Siames iFokus

Siames

Etikett: kattungeprat
Läst 924 ggr
kalindas
0

Bilder från kattungeköpare..

Nu har jag äntligen fått bilder på Kalindas Tengel (Birk) OSH d och Kalindas Allvarliga Alvin (Alvin) OSH a.

Alvin är från Smillas första kull med Jackson. Birk är helbror till Saga, son till Spidde och Nanna.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c4eff8aa-6a1f-4106-a526-9a1a72bba8db&Filename=alvin_2008 (1).JPG)
Alvin

Birk

Båda killarna

/Elisa

hoffens
0

snygga killar

Avions
0

Jättefina! Gillar Birks uppsynKyss

ChatNoir
0

Vilken biff Alvin ser ut att vara bredvid Birk, jätefina!

Juliette-
0

Vilka härliga killar

kalindas
0

Skulle gissa att Alvin har ärvt inte bara sim mors mindre vackra profil, utan också hennes något…*hmmm*.. runda kroppsform…Flört 
Sen är han en stor katt också, det såg jag den gången jag träffade honom.

Men det jag ser på dessa bilder är vilken otroligt blank päls han har! Han lyser ju som metall när blixten träffar pälsen!

/Elisa

Kattass
0

Vilka stiliga herrar! Tänker ju direkt på Ronja Rövardotters kompis Birk, katten ser lika stursk ut som han, och är lika rödlätt också!

kalindas
0

Denne Birk är nog lite blyg har jag hört. Men jag tycker att han är jättevacker! Hade varit kul att se hur det gått på en utställning..:-)

/Elisa

Nilla
0

De är naturligtvis jättefina bägge två…men jag säger bara BIRK! Jag älskar rött och han är en riktig snygging.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Liljekatten
0

Stiliga killar!!!!

kalindas
0

Visst är han fin..:-)
Han har den där riktigt mörkröda varma färgen.

Just ang. röda och paddor, så pratade jag och en kompis i helgen om hur lätt det är att falla för dessa katterna.
Varken han eller jag hade tänkt skaffa paddor, nu plötsligt så är vi paddägare och båda lika sålda på dessa skönheter!

Samma gällde för mig med röda katter som jag tyckte var en ganska ointressant färg.
Men nu tycker jag rött är så fantastiskt vackert! Även om creme är min favorit…

/Elisa

ChatNoir
0

Jag tyckte alltså att det var tjusigt att Alvin var stor, han ser maffig ut! En riktig hankatt!

Hyacint1
0

Tjusiga pojkar, synd att Dosan är kastrat, annars kunde man  ju kanske fått söta oriental/sia bebisar……men så kanske man inte ska skriva, med tanke på vad vissa tycker om så kallade "rena stamtavlor" jag vet inte men man kan ju inte säga att dom stamtavlorna skulle vara smutsiga för det är dom ju inte eller…….

Helenaf76
0

Så vackra kissar! Birk är sig inte lik sedan jag träffade honom…. när han typ var 12 veckor eller något *fniss* Ståtliga killar!

Nilla
0

#10 Jag skulle inte heller ha padda. Det var den färg jag tyckte sämst om, när jag tittade i min kattbok. Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

sighni
0

Hej!

Jättefina katter. Särskilt Birk gillade jag!

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Lite bebisbilder på killarna…

Kalindas Tengel (Birk)

Kalindas Allvarliga Alvin

/Elisa

Avions
0

Gud så söta!Kyss

SacredSouls
0

Å er det Tengel som har blitt stor. Så vakker han er. Ingenting slår rødt det er sikkert og visst.

#12Det var kanskje en spøk men jeg svarer fordet jegRäcka ut tungan Det er kun et personlig avlsmål det er snakk om.Jeg tror ikke det er mange som er imot å parre siam/ori.Selvom man velger å avle annerledes selv så betyr ikke det at man er imot andres måte,absolutt ikke.Og jeg vil ikke ha det stempelet på meg at jeg som har siam med kun siam i tavlen er imot å avle siam/ori.For det er ikke riktig.Glad

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus