Balineskattungar f 2007-11-09

Hun der Blomma gikk rett i hjertet mitt. Nydelig var dem alle sammen.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

åhh en nattuggla till…får du vara uppe så här sent Attacks?;))

# 7 Er alene hjemme i natten som var,så da gjør man som man vil 
Skal du beholde ihvertfall 2 skjønnheter i begge kull selv?
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Blomma…
Ska inte ha en Balines, Ska inte ha en Balines, Ska inte ha en Balines, Ska inte ha en Balines, Ska inte ha en Balines, Ska inte ha en Balines, Ska inte ha en Balines, Ska inte ha en Balines…..
/Elisa
Blomma er så fantastisk vakker. Hun overskygger jo de stakkars andre. Så for å være litt rettferdig skryter jeg litt av han flotte sjokoladen istedet
Han var utrolig nydelig og tabbyene var kjempefine. Nydelig mønster.
Ps : Men Blomma..oh.. min brent fast på netthinnen drømme balines ;)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Blomma och chokladbiten - helt fantastiska!! 

Mmmm, vad fina dem är. Allihopa faktiskt!

Jeg har sett endel bilder av kullet og sier som før…tiltalende VAKRE 
Her har vi et kull med halvsøsken - 3 uker i går
..hilsen "mormor" i norge
Karitzy(。❤‿❤。)

Underbara!
Underbar kull! Jättefina ungar!

Blomma är helt underbar 

Helt underbara!!!

#52 Grattis!
Søt pus, tipper på at den kommer fra Norge og er fra Ramithi
Karitzy(。❤‿❤。)

Sorry!!!!!!!!!!!!!Denne kom på feil trå!-))))))))
Karitzy(。❤‿❤。)
Den där paddeluringen hade jag hållit hårt i, om jag var du…

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Åååå vilka underbara kattungar!
Vilken fin kull!!

Så flotte de er!
Blomma var bare utrolig delikat 

så snälla ni är ;))
#14 Alla hälsar till dig "mormor" och till de fina fina små släktingarna hemma hos dig
#19 Hej igen…men nu har nog "mormor" stannat för länge på vinprovarkvällen :-)))
#20 Mormor hade inte provat slottsviner utan bara trasslat in sig i trådarna :-))))))))))))))

#24 Ja du her ble det surr med trådene - var inne på denne tråden rett før. Min nye pc-mus er svært følsom, og returnerer ved et lett sidetrykk.
Håper den som styrer denne tråden sletter både #19 og #20,
og mormor har ikke inntatt noen slags vin 

Karitzy(。❤‿❤。)

Man smälter…Lilla Blomma så fin!!

Men snälla Louise. Du får inte lägga ut sådana här bilder och visa mej *dreggel över hela tangentbordet*. Du kan skicka Blomma och Titti till mej tycker jag 
//Monica

Gratulere med et fint kull.

Men jisses, vilka tjusiga kattungar du har fått nu! Ligger det möjligen lite Karitzy-linjer bakom kullen? Ja, det gör det väl eftersom Sol omtalas som "mormor". :-)

# 30 Hej Connie, kullarna är till hälften US/Canadensare- andra halvan innehåller såväl Karitzy- hennes importer samt övrig inblandning av gener som, jag tycker, föll snyggt på plats i båda kullarna :-))
Louise

For et søtt bilde!!
Virkelig herlige bebider det her 

gud vilka underbara godingar
#31:
Låter som om du håller på att bygga upp mycket roliga stamtavlor/linjer. Kattungarna ser verkligen urbra ut. Balinutter brukar ju inte bli så där fina? Eller det var kanske förr i tiden, det? Men jag har inte sett många baliungar som ser ut som dina, nej.
Sol har några nu som jag också tycker ser väldigt fräna ut, men annars…
Fast det är ju bara min personliga smak, så evt balinesuppfödare på detta forum må nu för all del inte ta illa upp!

Kull 1; mamma/ Mata Hari av Karitzy, som er søster til BlackTiara som jeg selv har beholdt - 8 generasjoner bakover med Karitzykatter.
Kull2: der er pappa Nikolas etter 2 Karitzy oppbygde linjer. Unizetta hadde 1 kull da hun var 1 år. Unizetta ligger i 4 gen i pappalinjene, men pappa Nicolas er itilegg sønn til Hawker av Karitzy som igjen er bror til Carawelle (mamma til MataHari som er mamma til kull1) Innviklet forklaring he…he:)
Joda Connie, mulig det er noen spennende balinutter også denne gang - ser lovende ut
……. 9 generasjoner Karitzy.
Gjenstår å se om de blir like bra som Blackys forrige kull:)
Karitzy(。❤‿❤。)

´Sammarbetet med Sol har gett mig så mycket!! Connie, du kommer väl ihåg då vi hade lämnat lilla Yannie i Norge för parning med vackra Khamu - och senare, på årets absolut kallaste dag, så beslöt vi oss för att hämta henne tillbaka, jag o Carina B. Vilken resa med isproppar o skit *brrrrr*. Det var ju så roligt att få hälsa på hos dig också Connie, vilken gästfrihet!:-)) Oj vad mycket roligt som kommer på den LÅÅÅÅNGA vägen till en önskad kull :-)
Yannie föresten…är mor till Justice som är far till Blacky och MataHari - så liiiite lite nytt fick komma tillbaka i retur till Sol och jag hoppas att jag kan få chans att ge något riktigt fint tillbaka en vacker dag :-))
Louise

Please…du må ikke tenke slik Louise.
Du skylder meg ingenthing…men jeg må innrømme å ønsker meg noe du har, men som jeg ikke har…. min kjære Unisetta i stamtavlene
Karitzy(。❤‿❤。)
Åhh…Nå har jeg kikket i fotoalbumet ditt Louise. De er så vakre hele gjengen.
Blomma er bare så spesiell og nydelig. Hun er den vakreste lille balineser jeg har sett tror jeg.Er helt betatt jeg og har ikke godt av å kikke på bildene 
En annen ting. Tabby på balineser er så nydelig.Mye penere enn på siam synes jeg.(Unnskyld alle som har tabby siam,meg selv inkludert
)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#35:
"Gjenstår å se om de blir like bra som Blackys forrige kull:)"
Det blir de nok. Har til gode å se noen "middelmådige" kull fra deg. Selv dine "dårligste" kull/kattunger, ligger mange hakk over det meste man ser. :-)
Å, har Louise Unizetta i stamtavlen til sine unger? Heldiggris.
Det var länge sedan du, Louise, och Carina var här. Tror det var då jag hade min allra första kull?
Det var på den tiden när vi fortfarande hade vinter på vintern… Många år sedan nu.
Du skall kanske para en gång till i Porsgrunn nån gång? Då är det bara att ta en liten avstickare till Fredrikstad, vet du! :-)
Er det lov å spørre om et lite bilde på Blomma igjen også?

#41- i mitt album här på sajten ligger nya bilder på alla 11 bisse-bessarna- även "Blomma" :-)
# 40- Connie, jag kommer gärna på besök hos er i Fredrikstad igen, ni bodde så himla fint, härlig genuin miljö…är gårdshuset uthyrt? :-))
Louise
#42:
Ja, det är uthyrt. Det är ju två lägenheter, och den minsta har varit uthyrd till samma tjej i 4 år nu. Den andra är uthyrd till en tjej som har två huskatter, Henrik och Sofie heter de. :-)
Även om det är väldigt praktiskt att ha den lägenheten ledig en månad varje sommar, så vi kan låta våra gäster bo där, så hoppas vi att den här tjejen med katterna blir boende några år. Hon är jättetrevlig!
Men du kan få bo i det som vi envisas med att kalla "gästrummet", fast katterna betraktar det som "sitt" rum eftersom det är där jag har kattmamma med kull de första veckorna. Men du kan väl sova ihop med en massa katter? Eller också jagar vi ut katterna, om du har katt med dig. Lite artiga måste också våra katter vara ibland…