Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 1354 ggr
Attacks
0

Hvordan stoppe diare`

Dette hører kanskje ikke hjemme på et katteforum,men her spør en om så mye rart likevel.

Hva kan hjelpe mot diare på mennesker? Gutten min hadde først omgangsyken ene veien,og var hjemme fra skolen i 3 dager,gikk på skolen 2 dager,så var det vinterferie. Han som er syk så sjeldent som hvert "jubelår". Tirsdag var vi på bytur,og han hadde ikke matlyst,men bytur skulle han jo ha,han skulle jo shoppe på lekebutikk.Fått penger av bestemor til å kjøpe lego til bursdagen. Vi kom hjem,og han har hatt skikkelig magesjau siden tirsdag kveld. I morgen har han bursdag,og kaken er hentet.

Dvs bursdags selskapet er avlyst til senere en gang,og kaken er satt på frysen.

Bokstavlig talt har både vinterferien og bursdagsplaner "gått rett i dass". Han drikker da vann eller blåbærsaft,og har levd på dette  i 4 dager.Eier ikke matlyst,og orker ikke spise,for det kommer rasende raskt ut igjen. Stakkars liten.

Når man ikke orker å bygge lego,da er man en veldig syk snart 8 åring.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

[hakkapelitta]
0

Jag har också legat magsjuk i veckan :-(
Verkligen ingen matlust alls, stackars parvel!

Blåbärssoppa har jag druckit, det ska stoppa upp. Och för att få extra energi så dricker jag faktiskt coca cola, sockret är välbehövligt. Morotspuré ska fungera stoppande på oss människor också.

Men vätskeersättning borde du få i honom också, eftersom man förlorar mycket salter i kroppen och behöver dem också! Socker, salt och vatten.

Annars har jag alltid fått omelett av mamma när jag varit magsjuk. Det kanske han vill smaka?

Fliris
0

Du kan jo kjøpe imodium på apoteket. Mamma har også fått denne magesjauen, kanskje det er noe som går (også blandt katter :P).  God Bedring da.

kalindas
0

Finns ju receptfi medicin på Apoteket som heter Imodium som ska stoppa upp diarre…
Men om det finns i Norge vet jag inte.

Är han dålig i magen flera dagar till, bör du nog ringa till doktorn. Det kan ju hända att han behöver antibiotica om det fortstätter…

Annars är det som hakkapelitta skriver blåbärssoppa, morotspure och avslagen cocacola som gäller…

/Elisa

Fliris
0

Du kan jo kanskje prøve å få i han litt fiber også hvis han greier å holde på det da.

SacredSouls
0

Stakkars gutten,bursdag og alt. Da er det ikke gøy å være syk.Det går en sånn veldig magesyke nå for et par uker før vinterferien hadde mine det også. Skikkelig diare og oppkast. Men varer det mye lenger så ta en tur til legen.

God bedring til go gutten din Kyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Tusen takk for mange råd her.Får se om ikke vi kan prøve ut noe her,om det ikke bedrer seg. Influensaen som har herjet i barneskolen her har vært beinhard denne gangen.Vært mange familier som har ligget syke over lenger tid. Vi får se hvordan det går til mandagen,om han ikke begynner å få matlysten tilbake i morgen,så ringer jeg nok legen. Han drikker ihvertfall masse,og ikke er han en liten spirrevipp heller,så han har litt å ta av. Foreldrene mine har også hatt sin omgang,men ikke så hard. Jeg derimot,ligger vel til påske eller noe. Pleier det,å få det evigheter etter "alle andre",dersom jeg blir syk. Håper jeg slipper unna.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

tuska
0

Första målet mat till spec. barn efter en magsjuka 

Gör en äggröra  koka upp 1 1/2 dl mjölk låt svalna, vispa sedan ner 2 ägg å lite salt, koka upp under omrörning. Rosta en brödskiva ( inget smör på)  sockersricka som du lagt en sockerbit i för att få bort all kolsyran.

ossilian
0

Usch, jag lider med er! Du har fått bra råd redan och jag kan inte komma på fler. Förutom att härda ut, det går över!

Krya på er!

Nilla
0

Stackars er och stackars pojken. Usch, finns ingenting värre än magsjuka. Vilka bra råd du fått här!

Om han inte har någon matlust, kanske han kan tänka sig avlagen Coca-Cola, som flera nämnde. Den ska vara just avslagen för att ha effekt, har jag hört. Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Vi slipper nok legebesøk.Det stoppet opp i natt.Så nå kommer nok snart alt i normal rute igjen.

ramithi
0

Jo tatt vi har hatt det her også. Fikk det på tirsdag og er ikke kommet riktig til hektene før i dag. Min mann er ikke i form ennå han fikk det på onsdagsnatta. Det tar nesten ei uke sa dem på apoteket her hos oss. Det er smitsomt.