Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 1078 ggr
dumuzi
0

Prosit!?

Jag bara måste berätta om en ny liten vana som vår kastratkille Rufus lagt sig till med.
Varje gång som jag eller min sambo nyser så börjar han "kuttra", ungefär sama läte som han gör när han sitter i fönstret och spanar på fåglarna utanför. Vi är lite småförkylda, så det har blivit en hel del nysande med efterföljande "Rufuskutter" den senaste tiden. Jag vet inte om han skäller på oss för att vi ger ifrån oss så plötsliga, konstiga ljud eller om han bara är artig och säger prosit!
Vi är iallafall roade och en aning förundrade över hans nya, lite märkliga vana Glad

kalindas
0

Smilla gör precis likadant…Skrattande

/Elisa

dumuzi
0

Haha, då finns det fler "artiga" sia/osh då. Fast jag tvivlar nog ganska starkt på att det verkligen är artighet det handlar om. Det är väll kanske inte den mest utmärkande egenskapen hos kat 4, åtminstonde inte hos mina katter ;)

Nilla
0

Min Ocicat gör likadant. När någon nyser hörs långa klagande haranger från henne. Ibland har jag kommit på sonen, att låtsasnysa inne i badrummet med Zelda. De har stängt dörren, han nyser och hon tjattrar som bara den. Då tar jag sonen i örat…Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

ossilian
0

Faktum är att alla mina katter har gjort så. Jag har fått för mig att dem tycker det är ett lite jobbigt ljud vi får ur oss när vi nyser och att dem säger till oss att hålla klaffen för f-n genom sitt tjattrande ;-))

#3 Skrattande

SacredSouls
0

Min Knutemann nyser så høylydt at både jeg,barn og katter hopper høyt av skrekk hver gang. Han får like mye kjeft av alle hver gang han nyser stakkars,og klagingen fra kattene er nok ikke et vennlig prosit til han nei Räcka ut tunganSkrattande mer litt kjeft for at han skremmer vettet av oss.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

dumuzi
0

Hmmm, det verkar ju vara ett ganska vanligt fenomen. Ingen av mina katter har gjort så tidigare och jag tror inte jag hört talas om det förut heller. Men en sak är säker, stackars Rufus kommer få det lite småjobbigt framåt våren. Min sambo har pollenallergi och kan nysa typ 20 gånger i rad ;)

dumuzi
0

#3 Här hemma funkar det inte med låtsasnysar. Vi har testat men Rufus går inte att lura, det är endast äkta vara som duger Skrattande

Nilla
0

Oci-Zelda går på låtsasnysningarna…det är tj-ljudet hon reagerar på! 

Alltså tj som i atjoooooooo. Hon verkar riktigt "plågad" av ljudet och jag ber henne om ursäkt varje gång,

"-Åh, förlåt, Zelda! Jag var bara tvungen! " Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

dumuzi
0

#8 Ja du, vad gör man inte för sina fyrbentingar? När det gäller dem kan man få samvetskval för minsta lilla :P

Bokskogens
0

Hehe… jaa… min ocicat Gloria svara också när man nyser.
Vi har funderat på om hon "tycker synd" om oss, att hon inte vill att vi ska vara sjuka och må bra istället.