Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1104 ggr
Kattass
0

Fast på tåg..

Åkte tåg i genom stormande småland i fredags. Mitt i skogen blev tåget stående. Det var inte så kul, men de allra flesta tog det med ro, så även jag.

Tiden gick och gick och gick… Började efter ett tag fundera på om vi skulle vara tvugna att övernatta i tåget, eller i något närliggande samhälle, om det alls kunde köras fram till någon station. Sen kom jag att tänka på mitt sovande bagage.. Katterna!!

Hann grunna en hel del på olika katt-lösningar för eventuell övernattning. Turligt nog kom vi fram till resans mål utan övernattning, och efter nio knäpptysta timmar i buren kravlade missarna ut. Puh!

Resan skulle tagit tre timmar.

Undrar var smärtgränsen går? Det kändes hemskt att katterna suttit så jätte länge i sin bur Ledsen.

Hyacint1
0

Stackars missarna dom förstår ju inte varför dom inte fick komma ut……:-(((((((

ChatNoir
0

Det värsta är om de behöver gå på lådan tänker jag. Fundersam

Fliris
0

Kunne du ikke ta de ut i det hele tatt? Jeg hadde mine ute hele togturen fra Stockholm til Oslo tilogmed en hund i kabinen.

Kattass
0

#3 Har testat att ta ut dem lite, men de tycker det är läskigt och kryper in in buren igen. Verkar som de känner sig tryggast där. Och så är jag lite rädd att de ska börja jama och protestera om de vänjer sig att de kan få gå ut under resan. Som det är nu snurrar de ihop sig och sover Glad.

Verkligen tur ingen av dem behövde gå på lådan!

Fliris
0

Mine piper uansett de, men det er kanskje fordi de bare har vært ute to/tre ganger, de roer seg som regel ned etter en liten tid.

Så bra at det gikk fint med dem og at ingen gjorde fra seg i buret.

Avions
0

Dom är faktiskt otroliga på att kunna hålla sig. Min kastrat brukade hålla sig hela dan när han var på utställning och sen kissade han jääääte läääänge när han kom hem.Fundersam

Sen när han blev fertil försvann den egenheten…Räcka ut tungan

Nilla
0

Mycket vacker kille du har där…vad heter han? Är det "katten bakom gardinen"? Räcka ut tungan

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Rithwa
0

Tja nio timmar det är lång tid, när vi brukar åka på utställning till Stockholm, Trondheim vi har varit i Oslo så har kattern fått sitta i bur från Umeå. Det har varit biltur på 8 timmar när vi har kört till Oslo på SW har bilturen varit kanske 11-12 timmar. Vi åker inte så många gånger på långturer men det händer 12 gånger per år.

Kattass
0

#8 Jo jag kom att tänka på det där med utställning. Då sitter katterna ju i sina burar jättelänge. Och kanske två dagar i rad, och med resväg till och från utställningen också. Så nio timmar på tåg är kanske inte så mycket i det perspektivet.

Fast det känns ändå inte så bra Ledsen

Men det var fint att de sov hela resan, och att vi slapp övernattning på okänd ort som jag satt och funderade påGlad!

#7, Jadå, det är katten bakom gardinen, Sandvretens Xanthos. Fler bilder kommer i annan tråd.

kalindas
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag var på uställning i Norge för många år sedan, med mina gamla katter, Holly och Spokie.
Vi var iväg ett dygn, åkte buss till och från utställningen. Åkte nog vid 4-5 på morgonen och var hemma vid midnatt.
Under hela resan och även då katterna satt i buren, så kissade ingen av dem. Jag försökte få de att kissa med de vägrade.
På vägen hem skrek Spokie helatiden och när jag kom hem var det kissat i transporten, vet inte vem.

Efter denna resa fick Spokie panik så fort han var tvungen att åka bil. En gång var jag tvungen att köra i 4 timmar med dem. När jag kom fram hade han rivit sig blodig i buren och tassarna var aldeles rosa..:-(
Efter tog jag honom bara i bilen om det var kris, hade han väldigt mörkt i buren brukade det lugna honom…

Kommer aldrig åka en sådan lång resa med mina katter. Iallfall inte de som vägrar gå på låda på utställningen. Kommer bo på hotell eller liknade om jag åker långt.

Konstigt nog märkte jag ingen större skillnad på Holly efter bilfärden…

Spokie & Holly

/Elisa

Rithwa
0

#9  Jag beundrar katterna för deras tålmodighet. Vi kommer att fortsätta åka på våra långturer, det har gått bra våra katter tycker om utställningar och bo på hotell och jag får min semester och träffa trevliga människor.

ChatNoir
0

# 6 Min kastrat brukade hålla sig hela dan när han var på utställning och sen kissade han jääääte läääänge när han kom hem.Fundersam

Sen när han blev fertil försvann den egenheten…Räcka ut tungan "

En kastrat som blir fertil…?