En alldeles underbar eftermiddag......
Igår var jag och äldste sonen Leo (studiedag från skolan) hemma hos S* Marble & Silk´s. Hälsade på Nillas treveckors ocikull (vars pappa är min S*Dinkum Tobler One).
Tittade storögt på när trean sög i sig tjugo milliliter kattungemjölksersättning på bara några få sekunder. Borde klockat honom. Han såg ut som en mästare i ölhävning. Beundrade alla ungarna förstås, särskilt storebror oci, oj vilka kontraster den tabbykillen har! Och mellanpojkens ansikte…
Men den bild jag framför allt bär med mig nu är faktiskt inte ocicarna, utan mötet med Nillas siameser.
Det är första gången jag får förmånen träffa siameser i deras hemmiljö. Jag blev fullständigt golvad! Kajsas mjuka duvblå päls, mamma Bassias upphöjda värdighet, Guccis "aprikoser med grädde"- look. Sköldpaddan Matilda knep en liten bit ur mitt hjärta…
Maken frågade - ovanligt frågvis - ut mig om vårt besök. Jag tror han misstänker något….
Nog måste vi kunna få plats med en liten liten siames också….? 
Puss på dig Mathilda! Mitt på nosstjärnan.

Tack själv för en jättetrevligt eftermiddag med kattprat i massor! När en kattfrälst själ möter en likasinnad, känns det svårt att sätta stopp. Vi kunde nog legat med näsorna över kattungehagens kant hela kvällen också…
Tusen tack för lånet av din vackra hane, utan honom hade det ju inte blivit några kattungar!
Ja, Mathilda var nog inställd på att följa med dig hem. Hon stod på dörrmattan beredd att kliva ner i din väska.
Välkommen tillbaka i vår för äppelpaj och kaffe i kohagen…
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Det høres ut som du hadde det kjempekoselig og er solgt for livet nå kattguld
Neste gang får du ta med maken også og derfra er jo veien kort til å lage plass til en liten siameser gutt eller jente.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Mathildas byte är en fjädervippa…inte mus eller kattunge. Det ser allt lite mysko ut. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Kattguld, det finns alltid plats för en liten siames hemma!! *leer*
Nilla, hur går det… vill den lille/lilla fortfarande inte tutta?
Ha en fin dag alla!