Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 3784 ggr
Nonimonos
0

bildbombning Orientaler

Nu när jag äntligen kommit på hur jag skulle lägga in bilderna lite snyggt så var jag ju bara tvången att ta fam kameran.

Så här kommer lite bilder på lite katter jag har här hemma ;-)

Jag börjar med han jag inte vet vart han ska ta vägen. Jag vill ha honom kvar men samtidigt även inte…suck! Det bästa skulle vara om jag hittade någon som inte bodde allt för långt bort som vill ha honom och som kan låte mig få para lite med honom. Men det verkar inte vara så lätt tydligen. Det är mest bara uppfödare utomlands som hör av sig och det känns lite väl långt bort…

S*Nonimonos Ignition heter han. Kallas för Iggy eller Iggan här hemma. En enormt trevlig katt med mycket bus och mys i sig.

En härlig profil har han men kunde behöva lite till haka. Han är lång,slank och högbent som jag vill att kat 4 katterna ska vara. Han har faktiskt det mesta jag önskar hos en oriental. Nu när jag tänker på det så är jag riktigt stolt över honom ;-)

Nonimonos
0

Och så tog jag lite kort på Iggys söta syster Isa.

Hon är en full-i-sjutton-katt. Fullständigt lös. Hon far och flänger över blomkrukor och hundar som en tok här hemma - hon påminner mycket om sin mor Penny. Nyfiken på allt! Det ska bli med lite fasa jag ställer ut henne för hon ska väl upp i taket och hämta något antar jag.

Hon är iallafall enormt söt tycker jag. Kunde ha ett bättre mönster men jag hoppas på att det kanske kommer mer eftersom. Sen så kan man väl alltid önska större öron längre ner men jag vette fan om jag inte är rätt nöjd med henne som hon är jag. Hon har för mig ett orientaliskt uttryck och det är bättre än lågt sittande öron tycker jag.

S*Nonimonos Inspiration heter hon men hon kallas för Isa eller Izza här hemma. Izza är efter farfar Ozzy som hon tycker mycket om. Han har en förkärlek till mönstrade damer av någon anledning och behandlar dom alla som prinsessor. Så det är kanske inte så konstigt att hon tycker om honom.

Nonimonos
0

En siames bland orientalerna

Fast han är nästan så mörk att man kan tro att han är oriental.
Farfar Ozzy (SW´06 EC&EP Marilljos Super Stripe Strix JW DSM) tycker det är gott med små barnasvansar.

Nonimonos
0

Och så en bild på min älskade lilla Penny. Hon som överlevde mot så många odds.

Hon vart ju inte bara kejsarsnittad för att få ut sina ungar utan vart efter ett par dagar helt inflammerad i hela buken pga av allergi mot stygnen. Allt sprack och tarmarna ramlade ut (som tur var hos veterinären). Det vart en lång operation för att få bort allt inflammerat och sen för att få ihop allt igen. Sen fick hon ligga med dränage och kämpa mot inflammationen. All matlust och livsglädje var från henne som bortblåst. Ungarna stödmatades och ammades utav en annan amma ett tag då dom inte kunde vara hos henne med sitt dränage. 

SW´06 San-T-Ree Pretty Woman JW

Men Penny hon läkte på fint och piggnade till och snart kunde dränage tas bort och hon åt som en häst igen. Och så chockade hon mig med att få tillbaka mjölken och börja gapa efter sina bebisar igen. Och någon bättre mamma än hon kunde dom ju inte få! Fast hon är lite för snäll med dom - total fri uppfostran där. Jag är så ledsen över att hon vert kastrat då hennes livmoder var helt förstörd efter dom inflammerade stygnen. Men jag är SÅ GLAD att hon fortfarande lever.

tuska
0

Du har jätte fina katter Lina. Den där svarte grabben han får bara inte bli sällskaps katt han måste få lämna någe efter sej. Så otroligt vacker kille.  Hoppans du får tag på en bra fodervärd åt honom.

Rithwa
0

Du har jättevackra katter

[hakkapelitta]
0

Vackra bilder och mysiga bildtexter :D
Solbilder är verkligen något extra, det syns att katterna älskar det!

Nonimonos
0

Ja våra katter älskar att ligga och sträcka ut sig i våran säng när solen lyser - man blir så sugen på att bara ligga där med dom och mysa/sova. Det är ett av problemen med att jobba hemma det - att dom ligger där och bara lockar.

Ja jag hoppas verkligen att jag kan få låta Iggy para några honor. Jag har inte så många själv synd nog. Har bara en som jag kan para men hon har jag bara tänkt att ta en till kull på och sen kastrera och då har jag tänkt använda en annan hane. Så jag hoppas verkligen på att jag kan få låna ut honom åt andra och kanske kan det vara en som vill ge mig en intressant kattunge tillbaka - man vet aldrig.
Drömmen skulle ju vara att hitta en ny hona att köpa in till mitt lilla gäng som jag kan para med honom. Men att köpa in katter är då inte det lättaste när man har ideér om stamtavlor, typ och hälsa. Det ska ju passas in.

Beige
0

Å vad du har vackra katter!

De är jättefina hela bunten men snälla visa inga fler bilder på Iggy :-) för honom har jag tidigare spanat in på din hemsida och jag tycker att han är något extra.

hecajon
0

Vilka underbara katter du fått! Jag föll förstås för den svarta juvelen tur att jag bor så långt bort!Gatos

hecajon
0

#9 Blev lite fel med bifogade länken, och den gick inte att ta bort, därför lite konstig text.

Nonimonos
0

Det var inte mycket man kunde se om dig Beige när man tryckte på din profil. Trist!

Om du har tittat på honom innan - varför har du inte hört av dig - han kanske är någonting för dig?

Jag tycker det är synd att du bor långt bort hejacon. Fast det är närmare än Frankrike som var senaste budet.

AFamosa
0

Men Lina!!!!
Han har faktiskt det mesta jag önskar hos en oriental. Nu när jag tänker på det så är jag riktigt stolt över honom ;-)

Tänk på det lite till då och behåll honom!  möjligen något vek haka….(du sa det själv;) men inget som direkt stör det vackra helhetsintrycket. S  N  Y  G  G !!!

Louise

Bokskogens
0

Jätte vackra katter!

Iggy hade gärna fått flytta hit! Vacker pojke… men här får det inte komma in några fler katter för sambon.
Fast han har ju alltid önskat sig en svart oriental… hmm… *klurar*
Men jag bor också långt bort.

Ha en fin helg alla!

Helenaf76
0

Oh vilka vackra katter!! Kyss

Connie
0

Kan du inte hitta nån i närheten av Fredrikstad som vill ha Iggy? :-)

Jag är så himla nöjd med hans halvsyskon (samma pappa), världens trevligaste och charmigaste katter!

Tycker absolut att lille Iggy borde få bidra med några kullar. I Norge, alltså. :-)

hecajon
0

#11 kanske kan behålla ett Tintinbarn istället!

Juliette-
0

Iggy kan få hyra in sig här hemma det är helt lugnt GUD SÅ VACKER jag vill ha

kalindas
0

Du har fantastiskt vackra katter!
Iggy…Kyss
Få tag i fodervärd till den killen borde inte vara svårt. Hade jag inte haft för många pojkar redan, så kunde han bott här…Flört

/Elisa

kalindas
0

Det är väl bara att slå till! Hade väl varit en perfekt kille att flytta in till dej!..:-)

/Elisa

sighni
0

Instämmer med övriga. Jättefina katter!!!!

Juliette-
0

#19 haha ja perfekt hade han varit han är helt klart i min smak och en riktig showkille Skrattande har ju dock 5st bebisar som ska säljas nu så pengarna för inköp av en katt finns inte just nu Fundersam

Nonimonos
0

Var det inte du som skulle ha en hona Juliette??

MicaelWendell
0

Jam du vet ju redan vad jag tycker om Iggy;) Gillar han mycket :)

Attacks
0

Dem er jo så pene alle sammen,men han der første altså *sukk* Kyss Det er noe med hannkatter,dem er så harde å selge,og enda  verre når man er så vakker attpåtil.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Juliette-
0

#22 jo jag skulle ju försöka på det men i alla kullar faller jag för hanarna så jag slutar nog med en sån ska du se hehe

SacredSouls
0

Altså Iggy er så vakker at man nesten ikke klarer å slutte å se på han.Jeg har beundret han et ti talls ganger på hjemmesiden din Kyss  tenk så smekre barn han og Messi ville fått Oskyldig Definitivt en katt som kan få meg utro mot siameser,hehe.

Du må rett og slett beholde han tror jeg.Ellers så får Juliette kjøpe han ;)

Uff for en historie med Penny. Så godt at det tross alt gikk bra med henne.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Beige
0

#11 Jag har redan en fertil kille härhemma annars så hade jag redan ringt. Jag tycker som sagt att Iggy ser super ut och det är jag inte ensam om att tycka märker jag :)  

(nu har jag uppdaterat min profil)

dumuzi
0

Du har sååå vackra katter Lina!!!
Lite synd att min Edda också är Ozzy-barnbarn. Annars hade jag kommit och nappat Iggy på stört och presenterat honom för min lilla prickiga dam här hemma. Hon hade nog blivit upp över öronen förälskad i den svarta skönheten!
Hälsa morfar Ozzy & de andra i gänget

Mockfjardingen
0

Sicken goding! Han är verkligen snygg, din Iggy! Hade jag haft råd hade han gärna fått bo här med mig och mina tjejer. Tror hans linjer skulle passa perfekt till både de honor jag har och till hon som snart kommer…! Fast det kanske är lite långt ner till Göteborg för din del ;)

Gratis till en snygg kull! Roligt att det blev en så fin hona också när det gick så illa med deras mamma.

Attacks
0

Lina,er du sikker på det ikke er en jente? GeneradKyss

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nonimonos
0

haha ja jag är enormt säker på att han inte är en hona.

Idag har jag fått ett besked som gör detta med Iggy så enormt mycket krångligare. Inte nog med att mannen här hemma tycker så mycket om honom och tycker att han får pissa ner hur mycket som helst här hemma som fertil hane ;-) Jag har fått ett glädjande besked om att jag kan åka och hämta en annan hane utomlands. Jag har väntat och väntat och äntligen har rabiestiter testet blivit gjort och allt är klart för avfärd.

Så frågan är då hur jag ska kunna ha två fertila pojkar i mitt lilla hus………………..evig suck! sen så blir det ju ett krångel med syster Isa också….hon får ju knappast råkas bli parad utav bror sin.

Mockfjärdingen "Anna" du har en syster i Borlänge….. det är inte långt härifrån hihi

Attacks
0

Oi,så spennende. Ønsker deg lykke til.

Uff,nei det er noe med å plass nok,og ork nok til å stå ut med flere hormoner,og også unngår for tette familiære parringer kanskje kattene planlegger selv. Her har vi 2 staselige gutter,men jeg makter heller aldri mer enn 2 om gangen. Men jeg satser på den ene er kastrat innen den andre blir fertil.Enda er dem verdens beste venner så,men den dag så kan det brake løs,og det skikkelig kipt.

Jeg har en søster,men hun liker ikke katter Fot i munnnen

tuska
0

Lina ta å gör ett byte  Ta Iggy med dej när du hämtar "utlänningen"

Nonimonos
0

Nejdu Inger "Tuska" inte skickar jag honom utomlands inte.. jag vill ju ha han kvar i Sverige. (sorry Norge)

Attacks
0

Har du ingen nabo du kan bestikke? Cool

Nonimonos
0

Åhh Beige är det du som äger Kotten!

En super fin katt från trevliga uppfödare, Grattis!

MijmuPix
0

Vilka fina bebisar! Vad de har växt och blivit stora, och sååå stiliga! Skrattande 
Jag håller tummarna att du hittar en fodervärd till Iggy!

paivi
0

Helt underbara foton, och så ljuvliga katter ni har!

Ni kan gärna bildbomba ännu mer ;)

Nonimonos
0

Här uppe där jag bor tycker dom flesta att jag är bra konstig som har dessa konstiga katter. katter ska vara tjocka och heslt långhåriga och gå ute och fånga möss - och absolut inte vara tjatiga och hänga på ens axlar hela dagen.   Nja kanske inte alla - dumt att dra alla över en kam.

men att jag är konstig som håller på med kattavel det tycker nog många iallafall ;-)

Jag ska bildbomba vidare någon dag när katterna är stilla igen så att dom fastnar på linsen. Just nu far dom runt som idioter. vet inte om Isa har blivit lite på fyllan för hon har dykt ner i mitt vinglas hela kvällen den fyllkajan.

tuska
0

Ja visst är man väldigt " Konstg "  när man har sånna där smala spinkiga högröstade katter.   jag bor ju också här uppe, nästan i grannbyn till dej. Visst är det svårt att få folk att förstå, att är man ägare av en siames/oriental  är man god av en katt Rolls Roy.   

#31  Jag har väntat lika länge som dej, att han ska dyka  upp.   jag vill se honom mer än på ett foto.   Alla nyfikna på din nykomling kan jag säja att det är en jädrans grann katt du fått köpa.  Glöm nu inte att du lovat att han ska få para en katta som bor på Tuskulums  =)

Beige
0

#36 Tack så mycket!

Jo jag är mycket nöjd och glad med både katten Kotten och uppfödaren.