Kattungar vecka 45 - 2007

Lördagen den 10 nov föddes det fyra friska och pigga små bebisar här hemma!
e: Firousi Undercoversecret, SIA d 21
u: CH S* SeeSoo Soulmate, SIA f
Allt gick jättebra och mamma katt och bebbarna mår prima! Som synes på bilden så hade Seelia assistans av Pixi under hela förlossningen, och pajasen Kingston hjälpte till att agera värmedyna lite då och då!
Det ser ut att vara två hanar och två honor.
…och hör och häpna:
I dag måndag, två dagar efter förlossningen föddes det en kattunge till! En sprattlande och pipande bebis med rockabilly-frisyr på hjässan ploppade ut i eftermiddags! Den lilla eftersläntaren ser ut att vara en honkatt. Seelia är världens mest stolta nyblivna fembarnsmamma!
Stort grattis! Vad roligt med en bonusbebbe!!! Seelia får en julkrans att hänga runt halsen från oss i Skaraborg. Ja, vi börjar ju närma oss så sakteliga… 

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Oi oi oi
Så morro.Dette må høre til sjeldenhetene,men en slik sprette sak som hadde så god tid med å komme seg ut i den store verden. Siden hun kom til verden på min bursdag,så syns jeg hun skal kalles for Veena. Veena er også et indisk instrument,og jeg garanterer at hun sikkert blir veldig musikalsk
Jeg gleder meg masse til å følge de små,og jeg håper Seelia nå er ferdig 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Grattis till Seelia och hennes fem små babies! Vad snopen du måste ha blivit då det kom en liten sladdis! det måste allt ha varit en riktig liten sömntuta som inte följde med de andra då starten gick ( sent skall syndaren vakna :-)))
Är det inte också så att du har mer smått att se fram emot nu…hade inte också Pixie flirtat till sig en parning nästan samtidigt?
Grattis til småttingene

Gratulerer så mye med de søte små!!
Endelig kom de - og så morsomt med en skikkelig etterdilter da :)
Tack allihop!
Ja oj vad jag blev paff när Seelia fick värkar igen idag! Jag skulle precis iväg och jobba då men si det blev inget av med den saken när det visade sig bli förlossning en gång till! 
#3: Grattis!!! Den lille rockabillybebben kanske hade på känn att det skulle vara litextra speciellt att födas idag istället! 
#5: Ja fler bebisar blir det förhoppningsvis framåt helgen/början av nästa vecka när Pixi-bebisarna beräknas födas! Oj oj oj; peppar, peppar! Hoppas att de kommer alla på en gång ;-)

Stort G R A T T I S :)

Jätte Grattis till bebisarna

Stort Grattis till bebbarna!
Lycka till me de små å håller tummar å tassar för nästa förlossning! @-)--

Gratulerar! Men vilken rolig bonusförlossning. Det är väl inte vanligt att det går så långt mellan ungarna?

Oh, vilka sötnosar!
Jättegrattis!!

Gratulere så mye med de små,tenk at det er mulig å føde en bebis til 2 dager etter de andre,helt utrolig.

Jättegrattis till alla bebisarna!!! Vill se Rockabilly-bebisen!!!
#12 Jag hade en kull där bebisarna var födda på 3! olika datum så nog händer det!!!

Grattis till BEBISARNA 
Och lycka till med de som ska komma 

Grattis! 

Men då måste du väl ha suttit på en och annan känd nål:))))
Iiiih vad jag kämpat med att få några bilder på de små!
Blir de inte för mörka så får "motivet" för sig att vända rumpan till precis när bilden tas… = många, många bilder på luddiga och suddiga bebisar som mest ser ut som bommullstussar!
Men några bilder har det blivit! Här är en liten rödnos. Jag är osäker på om det är en hona eller hane…

Hade gärna sett den frillan men lika gullig utan så klart :-) 

Så SØTE!! 
Gratulerer så masse igjen! 
Såååå herlige
Også en rød bebis da.Det var gøy.
Nå har jeg vært å kost meg med alle bildene og teksten på hjemmesiden din.Er så hyggelig å sitte å lese alt du skriver og de morsomme kommentarene.Så nå må du være flink å oppdatere ofte så jeg har noe å kose meg med til morgen kaffen 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
De är underbara!!! Den lilla eftersläntraren känns speciell…hur ska du kunna skiljas från en sådan liten paddleuring? Oops, nu sätter jag griller i huvudet på dig!

(Vilket otroligt bra norskt ord…paddeluring. )
#24 - P a d d e l u r i n g skulle det jo vaere…jeg er visst ikke riktigt våken enda…
Sacred Souls, hvor staver dere dette ord? Altså deres kallenavn for skildpadde…så morsomt og virkelig perfekt benevnelse for disse spesielle små liv.
Jeg har vaert mye i Norge som barn, hadde norsk stefar og tilbragte mange julferier i Elverum och på hytte i Trysil.
Dog bruker jeg et leksikon for at klare og skrive på norsk nå da! Jeg forstår "riksnorsk" perfekt, mens nynorsk föles veldig vanskelig å forstå. Kan også tenke meg at den norsk dere snakker oppe i Nordnorge icke går å forstå i det hela tatt! 
Så hvor fungerer kommunikasjonen mellom Juliette och Himmeltindens, tro? Og hvor skal hun kunne snacke ved gutten da han kommer hjem til Sverige? Du må skaffe et leksikon, Juliette!
Jeg hoper dera kan tyde hva jeg har skrevet nå da. Grammatikken er vel ikke aldeles korrekt og unnskyld at jeg stjeler plass om noe som ikke hörer sammen ved innlegget. Men faderen til de små er vel norsk har jeg skjönnet…Secret.

(Jeg kan anbefale Skandinaviskt onlinelexikon www.tradusa.se. )

Tack för alla gratulationer!
#23: Jaa…! Den lille rödisen är så söt med sin marsipanrosa nos! Jag trodde först att det var en hane men nu undrar jag om det inte egentligen är en liten hona… *hoppas, hoppas!*
#24: Paddeluring är ett fantastiskt bra ord! Jag hade tänkt behålla en hona från Seelia&Secret-kullen…
! Både paddatjejen och rödisen är redan lite speciella var och en på sitt sätt…!
(PS: Idag fredag är det 65 dagar sen Pixi och Secret tjuvparade sig första gången!
!! Seelia-bebbarna kan alltså få halvsyskon om någon eller några dagar…! Håll tummarna för att allt går lika bra med Pixis förlossning som det gjorde med Seelias!)
Nå er det nedtellling på nytt.Hurra,jeg gleder meg. Dem ser skikkelig gode ut, Seelia bebisene.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Förstår att det måste vara svårt, att få något gjort hemma…med näsan ständigt hängande över kanten till bolådan, menar jag!?

For en herlig gjeng. 8stk bebiser ja..
Blir en veldig morsom jul.
Lille rødingen..er det en gutt eller jente? Eller er du fortsatt i tvil.

Oh, vilka sötnosar!! Jag blir tårögd! 
Tack! 
#33: Jaaa precis så är det…. det är verkligen svårt att slita sig från bolådan vill jag lova!
#34: Jag tror att den lilla rödisen är en hona…! Men bara för att jag hoppas så att det verkligen är en hona så blir jag lite tveksam ;-) Så fånigt! 
Åååh så fine barnebarn jeg har
Og så flott at alt bare er vel.
Här har vi någon av bröderna igen
Och lilla paddeluringen, Molli Minttu, som tar en tupplur. Denna lilla dam har en så förtjusande nos! Övre halvan är svart och undre halvan är vit! Hon ser ut som en liten räv. Och givetvis har jag trots HÅRT kämpande med kameran inte fått till en enda bild på denna lilla padde-nos!

Sorgligt nog miste vi lille Mopsos Minor, alias BlekOmNosen, för några dagar sedan 
Han var redan från födseln väldigt blek om trampdynor och nos, och lite mindre än syskonen, men pigg och matglad. En morgon var hans ena framtass alldeles bakåtböjd och han haltade svårt. Han kunde inte trampa fram mjölk med sin halta tass så jag stödmatade honom. På djursjukhuset röntgades och undersöktes han och det visade sig att han förmodligen haft en medfödd cirkulationsrubbning (därav hans bleka nos och trampdynor) och hade nu fått en blodpropp i frambenet. Det fanns ingenting man kunde göra, tassen saknade nästan all cirkulation och jag vet inte hur ont han hade av proppen. Den lille stackars bebben!
Han fick somna in i min hand, och somnade så fint med sin onda tass under kinden.

Å nej, så tråkigt! 
Du får pussa extra på de andra bebisarna.
Så trist med lillegutten. Men godt det ble oppdaget såpass tidlig. Du har masse trøst i alle søskene,som ser ut til å bli kjempe pene alle sammen.
Å så trist med den ene
Men bra du har mange andre å pusse på. De ser kjempefine ut alle sammen.

Så trist med den lille Emma
Det er aldri lett å miste noen, og ikke når de har blitt såpass gamle heller.
De andre ser helt underbare ut 

Så ledsen för den lille. 
Syskonen är en källa till glädje, åh så underbara 
Nu var det lääänge sedan senaste bilderna i denna tråden togs så nu är det dax för lite uppdatering!
På julafton var jag flitig med kameran och tänka sig; kattungarna var nästan helt samarbetsvilliga och poserade så snällt och framförallt: satt STILLA!
Här är hela kullen, från vänster Mangalore, Mafikeng och Moloko. Filuren som sticker upp där bakom är paddafröken Molli Minttu!

Jeeeesus…jag tror jag går åt. Det var en finfin paddeluring!!! Med så söt vit mustasch!!!
Oj oj oj…och den röda lilla fröken? Mitt arma "katthjärta" slår volter…

De är superunderbara…
En enastående padda, världens finaste röding och 2 underbara, underbara bruna killar. Vilka fina namn du hittat till dem alla sju!
En dame med bart jo (mustasje)
Den falt jeg helt for,morsom padde tegning. Det har jo gått 20 dager mellom hver fotografering her,dette kan vi ikke ha noe mere av,1 gang i uken heretter 
Rødisen
Hun er jo bare helt underbar!! Sukk..Vi må få se litt flere bildet av henne etterhvert synes jeg. Hver 20 dag er ikke holdbart for oss 
Kjempefine navn du hadde funnet på også.
Tack tack!
Jag hoppas åxå på att kunna få till lite bättre och lite fler bilder på de små nu när de blir lite större och stadigare! Men jisses vad de är svårplåtade….! (Det är en total kattunge-konspiration, "inte-fastna-på-bild", sanna mina ord!
)

Riktiga sötnosar är de! 
Dax igen för en liten bildkavalkad på bebisarna! Nu har de blivit 9 v gamla och är galet busiga, uppfinningsrika, klåfingriga och nyfikna! Det är fullt ös när de är vakna och alldels, alldeles stilla när de sover 
Här är röd- eller crememaskade fröken Mafikeng! (Jag tror att hon är rödmaskad, eller vad tror ni?!)

Molli er verdens søteste med den fløtebarten 

Gud vilken fin kull.. Vilka fina bebisar

Underbara!!! Söta små bebisar :-) 
Endelig nye bilder!!!
De er superherlige hele gjengen.Mafikeng er en slik jente som får hjertet mitt til å hoppe over fjorten slag.. jeg tipper hun er rød ja.Synes jeg kjenner igjen det lille rødskinnet i fjeset hennes.
Sukk…sukk… Beholder du henne?
Jeg er også spent på hvem du beholder. Morro å endelig få sett litt bilder av dem igjen.
#65 & 66: Helst skulle jag nog behållit flera stycken kattungar från dessa två kullarna, de har så fantastiska personligheter! Men det går ju dessvärre inte…
En hona kommer förhoppningsvis att bli fodervärdskatt framöver, men oj vad det är svårt att bestämma vem av dem…! 
#67 Hvisker inn i MijmuPix sitt øre: den røde,den røde,den røde 

Kan datteren parres med Kingston?
#68 -JAG VILL HA DEN RÖDA!!!! *räknar slantarna i min lilla portmonnä *

Enda mer fine bebiser! Du må storkose deg :o)
Molli liker jeg kjempegodt. Kjempesøt med barten sin 
Så utrolig herlige de var alle sammen. Men han Moloko satte Mus,Josefine og Messi sine hjerter i brann (og mitt) 
Han var helt skjønn!!!!!

Åååååå Molli är JÄTTESÖT!!!! Vilken liten nos!!
Moloko 

Gud så söta dom är..Moloko var ju för underbar
(Tack snälla Nilla än en gång; för jag gissar att det är du som varit så snäll och lagt in alla bilderna i inläggen!
)
Moloko blir alldeles generad av allt beröm tror jag! 
#80- Jaa, det är klart! Det är icke tillåtet, att gömma undan små godbitar!

# 80: De små "godbitarna" ser ytterst belåtna ut över att synas lite extra mycket!

Drar bare opp en av trådene jeg. Farmora i Norge er veldig spent på hvem du velger å beholde altså.Skal du snart røpe den store hemligheten? 

Oj så söta!!!
Ja
jeg vil se nye bilder av Moloko prinsen.Er han solgt enda?
Jeg er også veldig nysgjerrig på hvem det er du skal beholde,eller skal du holde oss på pinebenken helt frem til de er tolv uker 
Moloko! 
# 83 & 85: Det lutar åt antingen paddafröken Molli Minttu i denna tråden, eller (dock lite mer lutning åt) tabbypadda-fröken Kisumo i kull 5!
# 85: Moloko har en intressent som jag hoppas är Den Rätta! Vi får hålla tummarna för att magkänslan säger Hurra! och att Moloko kanske blir Norrlänning framöver!
Bilder finns i stor mängd… i kameran ;-) Jag har inte hunnit ladda över dem till datorn än. Men håll ut! Snart så hoppas jag att det blir lite nya bilder på hela gänget här!
# 83 & 85: Det lutar åt antingen paddafröken Molli Minttu i denna tråden, eller (dock lite mer lutning åt) tabbypadda-fröken Kisumo i kull 5!
# 85: Moloko har en intressent som jag hoppas är Den Rätta! Vi får hålla tummarna för att magkänslan säger Hurra! och att Moloko kanske blir Norrlänning framöver!
Bilder finns i stor mängd… i kameran ;-) Jag har inte hunnit ladda över dem till datorn än. Men håll ut! Snart så hoppas jag att det blir lite nya bilder på hela gänget här!
Så spennende!! Da kan du sende hun røde til Line 
Ja hadde jeg hatt plass.Men først og fremst må jeg vel se etter en gutt til de tre jentene mine da.
Men tenk skal du ikke beholde den røde.. snufs jeg får nesten vondt i hjertet av tanken.Rødt som er såå nydelig og en jente tilogmed
Men padde jentene er jo supersøte de også da.Gleder meg til å få se nye bilder så du får raske på med overføringen.

Otroligt fin kull! Och härliga namn.
Jag hoppas också att Moloko ska bli norrlänning