Siames iFokus

Siames

Etikett: sjukdomar
Läst 1908 ggr
Qetesh
0

Förlorar min lilla tjej :´(

Jag tror att jag håller på att förlora min honkattunge, min efterlängtade lilla prinsessa som är min sista chans till en hona efter min Ramses. Hon har nästan sedan födseln 13/2 andats lite ryckigt/kraftigt men ändå stadigt gått upp i vikt. Tills idag. Hon vill inte snutta, ligger för sig själv och har gnällt väldigt mycket. Jag tycker att det ibland liksom "klickar" när hon andas, men jag hör inget bubbel eller gurgel som skulle kunna tyda på vätska i lungorna. Jag försöker stödmata henne nu men det känns inte så hoppfullt Gråter
Är det någon som varit med om något liknande och har några tips att ge?

Leffe
0

De brukar gå ned i vikt vid 3-4 dygnet. Se till så hon får värme så hon inte behöver använda all näring till att skapa värme. Det kan vara hjärtat som inte är riktigt utvecklat men det brukar komma. Det viktigaste är nog mat och värme

tuska
0

Du frågar om någon varit med om nå liknande. fler än jag skulle jag gissa mej till.   En unge ur den kullen jag har nu vägde 98 ökade till 172 på en vecka,allt såg frid å fröjd ut den första veckan, sen började exakt samma problem. Hadde kontakt med djursjukhuset som trodde det va vätska i lungorna fick PC men jag hann bara att ge det vid ett tillfälle allt gick så himla fort.  Inget upplyftande jag kunde komma med, hoppas någon annan kan skriva att de gick bra för dem å att en unge repat sej efter de symtomerna. Håller tummarna för dej å lilla kattungen.  //Inger

Biames
0

Har en kompis som fick en kull för ett tag sedan som råkade ut för något liknande, vetrinären trodde att det var lunginflamation trots att hon inte heller hörde något "kluckande" dett slutade dock med att den lilla tjejen inte klarade sig. Inte något upplyftande från mig i heller men jag håller tummarna för den lilla tjejen.

ossilian
0

Kan tyvärr inte ge dig några råd, men hoppas att hon repar sig från svackan.

Juliette-
0

Håller tummarna för henne. Usch vad jobbigt lilla gumman då hoppas de löser sig.. Se till att hålla henne varm och lägg henne till tutten. Är hon dock sjuk/dålig så spelar de nog ingen roll vad du gör då drar du nog bara ut på lidandet..
Jag håller i alla fall tummarna och tänker på dig

Bokskogens
0

Fick stödmata 4 av 6 bebisar i den kull jag har nu. En av dem gled undan för oss så vi klarade tre av dem vi stödmatade. Men var inte med om något klickande ljud…
Håller tummar och tassar allt vad vi kan här hemma!

kalindas
0

Äk till veterinären och be att få antibiotica till henne. Då har hon kanske en liten chans.
Men att hon andas tungt och att det klickar låter inte roligt..:-(
Håller tummarna att det går bra.

/Elisa

Rovardotters
0

Hej

Jag har bara sorgliga erfarenheter av ungar som "klickar". Beklagar. GråterMan kan prova med vetrimoxin, värme och stödmatning men det finns inte så himla mycket mer man kan göra. Om hon inte klarar sig får du använda en hane ur kullen för att komma vidare, det går ju också även om det är ett streck i räkningen.

tuska
0

Hej igen ? Hur går det för dej ?   Jag drar mej till minnes lite vad jag gjorde med min unge… Den jämrade å va tungandad  jag blev tvungen att ta undan den från mamman, den diade inte ändå, mamma katt blev bara kolosalt orolig av att ungen va dålig å jämrade, det störde de övrigt friska ungarna.  Jag fick linda in den där "lille" varmt, sen gick jag själv en förmiddag å bar på den, matade med nån droppe då ock då med KRM. Så fick min lilla Lucia somna i armarna på mej.  Det är jobbigt när det går så, det är så lite man kan göra när de är så där små. Du befinner dej i en jobbig situation, jag tror aldrig man riktigt lär sej vad som kan hända å bara rycka lite på axlarna, det är jätte svårt.

