Avmaskning av kattungar
Hur gör ni? Avmaskar ni era kattungar?
Med vad i så fall?
Har förstått att det finns delade åsikter.
Mina kattungar är ju 3 veckor nu & enligt endel råd ska man ju avmaska dom då.
Flera veterinärer jag pratat med hävdar att man alls inte behöver avmaska så många gånger som det står på paketen om man har innekatter och inte misstänker att de har mask.
Jag avmaskar mina kattungar två gånger med Banminth. En gång vid 8 veckor och en gång vid 10 veckors ålder.
Jeg har brukt Panacur men ikke så tidlig som 3 uker. Synes egentlig det er litt vanskelig det der med avmasking når det kun gjelder innekatter og er ikke tilhenger av å gjøre det i tide og utide. Men 3,6 og 9 uker er vel det som er vanlig.(iallefall med den markkuren)
Nå finnes det jo mange forskjellige typer også så du kan jo forhøre deg med veterinæren hva han/hun anbefaler.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Jeg har pleid å sette panacur på mine uken før vaksinering. Men jeg har aldri hatt mark heller på mine,det var tidligere bare huskattene som var ute å jaktet på fugler,mus og rotter.
Men Rasputin er jo en kløpper til å fange mus i kattegården om vår og sommer,som han tar inn,så vi setter en kur en sjelden gang utenom kull. Men han spiser jo ikke disse,bare tar dem inn for å skremme livet av meg 
Jeg tror overdrevent markekur givning,bare kan gjøre det slik at kurene ikke virker som dem skal. I Danmark er det feks ikke vanlig å gi markekur,uten å ha fått det påvist hos dyrlege,det er på resept.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/