Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 4837 ggr
ossilian
0

Kattungar v 49 - 2007

Natten mellan måndag och tisdag såg Electra och Kimis (CH FIN*Anatolian Rollin & Tumblin) bebisar nattens ljus för första gången. Det blev sex stycken; tre blå, två siameser och en blåtickad (som igår tre dagar gammal, öppnade sina ögon).

Förlossningen gick som på räls och alla hade bra födelsevikter. Jag, som själv fött barn under STOR och utdragen vånda, var grymt imponerad av Electras så självklara lugn och fokus under förlossningen.

En lite rolig (eller kanske sorglig:-)) episod var när den tredje bebisen ploppade ut för då trodde jag på fullt allvar att den lilla rosa hårlösa varelsen måste vara underutvecklad. Men så var det ju bara en alldeles ljuvlig och synnerligen välutvecklad siames. Alla är vi barn i början…

Bifogar en liten gruppbild, poträttbilder vill jag vänta med tills dem vuxit till sig lite.

ossilian
0

Och en till liten bild.

kalindas
0

Gratttis till sötnosarna!Kyss

/Elisa

Biames
0

Grattis. Själv går jag här hemma och är osäker på om Wilda är dräktig eller ej, är i så fall på dag 30 och vissar inga tendenser på att börja löpa snarare på att hon är dräktig då hon är extremt kelen och bara sover.

Mia-
0

Grattis!! Det är Camytas hane va?

kalindas
0

Jo det är Kimi som är pappa till bebisarna…Glad

/Elisa

Juliette-
0

Grattis till jätte fina bebisar.. Skall bli roligt att se dom växa men vart är min lilatickade Flört

ossilian
0

#4 Det är Kimi hos Chamytas, en underbart charmig kille.

#6 Den lilatickade ligger i min ficka…

Helenaf76
0

Grattis till bebisarna :-)

SacredSouls
0

Gratulerer så mye med de små.

Så gøy at det kom et par underutviklede bebiser ogsåRäcka ut tunganSkrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

CoralReefs
0

Grattis och tack att jag fick vara med en sväng per telefon! Synd att du inte bodde närmare mig så jag jag kunde komma och stjäla några bebisar för dig…mina har ju flyttat ut så jag är extremt kattungesjuk!!!

MijmuPix
0

Grattis till bebisarna, de ser jättesöta ut hela högen! Skrattande

MalinL
0

Grattis till bebisarna!

Canoodles
0

Jag får väl skriva GRATTIS här också även om jag "var med" när det hände!!!

Canoodles
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Får väl lägga in en liga till!! Jag har blivit farmor/mormor igen!! Kattungarna finns hos S*Fats Cat's i Finspång!

S*Canoodle's Fats Domino och S*Canoodle's Enchanting Europeana blev i natt föräldrar till 4 småttingar. Prelimininärt är det 2 svarta pojkar, 1 havannaflicka och 1 kanelflicka.

Bilden är tagen med mobilkamera så den är ju inte den allra bästa men man ser iallafall bebisarnaFlört

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=c475e609-c626-4b1d-a82e-7dd109ed0143&Filename=jamansbebisar 0712.jpg)

kalindas
0

Grattis även till det gänget..:-)

/Elisa

Attacks
0

Gratulerer så masse!! Gleder meg til å følge dem.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Toyza
0

Gillar Havannafärgen.. är det som choklad , med ett annat namn?

Grattis

/Toyza

Helenaf76
0

#14 Grattis! :-) Vill också ha bebisar…. men det är lite svårt att få med två kastrathanar :-)

Liljekatten
0

Grattis till sexlingarna!!! Vänta du om några veckor vilket hålligång det kommer bli!  Skrattande

kalindas
0

Havanna är gamla namnet på choklad precis som Ebony är gamla namnet på svart.
Det var väl någon som fick idén att "försvenska" dessa färger.
Skulle tro i samband med att man ändrade namn från det vackra Javanes till Orientaliskt långhår…

Varför har jag aldrig riktigt förstått…Fundersam

/Elisa

ossilian
0

#14 Åh, nu har dem kommit! Vilken underbar färgfördelning det blev på kullen. Kanelflickan Kyss

ps. det var ju du, Canoodles, som vid ettsnåret på förlossningsnatten påminde mig om siamesanlaget:-)

Juliette-
0

Grattis Canoodles till barnbarnen!!
Ett annat barnbarn hälsar här hemifrån..
Hanskulle gärna bli särbo med en kusin Skrattande

HeidiK
0

Gratulerer begge med de 2 kullene Skrattande

Canoodles
0

Tack för grattisarna!! Ska vidarebefodra till Liza också!

#21 Små "siames-utfall" kan förvirra oss stackars orientalmänniskor Flört

Rovardotters
0

Grattis till båda kullarna, alltid kul med fler orientaler!Kyss

[hakkapelitta]
0

grattis till småttingarna :D

acas
0

Ossilian!! Grattis till dina små och Lycka TillGlad

Anna & Rexarna & orientalen Seven

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

Nilla
0

Stort grattis till alla underbara nya liv!!!

Kan bara hålla med Coral Reefs i inlägg 10…jag är också extremt kattungesjuk!!! Det verkar som om man drabbas av någon slags "abstinens" efter rara bebbar efter en tid.

Glädjen är stor, när man får ligga med näsan i bolådan…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

yahtzeecats
0

Grattis till dina förstfödda! Glad

SacredSouls
0

#14 Grattis til deg også Canoodles.Det var alle mine favoritt farger på de små Kyss

yahtzeecats
0

#14 Ja, grattis till de små godisbitarna i kanel, choklad och lakrits! Glad

Zinziras
0

Grattis med kullet begge to :)

Canoodles
0

Ja det var ett riktigt lyckat färg-utfall på den här kullen!! Nu är tyvärr Fats kastrerad… så vi får se om det blir några fler kaneler…. Liza är så glad åt sin kull och mamma Jaman sköter sig exemplariskt, hon är som gjord för moderskapet.

kalindas
0

Väntar på nya bilder!Skrattande

/Elisa

Canoodles
0

Vi väntar fortfarande!!! Kom igen Ossilian, mer bilder åt folket!!!!

ossilian
0

Klart ni ska få se bilder på småttingarna! I kväll ska vi ha en fotosession med bygglampa och assistent Molly till hjälp;-) Men här kommer en liten bild jag tog i går på Daddys Kimita (osh a 25) och Running Tadita (sia a ?) på äventyr utanför bolådan.

yahtzeecats
0

Vilka små godisar Räcka ut tungan Och med en vakande, klok mor till höger!

Helenaf76
0

Oh sötnosar!!! Kyss Längtar efter fler bilder :-)

Fjonkan
0

Grattis till alla små!Skrattande

Canoodles
0

Härlig bild!! Det är inte alltid de perfekt tillrättalagda bilderna som är de bästa! Vad duktig "assistent" Molly är med bebisarna!!

ossilian
0

Pust och stön, här har varit fotografering i totalt kaos! Ska nog börja föda upp britter i stället… Hoppas ni ursäktar den mycket ojämna bildkvaliteten.

Börjar med lilla Lady Bird Yazhi (osh a). Minst i kullen, men absolut mest aktiv och framåt också.

ossilian
0

Och så Daddys Kimita (osh a 25). Pappa upp i dan och charmen själv.

ossilian
0

Siamestjejen Dancing Tiva (sia a). Lugn och ordentlig tjej som gärna tvättar de andra;-)

ossilian
0

Enda killen i kullen, Lenno the Man, som alltid är trött och mätt (som på bilden). Har ännu inte sett honom springa…

ossilian
0

Siames nr två, Running Tadita (sia a 21), som jag tror är tabby. Vacker och underbart kelen redan.

ossilian
0

Och sist men bara näst minst, Butterfly Aponi (osh a). Mitt lilla hjärtegryn! Sjunger som en sopran och springer alltid upp i min famn när jag sitter i deras hage. (sprang även under hela fotosessionen och bilderna blev därefter)

Nilla
0

Ljuvliga småttingar! Blir alldeles sjuk…små blåbär hör ju till mina favoriter också.

Bokskogens
0

Va fina de är allihopa!
Kan tänka att de börjar bli roliga nu när de rör sig mer och mer.

kalindas
0

Gullungar allihopa!Kyss

Klarar du av att inte behålla någon tror du?

/Elisa

ossilian
0

#49 Nej, jag kommer inte att behålla någon. Men jag kan bara föreställa mig hur svårt det kommer att bli att sälja dem, puhu.

Helenaf76
0

Vilka små godingar!! Mums!! Förstår att du har fullt upp med att pussa på dem ;-)

Canoodles
0

Vilka små frön!!! De är alldeles ljuvliga, särskilt lilla Aponi…

Ska inte ha ett blåbär till, ska inte ha ett blåbär till, ska inte ha ett blåbär till Oskyldig

kalindas
0

Man kan aldrig få för lite blåbärskatter…Flört

/Elisa

Canoodles
0

#53 Du menar väl för många?! Flört

Juliette-
0

Jag vill ha blåmaskade siamestjejen tack.. oj vad fin hon är *kär*

SacredSouls
0

Så nydelige de er alle sammen ossilian. Det er en så herlig tid når de begynner å løpe rundt og oppdage verden rundt seg.Kan tenke meg du koser deg :)

kalindas
0

hahaha…
Jo jag menade tvärt om. Lite trött idag… får iallafall skylla på det…*s*

/Elisa

ossilian
0

#53 A Freudian slip, kanske Räcka ut tungan

#52 Jag och Aponi vet var du bor…

#56 Ja, det är så himla mysigt att se dem tulta omkring. Det är en så rolig tid nu också när dem liksom sitter och gungar samtidigt som dem försöker fokusera blicken. Det är en obeskrivlig lycka att få följa dem små liven.

[hakkapelitta]
0

men uhh, jag som är så tokig i blått. suck, tänk om man hade en sambo som ville ha MÅNGA katter :D

Denna kommentar har tagits bort.
Denna kommentar har tagits bort.
Canoodles
0

#58 Kanske en liten försenad födelsedagspresent? Jag fyller år i slutet av februari…Oskyldig

SacredSouls
0

Nå er det på tide med nye ukes bilder Glad

Connie
0

Jag föll handstupa för de två siamtjejerna. Jättefina med stark utstrålning, bägge två.

Enig med SacredSouls, nu är det väl dags för nya bilder igen? ;)

Liljekatten
0

Åh nej, fick du en blåtabbymaskad siames….Jag vill INTE se fler bilder på henne. INTE! Skrikandes Varna mej nästa gång du lägger upp nya bilder. (älskar blåtabbisar….Kyss…ska INTE ha fler katter)

Skämt åtsido, alldeles ljuvliga småbebbar du fått!

ossilian
0

Lite försenade bilder på fyrveckingarna. Har valt ut de bilder som jag tycker fångar deras personligheter bäst. Först Lenno.

ps. Nilla, såg att du kan hjälpa oss Firefox-idioter med att klistra in bilderna i inlägget. Om du ids… Kyss 

ossilian
0

Dancing Tiva - som tyckte det behövdes lite stretching före fotograferingen.

ossilian
0

Butterfly Aponi - på språng

ossilian
0

Running Tadita - alltid glad, fast hon ser arg ut.

Juliette-
0

psst Laska.. Öppna bilderna du sätter i inlägget högerklicka på dom och tryck på kopiera. Gå tillbaka till tråden tyck på hantera inlägg så klistrar du liksom in den i tråden där du skrivit och uppdaterar igen.. Jätte enkelt ;)

ossilian
0

Lady Bird Yazhi - med den lilla kroppen och den stora viljan

SacredSouls
0

Kyss Åhhhhhh så fine de er alle sammen.Så herlig bilde av lille Dancing Tiva.

ossilian
0

Daddys Kimita - går den att äta?

ossilian
0

#70 Visst, jättelätt, men det funkar inte med firefox. Grrrr

SacredSouls
0

#73 Å enda en nydelig også jo.Kyss Heldig du er som har så mange fine små hjemme.

Juliette-
0

#74 Du skall alltid vara så märkvärdig *skratt*

Kalas fina har dom blivit och de var verkligen roligt att se bilder i rörelse.. Gud hanen bara krossar ju ens hjärta bäst jag går alla som känner mig vet ju vad blått betyder för mig.. Blått är den sanna färgen på en OSH och den gör verkligen katten bara snyggaste och charmigare bara av färgen.. ack oj så jag saknar min lilla blå

ossilian
0

#76 Du känner väl mig;-) Och jag håller med dig om blått på oriental. Det är väldigt vackert.

Nilla
0

Nu har jag gått igenom heeeeeeeeeela tråden och lagt in alla bilder. Jag alltså fått en ordentlig titt på dina godingar…suck, vad fina de är! Jag vill se bild på mammakatt!!!

kalindas
0

Hanen är bara otroligt söt!

Målade om honom lite…

De övriga är riktigt härliga charmknuttar de också..Kyss Tur för mig att du bor långt bort…Skrattande

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Men herreminje vilka charmiga foton på små charmtroll Kyss
Den blåtickade är min favorit, en sån läckerbit alltså!

ossilian
0

#78 Nilla, tack så hemskt mycket! hur kommer det sig att du kan fixa in bilderna i inläggen, men inte jag som har Firefox? Eller kan jag det på något vis som jag ännu inte klurat ut? Man vill ju inte verka lat, haha.

Bild på mammakatt S*Coral Reef´s Electra kommer här. 

SacredSouls
0

#81 Mamman var virkelig nydelig hun ogsåKyss

HeidiK
0

De er så skjønne! Og så mye blått Kyss

Aponi og Daddys Kimita er mine favoritter Kyss

ossilian
0

Men hjälp vad lång Electras nos blev på bilden! Riktigt så ser hon inte ut, men vacker är hon;-)

[hakkapelitta]
0

#84 Men sånt ska du ju inte säga högt Skrikandes

skämt åsido, Electra är läcker. Det ska bli spännande att se hur ögonfärgen på dina bebisar utvecklar sig, med tanke på föräldrarna som har underbar ögonfärg båda två Kyss

ossilian
0

#85 Haha, så sant. Lång nos ska det ju vara, ja. *visk, visk* men jag tycker hon är snyggare på den icke-ihoptryckta bilden…

Nilla
0

Nu har jag "tryckt ihop" henne lite.

ossilian
0

#87 Nu så, det är min Electra;-) Tack, Nilla!

Ziamizzimo
0

Gratulere med vakre små, De ser fine ut :-)

ossilian
0

Jaha, så har man då bryskt ryckts upp ur den cerisa drömvärld som jag och kattungarna befunnit oss i de första fem veckorna av deras liv. I helgen fick samtliga en släng av magjsuka med kräkningar och diarré. Även om jag läst på duktigt inför min första kull, så blev jag ändå överrumplad av den oro jag känt de här dagarna. Nu mår alla sex bebbar bra igen, men ser ännu mer ut som små ljuvliga råttor pga viktnedgången ;-)

MicaelWendell
0

Tråkigt att de små hade ngra dålliga magar =læs dagar :) Men skønt att det fixade sig. Jag førbereder mig också før eventuella magproblem. Och undrar givetvis hur du valde att løsa problemen? Glad

Jag har just lært de gå på lådan:) !

ossilian
0

#91 Jag kan nog ge dig fler tips på vad du INTE ska göra om dina åker på magproblem ;-) Kanske borde jag ha varit snabbare på att separera de som var sjuka från de friska tex. Nu frodades förmodligen magsjukan i deras lilla hage och några blev sjuka i två omgångar.

Men något gjorde jag nog rätt eftersom alla sex har tillfrisknat. Jag gav dem vätska varje/varannan timme, KMR och västskeersättning. I början kräktes dem upp KMR så då fick dem bara vätskeersättning. Efter två dagar tog jag dem till veterinär för en uppvätskning, för säkerhets skull. 

Jag har även gett dem Diarsanyl och Dofilus för att stabilisera bakteriefloran i magen. Jag tror Diarsanyl är mer effektivt när de är väldigt dåliga och att probiotika mer just är ett probiotikum. Nu när de tillfrisknat får de äta kokt torsk blandat med lite morotspuré.

Till nästa kull komemr jag att strö probiotika över avvänjningsmaten i förebyggande syfte, kanske kan det förhindra den sk "femveckors-diarrén. 

Jag vill passa på att tacka er som gett mig tips och råd under sjukdagarna. Ni är guld!

kalindas
0

Vilket sötr litet blåbär på bilden!..:-)

Skönt att de börjar piggna till nu. Har märkt att Diarsanyl gjort nytta på bebismagar. Däremot så har jag inte sett någon skillnad på äldre katter med diarré.

/Elisa

tuska
0

Hoppas jag slipper den åkomman på mina ungar,   nu när de är 6 veckor och har ätit mat minst en vecka.    Intravenös uppvätskning hur mycket fick de av den varan ? Det måste ha tagit tid i de små kärlen. // Inger

ossilian
0

#94 Ehrm, jag menar vätska under huden… så det tog ju inte alls lång tid att få i dem. Nu har jag redigerat inlägget också ;-)

tuska
0

jag är jätte rädd att få magproblem på småungar,de går ju så fort när de blir uttorkade. Va använde du för vätske ersättning ?? Vill alltid vara beredd  ifall det skulle bli en "tråkig" mage. KMR får mina ungar morgon å kväll, de förstår sej ju inte på vatten ännu, mamma katt har inte så mycket vätska att bjuda på längre / Inger

cleo
0

skönt att de mår bättre.

Blåbäret på bilden är ljuvligtSkrattande

MicaelWendell
0

#92. Jodå, jag tyckte gott att du visst gorde bra saker!Glad

Själv kokar jag alltid alla matkärl innan jag ställer ut ny mat till de små. Är nästan nojjig på och plocka rent hos dem. Ska tvätta alla filtar idag igen, gör lite då och då. Chama städar mycket hon med. Tvättar rent barnen om det trotts allt skulle itta kvar lite intorkad mat i deras ansikten. De gömmer dem för chama vid tvättningen, mest för att retas med henne tror jag. Hoppas på det bästa och att jag slipper för mycket diare. Jag har en plastspruta så det är bara å spruta in buljong i deras mun og hoppas på det bästa om de nu skulle bli sjuka…

MicaelWendell
0

Det lilla blåbäret ser väldigt frisk och kry ut! Fina barn du har!!!

Canoodles
0

Lilla Aponi ser alldeles ljuvlig ut!! Full av energi!!

Det är så skönt att de är pigga igen, jag vet och förstår att du har varit orolig.

Lite torra fakta ;-) Zoolac/ProKolin och Diarsanyl har olika funktioner. Zoolac/ProKolin innehåller just som Ossilian säger probiotika för att normalisera bakteriefloran i tarmarna plus att jag har för mig att de är laddade med energi också.

Diarsanyl har en annan funktion, den innehåller en sorts lera som lägger sig som ett skyddande skikt i tarmarna och låter en irriterad tarm få en stund att återhämta sig. Innehåller också en hel del energi.

HeidiK
0

For et herlig bilde!! Kyss

Godt å høre de er ferdige med magesjuken også :o)

Juliette-
0

Gud vad fin hon är lilla Aponi. Vilken vacker kull du fått.
Vad skönt att höra alla små mår bättre igen. Jag förstår du måste varit orolig där några dagar men skönt när allt är över nu. Jag ser fram emot att se mera bilder på syskonen.

ossilian
0

#98 Det värsta med såna här åkommor är att det är svårt att skydda sig mot dem. Ett luftburet virus tex hjälper inga tvättar och kokningar mot. Däremot så tror jag, som jag skrev tidigare, att det är viktigt att sätta in åtgärder snabbt och att ev också separera sjuka och friska. Förebyggande åtgärd kan vara att ge lactobakterier i avvänjningsmaten. Även om magsjuka och diarrér är väldigt vanliga hos kattungar, så behöver din kull inte alls drabbas av det. Så fortsätt njuta av dina vackra bebisar ;-)

Tack alla för de vänliga kommentarerna! Jag är så lycklig att de alla verkar må bra nu och börjat busa och äta igen.

SacredSouls
0

Aponi er bare så nydelig Kyss Godt at alle sammen er bedre igjen.Gleder meg til å se flere bilder.

Helenaf76
0

Anponi är otroligt vacker Kyss

Nilla
0

Vart ifrån kommer magsjukan som de små får? Jag ser att flera uppfödare har problem med diarré och kräkningar.

Jag har inte ännu drabbats, men det är ju bra att veta inför framtiden.

MijmuPix
0

Oj vad de växer! Jättefina allihop! Skrattande

ossilian
0

#106 Ja, den som det visste;-) Jag har träffat två olika veterinärer med kattungarna och talat med en tredje. Den första sa att det förmodligen var ett virus, att många katter och hundar drabbats denna vinter. Den andra gissade på bakteriell infektion, den sk femveckorsdiarrén. Och "min" veterinär sa att det kan vara "vad f*n som helst" ;-)) Du som har barn vet ju hur jobbiga vinterkräksjukorna är och hur oerhört snabbt de sprider sig. Hugaligen…

[hakkapelitta]
0

#108 En kompis till mig råkade ut för samma sak, hennes kattungar var också sex veckor. Hennes katters uppfödare berättade att det ofta händer när kattungarna börjar byta immunförsvar från mammans till sitt eget ;)

Nilla
0

Inte visste jag att djuren också drabbas av vinterkräksjuka. Jaa, där ser man.

Hua…för stackars bebbar att ha diarré i 5 veckor, det kan ju innebära döden. Gråter

Canoodles
0

Jag tror nog inte att 5-veckorsdiarre varar i 5 veckor utan inträffar vid 5 veckors ålder ;-)

ossilian
0

#109 Jo, det är ju naturligtvis grundorsaken till varför dem insjuknar i just den här åldern öht. Men det kan ju slå olika hårt beroende på vad dem drabbas av.

#110 Inte har dem varit sjuka i fem veckor!! ;-)) Det kallas så för att det är vanligt att kattungar får en släng diarré i samband med att de börjar äta vanlig mat. Sen tror jag inte katter drabbas av vinterkräksjukan men säkert av egna vinter-äckel-virus ;-)

SacredSouls
0

Ja her har vi også hatt den. Min veterinær sa at det var i overgangen fra morsmelk til fast føde og immunforvaret fra moren begynner å slippe. Da er det så ørlite som skal til slik at et virus eller en bakterie slår ut skikkelig på de små. Det har alltid begynt slik at de henger litt med hodet ,matlysten forsvinner og det har gjerne begynt hos en eller to også har det spredd seg til de andre.i første kullet vårt hadde vi en som gikk drastisk ned i vekt og jeg slet lenge med å få han opp igjen.

Nå sist så brukte jeg ren kjøttdeig,blandet med mye væske,og hadde i druesukker. Det gjorde underverker og de gikk veldig raskt opp igjen.

ossilian
0

Lite nya bilder. Nu är dem pigga, friska och livsglada så det visslar om det.

Av ca en miljon tagna bilder av ungarna finns Blondie med på hälften ;-) Hon har en otrolig förmåga att alltid vara mitt i händelsernas centrum. Först med Aponi…

ossilian
0

Tvättar Lenno…

ossilian
0

Mosad Lenno…

ossilian
0

Uppfostrar Lady…

ossilian
0

Blåa gänget.

ossilian
0

Nu börjar ögonfärgen så smått förändras.

ossilian
0

Tadita lutar huvudet på Lenno.

ossilian
0

Och så krigarsugen Tiva.

Avions
0

härliga bilder på härliga kattungar!Skrattande

Nilla
0

Underbara kattungar, Ossilian! Lyckliga du som får njuta av dem. 

#111. - Jag måste ha sovit när jag skrev det där!!! Klart att de inte har diarré i 5 veckor, jag menade naturligtvis vid 5 veckors ålder. Ni måste verkligen undrat, om jag har "alla hästar hemma". HA HA HA HA HA!!!

MicaelWendell
0

#123 detkan ju vara så attdu  hyr stallplatts ngn annanstans;)

Super goa ungar Ossilian! Det blå gænget får man akta sig før. Kan tænka mig att de kommer att stælla till med en hel del rakkartyg framøver :) Blue gang attack!

kalindas
0

Underbara! tröttnar du på dem kan du komma hit med dem till mig!Flört
Sen jag träffade Elcan hos Zandrinos så blev jag helt förälskad i blått igen. En blå oriental med tätliggande stålblå päls är fantastiskt vackert! Odins svarta mamma försvann jämte sin far…
Så du får gärna lämpa av en blå tös här hos mig…Skrattande

/Elisa

SacredSouls
0

#121 Kyss Så super herlige de er alle sammen.De ser kjempefine ut.

#123 Ha ha ha. Ja det var nok et par hester som var på tur på det tidspunktet Skrattande

AFamosa
0

Va? Gniden eller?! Fem miljoner bilder och vi fick se ett par *humpf* :-))

Härliga bilder, så fräcka bessar du har.

Bluegang.jpg *ahhh*!!

Louise

HeidiK
0

Så fine bilder!

Bebisene er kjempeflotte alle sammen - morsomt at de har en kjempeflink tante også Skrattande

Attacks
0

Etter alle bildene i denne tråden her,så begynner jeg nesten å like blått Skrattande Aponi lyser det bus ut av.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Canoodles
0

Härliga nya bilder!! Bra gjort att få med 4 på samma bild :-)

ossilian
0

Nu har de fyllt 9 veckor. Rusar, sover, busar, skiter, sover, klänger, diar, sover, skuttar, äter, slåss och sover igen. Mysipysigt är det att ha dem här.

Först en bild på Tadita som får en helkroppsbehandling… 

ossilian
0

Spaterapeuten…mmm…;-)

ossilian
0

Järnladyn.

ossilian
0

Glad eller sur Aponi?

ossilian
0

Fin Lenno.

ossilian
0

Tiva helt utan skärpa.

ossilian
0

Härligt tickad Kimita.

ossilian
0

Tadita i mörkret.

paivi
0

Jättefina bebisar :D

ossilian
0

Haha, är det du Nilla som hjälper mig lägga ut bilderna? Jag kämpar mig svettig med hjälp av Kalindas hjälptråd ;-)) Tror jag klarade en faktiskt!

CoralReefs
0

Å så fina dom är! Och mamma katt ser helt fantastisk och välmånde ut =) Ser ut som om ungarna har en härligt grön ögonfärg dessutom!

Du vet väl att uppfödaren har rätt att ta tillbaka sina sålda katter? Så…när kommer du hit med Electra?

tuska
0

Aponi  det va en härlig bild  på en fin katt

Nilla
0

#140 -Ha ha!!! Nu är jag där igen! Glömmer titta på tiden för dina inlägg. Jag sätter bara igång! Jaa, jag tror nog att du fixade in några själv!

Vilka underbara ungar du har! De blå syskonparet är ju alldeles bedårande. Lille Lenno har så vackra ögon, att man blir alldeles tårögd ju… 

(Ps. Hade man blivit mött vid massagebänken av en spaterapeut med den blicken…då hade jag vänt i dörren. )

ossilian
0

#141 No way! Sålt är sålt Räcka ut tungan Förresten pratar hon skånska numera, så du skulle inte förstå vad hon säger ;-))

#143 haha, ja den blicken är inte att leka med. Tack för hjälpen!! Kyss

SacredSouls
0

Endelig nye bilder !!Skrattande

Gud så vakker mamman er KyssKyss Med den mamman så tror jeg at jeg må si Aponi er min favoritt. Hun ser absolutt bedårende ut og kommer sikkert til å ligne mamman sin.

Men de andre var supre de også såklart. Kjempefine bilder av et nydelig kull.

AFamosa
0

Oj så fina- verkligen härliga- Själv skulle jag vilja rekommendera att öppna upp bilderna i dess "helhet" istället för att bara slö-titta på de små inklistrade - nästan helskärm, stooora OCH snygga bilder. Tackar o bugar för uppdateringen Ossilian ;o)

Louise

MicaelWendell
0

Gillar tikkade katter jag. Kan vara för jag gillar abyssar å somaler så mycket. Sött med hennes fina ögon. Så Kimita är min favvo. !

HeidiK
0

Endelig nye bilder ja!

De er så flotte alle sammen :)

Det bildet av Aponi er bare så knalltøft - jeg lo så fælt når jeg så det! Hun er min favoritt - tror jeg skal stikke henne i lommen med meg hjem Kyss

kalindas
0

Så fina de är! Kyss

Blir så sugen på kattungar! Ångrar nästan att jag inte åkte iväg och lät Skatan dejta Kimi. Så fina barn han (& Electra) har fått!

Kimita kan förresten bo här, inga problem alls…OskyldigFlört

/Elisa

Helenaf76
0

Oh, så fina!!! Kyss

Attacks
0

Ser jeg må ha med meg stor bag når jeg tenker meg over på andre siden på kattnappings tokt Skrattande

Juliette-
0

Men gud dom är så fina nu Aponi och Tiva kan flytta hit vilka brudar

ossilian
0

Tack snälla för era vänliga kommentarer! Jag har börjat utveckla kronisk magont; VILL INTE ATT DEM SKA FLYTTA!!! Buääää….;-)

ossilian
0

#149 Ja, det förstår jag att du ångrar;-) Kimi är utan konkurrens den mest charmiga och trevliga katt jag träffat. Han fullkomligt älskar alla levande varelser, tror bestämt han skulle vara vänlig tom mot en mus, haha.

Canoodles
0

De är så ljuvliga!!! Aponi är fortfarande min favorit, inget snack!!! Tadita kommer in som god 2:a trots att hon är siames :-))

ossilian
0

Nu har vi tvåbenta drabbats av magsjukan och jag lovar - inget probiotika i världen kan stoppa eller ens lindra detta gränslöst avskyvärda kräkinferno;-)))

Först ut Lady, min Lady, som blivit stora damen. 

ossilian
0

Lenno med maaaaammaaaa.

ossilian
0

Aponi med armen om Lady.

ossilian
0

Mysiga Tadita.

ossilian
0

Kimita och Tiva trängs vid vippan.

tuska
0

Mycket vackra ungar. Det där att lämna sina ungar är tufft. Dom blir värd sin vikt i guld.

kalindas
0

KyssKyssKyssKyssKyss

/Elisa

HeidiK
0

Så skjønne bilder Kyss

Det nærmer seg jo flyttedags for de nå - det er utrolig vanskelig. Men det er jo samtidig flott å se i ettertid hvor mye glede de bringer i sitt nye hjem også :o)

CoralReefs
0

Gud vilken ögonfärg!!! Hmmm berätta nu var har du köpt dom gröna linserna???

AFamosa
0

Snygga bilder igen!!! men med så fina motiv kan det väl inte bli annat :-)))

Louise

Biames
0

Vilka underbara bäbisa du har, det vill jag också ha här hemma men jag får nog vänta ett tag till då det verkar som att min lilla padda var skendräktig denna gången också så nu får hon vänta ett tag innan hon träffar en ny karl och åka på utställning i stället. Så somd det ser ut nu så blir det Wilda och inte Gucci som åker till Jönköping.

Attacks
0

Som tiden flyr av sted,som dem har vokst!!! Skal dere  beholde en selv?

Canoodles
0

Du är duktig på att fota de små!!! Härliga bilder på härliga knott!

Juliette-
0

Gud vilka mysiga bilder på de små vackra sötnosarna

ossilian
0

Tack för snälla kommentarer!

Ja, usch och fy vad jobbig säljbiten är! Tre har hittat underbara hem, men tre letar fortfarande nya ägare. Flera trevliga människor har hört av sig och det har känts så rätt MEN så vill dem ha dem som ensamkatter. Ingen av mina vuxna hade ens accepterat att vara ensamma, så jag vågar faktiskt inte sälja under de premisserna. Vad känner ni andra? Är jag för pjoskig?

#164 På Rusta ;-))

Helenaf76
0

#170 Vilka underbara kattungar du har!! Riktigt mumsiga Kyss

Jag tycker att du gör helt rätt i att säga nej om de ska vara ensamkatter. Det är inte pjoskigt, du värnar om katternas bästa. Hoppas du hittar rätt hem med rätt sällskap.

tuska
0

#170  Du gör helt rätt, Jobbar ägarna hela dagarna å är borta mycket,  kanske även  helgerna är bokade för de nya ägarna. Att vara mycket ensam för en katt, då blir de lätt mycket deppade.  Jag släpper inte en katt under de förhållanden. Jag tror inte att man kan kalla sej pjoskig, man har ett ansvar att en unge får det jättebra i sitt nya hem.

Attacks
0

Et rett hjem for en orientalsk kattunge er uansett ikke et hjem hvor den må være alenekatt,enda så snille kattungespekulantene må virke. Om dem ikke kan gå med på å kjøpe 2,eller skaffe seg en feks huskattunge samtidig,så er det ikke rette kjøperene.

Jeg har 1 stk dårlig erfaring med alenekatt salg,så det vil jeg aldri utsette mine små for noen gang igjen. Den katten begynte å protest markere i dyner og div,og det var et styr å få katten tilbake,da dem ville avlive henne,hun var ikke 1 år en gang. Hun kom hjem til oss igjen før hun fikk permanent hjem,og sluttet å tisse i dynene da hun endelig fikk sårt etterlengted katteselskap igjen.

Nilla
0

Kattungarna är verkligen alldeles underbara. De blå är så vackra!!!Kyss

Jag tycker du gör helt rätt. Det spelar ingen roll hur gulliga spekulanterna är, om de inte förstår kattens behov. Som Attacks säger ovan, kan det resultera i att katten visar sitt missnöje på olika sätt och att familjen vill omplacera eller avliva.

Skulle själv aldrig sälja en unge till ett hem utan sällskap av hund eller katt. Håll hårt i dem och välj noggrant. Rätt köpare dyker upp tids nog. Flört

Liljekatten
0

Underbara kattungar!!!

Jag sålde faktiskt en kattunge i sista kullen till en familj utan katt eller hund. Men mannen jobbar tvåskift och frun 75% och så har de två halvvuxna barn som är hemma mycket. De har tidigare haft en siames i 17 år och de berättade att de tog med katten i sele när de skulle iväg nånstans så att katten skulle slippa vara ensam annat än i nödfall. Den var med dem överallt det var möjligt. De verkade så väldigt seriösa och jag försökte givetvis övertala dem om att de borde ha två, men de ville inte det. Jag var tveksam i början givetvis, men ju mer jag pratade med dem desstu mer övertygad blev jag om att katten kommer få mycket uppmärksamhet ändå. Han hamnade verkligen hos en underbar familj och de är störtnöjda med honom.

Det allra bästa är ju om de har en kompis eller flera, men jag tror inte man ska säga att en ensamkatt ALLTID far illa. Men man måste nog välja familj med omsorg.

AFamosa
0

# 175, jag har också gjort ett par undantag liknande ditt och konstaterar många år efteråt att allt har gått så bra så bra---bortklemade blir dom ju som "ensambarn"…men det blir dom ju ändå….och det skall dom ju bli också.
Jag har mina regler ….men….Inga regler utan behjärtansvärda undantag;)
Då den dagen är kommen (som vi helst inte vill tala om)..och om jag fortfarande är uppfödare då så säljer jag gärna katt till dessa människor igen- de "undantag" som ger så mycket aktivitet, livslust och kärlek till sina ensambarn :-)))

tuska
0

Jo då,  jag har gjort det samma å nu har dom köpt den 3:e katten av mej.  Inte för att de andra är döda, nej då de ville ha flera än en katt, Nu snart har dom tre styckenSkrattande

Liljekatten
0

#176 Visst blir de mer bortklemade (som sig bör) och jag måste nog säga att jag heller säljer en katt som ensamkatt (bara man vet att den får mycket uppmärksamhet) än att jag säljer till någon som har 10-15 katter och således inte har så mycket tid per katt.

#177 Ja, det är ju inte ovanligt att det blir så. Glad

Ursäkta Ossilian, nu kom vi från ämnet i din tråd….Generad

AFamosa
0

#177  Typiskt :-)))…började själv med bara (!) en Skrattande

Louise

SacredSouls
0

#160 Å så fine de er.Kyss Aponi er fortsatt min favoritt. Hun ligner veldig på mamman ser det ut som.

Nja det med ensom hjem er vrient. Jeg tror som flere sier at det kan fungere veldig bra også.Men det kommer mye an på menneskene. En fra vårt forrige kull flyttet alene og han har det supert. Han er med overalt og er aldri alene. Han som eier han jobber ikke og er ufør. Pusen er med på alle turer,på besøk til bestemoren etc.Så selv om jeg var "litt" skeptisk så har det fungert veldig bra. (Nå snakker de om at de har lyst på en til da når vi skal ha neste kull)

Men så kan det jo gå andre veien også.Som jeg også fikk erfare ved forrige kullet.Hvor løfter om en katte venn ikke ble holdt,katten bodde et annet sted en det som ble sagt osv. jeg angrer stort på at jeg ikke hørte på magefølelsen min for den var i veldig tvil når det gjaldt det mennesket.

Så hør på magefølelsen din.Om det er en slik kjøper du får lyst til å gi en klem og som føles perfekte for katten.Ja da tror jeg de mest sannsynlig er det.

ossilian
0

Tack för era svar och reflektioner kring ensamkattssyndromet;-))

Jag tror att det är så att hade min magkänsla ropat JA!!, så hade det faktum att de skulle varit ensamkatter kanske inte varit det avgörande. Men vi tar nya tag och letar vidare, jag känner tillförsikt och är övertygad om att de kommer att komma till bra hem tids nog. Eller så stannar dem här och om sisådär ett halvår kan jag göra intressanta inlägg i inavelsdebatten ;-)))

tuska
0

Jag flinar lite här för mej själv, alltid blir nån kvar av olika anledningar.  Det kan lätt byggas på i kattbeståndet Skrattande

ossilian
0

#182 Skrattande Det är väl precis så här det börjar; "svårt" att finna bra hem;-))

tuska
0

Ja sen kan man få en liten "klen" katt,  som blir kvar i katteriet som jag får den här gången. jag ska hämta den "klene" nu som legat på djursjukhuset. Tur att man har ett litet kattkonto samt har ungarna försäkrade.

Liljekatten
0

#183 Eller så "glömmer" man bort att sälja nån. Som jag gjorde med Tingeling…..Flört

Connie
0

Min mamma köpte en siamesunge när jag var 4 år, tror jag att jag var. En brunmaskad liten kille som vi kallade Pussy, stackars katt… ;-)

Han var i alla fall ensamkatt hela sitt liv, och just därför var han med oss överallt. Ut i skogen för att plocka bär och svamp, var med och seglade hela sommaren, följde med när vi besökte släktingar och vänner osv.

Ingen söndagspromenad utan Pussy på släp.

Han kunde i och för sig gå i koppel, men vi använde det nästan aldrig. Han var som en hund, gick aldrig långt från oss och kom som ett skott så fort vi ropade på honom.

Kattass
0

Vilken kul tråd! Spännande att se hur kattungarna har växt, och växt och växt och växt! Många fina foton !Glad

MalinL
0

Oj vad fina de är! Kyss

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.