Qetesh
0

Tack för era svar, det känns vädigt jobbigt just nu Gråter Hennes tillstånd är oförändrat och jag har lyckats övertala en snäll veterinär att komma hit och titta på henne, får se vad han säger. Kanske blir han tvungen att ta bort henne men då slipper hon i alla fall lida mer.

Canoodles
0

Håller med de andra, prova med antibiotika först, det kan vara lunginflammation. Har du tur kan du klara henne om du sätter in det snabbt. Lycka till, jag ska hålla tummarna för er

Attacks
0

Jeg har ikke så mange råd mer enn hva som er sagt lenger over her jeg heller. Men har du sjekket ganen på henne?

Om dyrlegen mener der er en liten sjanse for henne,kanskje han kunne væsket henne opp om hun virket litt uttørket,det kan ofte gi underverker,og så klart også antibiotika

Men mener dyrlegen hun bør avlives,så har du likevel gjort alt du kunne.

Krysser enda fingrene for lillejenta,kjempetrist å lese.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Jag håller tummarna…åh, så tråkigt. Jag har ju själv tre småttingar hemma och känner verkligen med dig.

Så skönt att höra att det kommer hem en veterinär idag. Jag håller med Attacks, kanske kan veterinären vätska upp henne och antibiotika i tid, kanske kan klara henne. Tänker på dig idag.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Mia-
0

Jag hade oxå en kattunge i min kull som va tungandad och hade klick ljud. Måste tyvärr säga som de andra, den klarade sig inte.

Qetesh
0

Hon är borta nu Gråter Eller han, som veterinären trodde att det var. Har bäddat ner honom i en liten låda och ska begrava honom, min lilla prinsessa som blev en prins.

Helenaf76
0

Så ledsamt! GråterSkickar styrke och tröstekramar till dig!

Nilla
0

Nej, så tråkigt. Skickar massor av strykekramar till dig. Gråter Bra gjort att agera snabbt, så att hon/han slapp lida.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

tuska
0

Tråkigt värre,  Känner med dej nu.Gråter

MalinL
0

Så tråkigt Gråter

kalindas
0

Så tråkigt…Gråter

/Elisa

Mia-
0

tråkigt tänker på dig.

paivi
0

Tröstkram!

Juliette-
0

Många kramar till er Gråter

Liljekatten
0

Åhhh, vad synd! Gråter

syren
0

Så tråkigt att det slutade så…..En tanke till er från mig o mina katter.

MVH Jessica.

Lindbygarden
0

åh nej va hemskt:O(

Avions
0

Beklagar.

Denna kommentar har tagits bort.
Rokkur
0

beklagar, så sorgligt!!Gråter tröstkramar till dig och katterna!

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Denna kommentar har tagits bort.
Caelitus
0

Så fryktelig trist! Føler med deg nå!

Klem

Kattass
0

Så ledsamt. Stackars Gråter

Himmeltinden
0

Så trist…føler med deg nåGråter

Qetesh
0

Tack så mycket alla för era snälla och tröstande ord! Det är helt fantastiskt vilket stöd man får av alla här på forumet. Tack igen, det värmer!

Ziamizzimo
0

Sender varme tanker. Hvet hvordan det er og miste en håpefull en.

SacredSouls
0

Gråter Å så trist,beklager så mye.Det er så tøft å miste en sånn. Uansett om de er bittesmå eller større.

Kos deg masse med de andre,det letter litt.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rithwa
0

sänder kramar och tankar från oss alla

Attacks
0

Kondulerer.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

SacredSouls
0

Hvordan går det med dere ? Håper alt er bra med de små.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus