Försvar till RC
Måste få ge en ros till Royal Canin.
Det pratas ju mycket om detta foder och jag har aldrig förut gett detta men så började jag ge ett bantningsfoder som heter Obesity. För första gången börjar mina två "fetknoppskastrater" gå ner i vikt! 2 kilo har dom nu tappat på ca 2½ månad. Det roliga är att dom älskar det och den största av dom två har nu börjat bli gladare och mycket rörligare.
Förut har jag provat Hill's och Specifik. Även Orijen.
Vet inte om detta säljs i vanliga djurbutiker eller om det bara är ett foder som finns hos veterinären.
Tummen upp iallafall! 

Toppen att du hittat ett foder som verkar fungera på dina katter.
RC skiter högaktningsfullt i kritik så företaget behöver kanske inget direkt försvar- snarare tvärt om tycker jag ;) eftersom europas kattägare agerar som deras obetalda reklampelare så skulle företaget kunna satsa vinsten dom gör på gratisreklam att någon gång jobba fram ett kvalitetsfoder- Bara ditt inlägg här är säkert värt uppåt hundratusen med tanke på vilken bredd sajten har…..
Vi betalar gladeligen extra för en större Avatar och sedan bjuder vi företagarna på deras annonskostnader *hmmmm*
Tänk att jag fortfarande gläds otroligt åt att slippa fodertillverkarens logga på mina stamtavlor JIPPIEEEEE!!!!

Håller jag med? Yes box!
#0 Men samtidigt; toppen att det funkar för dina katter!!

Ja jag är bara så himla glad att jag hittat nåt som funkar.
Detta foder säljs tydligen bara på veterinärkliniker.
Har själv inte gillat RC och där jag jobbar säljer vi inte det här men tar in det åt dom som vill.
Dom får stå på det tills dom nått idealvikt, sen får vi se vad det blir.

Sen vill jag bara tillägga att jag inte vill göra reklam- jag är bara så himla glad.
Huskatten vägde 10 kg och vi insåg att det skulle förkorta hans liv avsevärt snart. Nu väger han 8 kg och har blivit en ny glad kisse.
Vi har provat så många foder under många år och inget har fungerat. Men en annan jobbarkompis har inte uppnått resultat, så att det funkar för alla vill jag inte säga.

Avions- Jag vill understryka att jag verkligen är glad för din skull och du skall absolut vara glad :-)) Absolut!!!…den glädjen vill jag ju absolut inte ta ifrån dig, det hoppas jag du förstår :)
Det luriga med alla torrfoder är ju att det verkar -för det mesta- resultera i ett evigt sökande efter " det rätta " år ut o år in om jag utgår ifrån allt man läser.
Jag är "nöjd" med det torrfoder vi använder som tilltugg men vad som absolut får alla här hemma att hålla hälsa o matchvikt det är till syvende och sist den riktiga färska maten.

A famosa…förstår hur du menar och jag håller med dig.
Kände bara att jag lät som en reklampelare
Men eftersom jag inte gillat RC själv är jag lite förvånad- och glad.

Har testat RC och det var alldeles för gott - mina siameser blev feta, har bantat dom efter det :(
Jag får ändå vara glad för att dom mår väl ger jag vad som helst som foder…