Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 743 ggr
mareng73
0

Vår hane verkar inte förstå vad han ska göra......

Fick igår hem en siameshona som det är tänkt att vår siameshane ska para sig med. Honan, rullar, kråmar sig, ålar och bjuder verkligen ut sig till honom men han verkar inte förstå vad hon vill att han ska göra. Kan det vara så att han inte är könsmogen fastän han är 14 månader, jag tycker det verkar konstigt, men han står vid dörren och jamar och vill ut. Är det någon mer som har varit med om något liknande? Det här är ju vår första parning så jag har ju inte en aning vad som är normalt och inte men man tycker ju att han borde visa lite intresse men icke sa nicke.

Med vänlig hälsning

yahtzeecats
0

Hej, han kanske inte förstår ännu. En del pojkar har könsmoget beteende om de ser en löpande hona tidigt. För andra dröjer det innan de förstår. Ni får nog försöka igen om det inte vill sig denna gång, kanske går det bättre om någon månad Glad

[hakkapelitta]
0

Jag har en hane som är litet för snäll för att "bestämma" över sin hona än. Han är på parning nu, men honan är erfaren och vi väntar på att hon ska börja höglöpa så att hon kan visa honom, så kanske han blir litet modigare. Han vet hur man gör, han har övat duktigt på sin.. bror!
Det kan vara bra om de lär känna varandra litet innan, min hane och hans nya tjej är redan väldigt bra kompisar :)

smultronsiamesen
0

Jag har precis samma problem,,, Min hane "bestämmer" inte heller,,,och ser mest rädd ut, och jamar vid dörren och vill ut därifrån. Honan som är här är i höglöpen,,, och åmar och kråmar sig,,,men han vill bara ut. Han är över 1år nu, och brukar "öva" på min egen hona,,,men det har ännu inte lyckats,,,,

Honan som är här på parning nu har varit här i 4 dagar.

ChatNoir
0

Ska vi byts hona? Räcka ut tungan Har en överkåt och frustrerad hane som inte får komma till, haha.

Attacks
0

Jeg har vært bortskjemt med tidligere fertile linjer,men spør nå med Tenor med tiden,han har en sen linje. Det kommer noen aha ideer som lyn fra klar himmel når dem er rede Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/