Stor tomhet
Hej alla
Ville bara dela med mej lite av vad som hänt hos mej under senare tid.
Min Oriental…hade i 2 dagars tid problem med att behålla maten hon åt. Inga andra sjukdomstecken och matlust hade hon. Jag provade med kokt fisk med tanke på en ev magåkomma, men inte heller det gjorde att hon fick behålla maten.
På dag 2 beställde jag tid på djursjukhuset i Karlstad där de gjorde en massa undersökningar under tiden jag var med henne. Eftersom de inte kunde se orsaken bestämde vi att hon skulle stanna över natten för att veterinärerna skulle hitta orsaken till hennes kräkningar.
Jag kunde inte i min vildaste fantasi tänka mej att det skulle vara allvarligare än en maginfektion eller att hon ätit av en växt som stoppat upp i tarmkanalen.
När veterinären ringer mej senare på kvällen har de hittat vad de tro är orsaken. En tumörförändring som sitter ovanför hjärtat och trycker på matstrupen ! De ser även förändringar bakom hjärtat. (lungorna)
Efter många samtal med både andra veterinärer försäkringsbolag uppfödare, kollegor mm. bestämmer vi att min lilla kråka ska få somna in. Detta för att det var omöjligt att göra något åt saken. Tumören de tog ut var 6 x 8 cm stor. Stackar lilla katt. Kråkan avlivades den 29/2 och när de öppnade henne såg de att de hade absolut inte kunnat göra något åt saken..tumören hade växt fast i brösthåla, lungor och hjärtvägg.
Jag har tyvärr inte haft ork att berätta om det tidigare…men känner nu att jag vill dela med mej. Kråkan var en helt underbar Oriental från Aliens katteri som skulle fyllt 2 år i slutet av juli 2008.
Det värsta av allt är att hon verkade så himla pigg och glad. Ingen hade kunnat ana detta.
Ha det gott och var glada för varje dag ni får tillsamman med era fyrfotingar…man vet aldrig när olyckan är framme.

/Annelie S*Tonga-Toy´s www.tongatoys.se
Så trist.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Vackra vackra prinsessan usch vilken sjuka som drabbade henne. Jag beklagar verkligen att din vackra tjej fick somna in men ändå måste det kännas skönt efteråt att det faktiskt inte gick att göra något så man inte står där och tyckte man inte gjorde allt. Det är fruktansvärt när de små lämnar oss och speciellt när det är unga och det absolut inte är dags. Som du säger man måste ta tillvara på varje dag vi har med våra små, har man otur så får man dom inte hos sig så länge.
Många kramar till dig
/Emelie

Oj vad tråkigt. Beklagar
Gör så ont att höra när sånt här händer. Unga katter som plötsligt blir sjuka tror man ju ska klara det. Ofta är det ju trots allt lättbehandlade åkommor men cancer drabbar ju i alla åldrar och när man minst anar det.

Jeg kondolerer.
Det var utrolig trist å høre 
Så fryktelig trist
Det er et så stort sjokk når slikt skjer og så veldig tungt å takle. Jeg gråt i mange uker jeg etter at Lizzie døde enda jeg hadde jo hatt lang tid på å forberde meg.Man regner jo ikke med at en katt under to år skal bli syk av kreft og dø.
Uff så forferdelig. Stakkars,stakkars deg.
Stor trøsteklem
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Det var verkligen tråkiga nyheter, Annelie. Extra jobbigt när allting händer så fort. Jag har ju min Gabriel, 7,5 år nu, som har en kronisk njurinflammation plus att han råkar ut för än det ena, än det andra. Jag hoppas ju han lever i 10 år till, men jag är förberett på att det kan gå fort nedåt med honom.
Alltid jobbigt när en katt blir sjuk och måste avlivas, men när det går så fort att man inte hinner bearbeta det emotionellt blir det såklart extra jobbigt.
Så ledsamt att höra om din lilla Kråka
Stor tröstekram till dig!
Ja men…. kan man ha mer otur än va du haft nu ??? Jag känner verkligen med dej nu. Stackars stackars dej. Du har förlorat båda dina fina orientaler. mycket tragiskt. // Inger

Tröstekramar till dig!

Fy vad sorgligt, nu sitter jag här och gråter framför datorn. :(
Du vet redan hur tråkigt jag tycker detta är…
Först Heike och nu Kråkan.
Men som jag sagt till dej innan, så ta tid på dej och bearbeta sorgen.
När den har lättat så finns det säkert en vacker liten Orientaltjej/kille som vill bo hos dig och få vackra bebisar.
Kanske t.o.m ett litet Skatbarn härifrån, om du vågar ta hand om ännu en liten Kalindaskatt…
För inte tänker du väl ge upp nu?
/Elisa

Så hemskt tråkigt! 

Stackars dig, vad hemskt!
Och stackars fina fina kissen, men skönt ändå för henne att hon fick vara pigg och glad ända till slutet och inte behövde lida.
Jag har skrivit till dig tidigare på Djungeltelegrafen, mailinglistan för Ocicatfolk. Men även här beklagar jag din stora förlust. Det är så tungt när en älskad katt går bort ung. 
Jag känner verkligen med dig. Pussa på lille Mick.
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Vad hemskt 
Tröstkram härifrån oxå!

Tack alla….
Ja det är rätt tungt att mista en av sina älsklingar…och speciellt så snabbt och chockartat.
Livet har så smått återvänt i gamla banor trots allt…
Älskar dessa Orientaliska katter, men det dröjer nog innan jag jag kan känna att någon ny får ersätta den tomma platsen hemma just nu.
Jag har ju mina Ocicats så länge
Kram på er
Toyza

Usch vad ledsamt! Lider verkligen med dig! 
Mycke tråkigt, tänker på dej

Jag lider med dig. Vet precis hur det är. Min Isa dog i maj förra året och det var också helt oförberett.