Siames iFokus

Siames

Etikett: kattprat
Läst 640 ggr
Biames
0

Min lilla prick har blivit en stor dam

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Nu har mitt lilla prick monster blivit en stor dam 7½ månad. Trots att hon har vuxit som en häst så har hon både fått behålla typen och sina underbara prickar. Förutom detta som egentiligen bara är ett + i kanten så har en ett helt underbart temprament och hoppas att detta skall föras över på hennes avkommor, dock kommer hon inte bli parad förens i slutet av hösten och då förhoppningsvis med en svart skönhet som jag har spanat in. Här är en bild av min prinsessa som är tagen idag.

Biames
0

Här kommer en till

Biames
0

Också en sista bild

Avions
0

Hon är såååå finKyss

Biames
0

# Du såg ju henne nydligen, får du inte nog *ler*? Jag kan redan nu resavera en prickig avkomma till dig om du vill, annars så kommer hennes uppfödare göra om kombinationen snart om du vill ha en som ser ut precis om henne.Glad

tuska
0

Det va mej en grann  katt,  fiiiina spottar. Å vem blir den tilltänkte svarte mannen då ??  Säj inte att det är en hemlis.

Avions
0

Fresta mig inte….Cool

Biames
0

#5 Tackar så mycket, vem det blir vill jag inte säga än då det inte är helt bestämmt ännu, då ägaren först vill para sina honor med honom men jag har dock pratat med henne flera gånger om detta och det ser ljus ut i alla fall. Det jag kan avslöja är att han har varit välidgt framgångsrik på utställningarna där han har ställts ut. Skulle det mot förmodan att det inte blir denna hane så kommer jag försöka hitta en svart hane att para henne med så är det någon som är sugen på att låna ut sin svarta hane till min lilla tjej framåt hösten så är det bara att hojta till.

Biames
0

#6 Fresta och fresta, tänkte bara vara snäll och dela med mig av min lilla skönthet och du har ju svårt att motstå henne har jag märkt. Så se till och börja operation övertalning på mannen så fixar vi ett litet prickmonster till dig också framåt hösten/vintern för du kan ju inte bara ha en fertilhona hemma eller hur?

Juliette-
0

Han är jätte vacker och hon är helt otrolig i sina prickar. Ska bli apännande att se henne som färdig kuxen :)

tuska
0

Den där hanen du nästan nästan fått lov att para med, är han född den 25/6  ??    Då blir det banne mej vackra ungar.   Nu bara gissade jag….   Skrattande

SacredSouls
0

Så morsomt å få se nye bilder av henne.Det siste bildet der var helt nydelig for der så man spottene så godt. En vakker jente du har der Biames.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Rokkur
0

Vilken vacker katt du har!Skrattande

"The animals of the world exist for their own reasons.
They were not made for humans any more than
black people were made for whites or women for men."

Alice Walker

Biames
0

Tuska din gissning är inte helt felHemlis dock är det inte säkert men som du sa den kombinationen kan nog bli riktigt bra detta var min första tanke när jag såg honom. Så nu är det bara att hålla tummarna att det blir en parning mellan dem. Guccis uppfödare vill jätte gäran att det blir en kull efter dem och jag har många som även hoppas på denna kombinationen så jag får ta och prata med hans ägare igen, så håll tummarna.

kalindas
0

Otroligt vacker dam!Kyss
Synd med ögonfärgen bara. Men hittar du bara en hane med bra ögon så fixar det sig nog oxå..:-)

Finns en fin cremesilver classic tabby hane här i halland. Jättefint mönster och bra ögonfärg. Men typmässigt är han nog ganska vanlig. Tror du kräver mer typade katter.
Bilder finns på www.customcats.se och jag tror de kommer ställa ut honom på Hallandskattens utställning den 8/3.

/Elisa

tuska
0

#13   Håller tummarna att du får låna honom, jag tror ögonfärgen på honom är OK.  SpännandeHemlis

Biames
0

#14 Det är inget större fel på hennes ögonfärg, dock ser den "värre" ut på bild än vad den är i verkligheten. Vet även att katter med hennes linjer brukar få bättre ögonfärg då de är över året och närmar sig 2 år.

Typ behöver jag inte, hon har så det räcker för dem båda, dock är jag inte säker på att jag vill para med silver då jag inte har några funderingar på att avla bara på silver, fast man vet ju aldrig men som jag nämt tidigare så hoppas jag på den svarte hanen då han är mitt första handsval och önskan men hon skall ju paras fler gånger i alla fall. Och jag behöver inte heller tänka på om hanen har siames i sina linjer då jag har testat Gucci och hon bär inte på siames, så några sådana överaskningar slipper jag.

Attacks
0

Hun er så ubeskrivelig vakker.Må være øyenfargen som kunne vært en tanke grønnene kanskje,men det kan jo hennes bebiser få i fremtiden,og ha sjansen på å bli like vakker som sin mamma.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Biames
0

#17 Eller lika vackra som sin matte. Skojade bara. Kul att ni tycker om henne. Men som sagt om man tycker om henne bara genom att tita på en bild så hade ni älskat henne i när ni träffat henne i verkligheten då hon är en helt underbar katt och som Attacks sa vi får hoppas att hon för över sin skönhet och tempra ment till sina avkommor + en grönare ögonfärg, mer perfekt katten så kan man isåfall inte hitta, dock tycker jag att alla mina små älsklingar är perfekta på sitt eget lila vis precis som ni alla tycker om era katter kan jag tänka mig.

Qetesh
0

Hon är verkligen så himla vacker, och ännu vackrare i verkligheten! Skrattande

Hehe, jag tror jag har en ganska god aning om vem den svarta pojken kan tänkas vara Räcka ut tungan

Biames
0

#19 Det är dock inget som är bestämt, men du vet vem han är.

Liljekatten
0

Hon är väldigt vacker din lilla tös!  

dumuzi
0

Underbart vacker liten prick!!!

kalindas
0

Det ska bli väldigt spännade att se hennes avkommor!..:-)

Ögonfärgen är svår på vissa OSH. Ser ju på min Skata, som i vissa lägen har en fantastiskt fin grön ögonfärg, men kommer solljus på så är de knall oranga!

Skönt att hon inte bär på SIA anlaget. Var testade du henne för det? Kostade?
Jag hoppas ju att Skatan inte ska bära på SIA hon heller.

/Elisa

Biames
0

# 23 Jag gjorde testet i USA, det kostade 40 dollar.

Wikrita
0

# 16 Hva slags test og hvor sendes denne testen? Kan du teste for ressesive gener også?? Eller er det bare en test som sier noe om kattens genetikk er homozygot eller heterozygot??

Biames
0

#25 Det test jag tog var ett test för att se om hon bar på siamesanlag/maskat. Detta skicakde jag senare till Labratoriet i Californien. Jag har inte kollat om man kan testa för ressesiva gener men jag vet attt de hade många olika tester. De som sköte testerna hette. Universety Of Calrifornia Veterinary Genetics Laboratory.

Gå in och kolla om de har testet du tänker på, jag vet i alla fall att mitt test kostade som sagt 40 dollar och om jag ville göra fler tester samtidigt så blev det billigare, 25 dollar st. Ångrar nu lite att jag inte gjorde fler tester men detta kansker jag gör länger fram, det skall ju vara någon spänning med dräktighetern också.

Adressen till deras hemsida är.

www.vgl.ucdavis.edu/

HeidiK
0

Hun er utrolig vakker Kyss

Knallflotte spotter!! Räcka ut tungan

Biames
0

Tackar än en gång för era snälla ord om min lilla tös.

Mia-
0

Gucci är jättefin!!! Vi kommer tyvärr ej att träffas i Nyköping. så jag får inte hem min lilla misse fören om 2 veckor!!!!!! Lycka till med nya killen!! Vi ses på SK utställningen ska oxå dit på söndagen.

Biames
0

# 29 Gud vad tråkigt, jag som såg framemot att träffas men jag får väl hålla mig till SK.