag skulle försöka mig på linjeavel någon gång, hade jag försökt göra det på liknande sätt.
Han ser ut som en riktigt godslig kille, också! Och så stor!!!
Mkt vacker hane. Lite för nära släkt med min Smilla dock….Synd. Men otroligt snygg kille

#11 Han är 6:e generationens siames. Räknar jag rätt då…?
Längst bak i hans morfars stamtavla finns en oriental.

# 7 Nämen Nemesis då! Varför det? han kanske inte vill vara otrogen mot Kiku utan håller på sig. 
Jättevacker kille, mycket ståtlig! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#15 Kolla in stamtavlan på morfar EC Sweet Cats Dresd in Black SIA n på min hemsida så kan du se att det ligger en OSH i sista led i hans stamtavla, kolla bakom A Lang Thai's Indian Dancer, han ligger bland kastraterna på hemsidan: http://www.rovardotters.com/
Han finns också i pawpeds. Halva stamtavlan är engelsk (Shermese, Jhopas mm, men det är Shermese som i stort sett är ansvarig för den delen av stamtavlan, jag har haft en hel del kontakt med henne) och halva från bla Holland och Österrike mfl men bakom där är det engelskt igen förstås.
#6 Din hane är mycket lik Dresd. Han gav ett väldigt fint temperament genomgående till sina ungar och mycket bra färger. Grattis till utställningsresultatet.

# 15 Rättelse: jag menar förstås att du ska titta bakom Dresds mormor : Sweet Cats' Wishful Thinking SIA n21, det är där du hittar orientalen längst bak i hans stamtavla.
Den heter: Sweet Cats' Killing me Softly ors c

Vilken läcker bild - och kille :)

#16 Tack, Dresd är otroligt vacker och jag är väldigt glad över att Osiris har honom som morfar! 
Tack alla för era snälla ord om vår lill-kille, jätteroligt att höra!! 

Nu har Osiris parat sin första hona, så det kan han! 

Han är så fin!!