vilken emskode ær detta?!
Funderar lite øver ems koden før en av mina ungar. Jag tror hon ær a24 men vill ha lite inputt från er.
Kanske inte ær de absolut bæsta bilderna. Och de ær från juldagen och denna helgen. Men jag hade inte fler bilder på henne med mig till jobbet… :)

fler bilder.

Svårt att se på dessa bilder. Hur ser hennes mage ut?

en till.
Ska fota ikvæll och/eller imorgon. Lægga ut fler bilder på allihopa. Slænga upp min hemsida så ni få se, bedømma, kritisera =hjælpa mig att bli bættre! :)
Tack på førhand,

hej Niffi. Ska fota hennes mage ikvæll. Men den ær vit med lite flæckar=prickar på… Ska førsøka finna en bættre bild.

fann en bild på magen, men från nær de var en dag gammal…. lægger upp den ændå då før att den ær søt.
Nilla, jag får inte klæm på det hær med att lægga in foton. Jag vet att du førklarat en massa gånger innan men kan du inte lægga ett meddelande i min inbox om hur man gør, så får jag førsøka snart igen… man lær sig så længe man lever.

Härliga bilder! PM är skickat till dig! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Ja jag tycker han ser a 24 ut.. Jätte söt

Vet inget om ems-koder - men härliga kattungar ni har!
Hittade inte din hemsida, vilken är adressen?
Supersøt
Den så veldig blåspottet ut ja.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Ny bild på magen. Ska lægga ut bilder på hela kullen i den andra tråden. Dær kan man också finna fler bilder på henne.

Jag tycker hon ser ut som en g 24, blåsköldpaddsspotted, det kan vara riktigt klurigt att se om det är sköldpaddsfärger på mönstrade diluterade färger, för cremen flyter ihop med den aprikosfärgade agoutifärgen ;)
Jag såg en lilasköldpaddspotted tjej för nån vecka sen, och det är väldigt svårt att se även på en vuxen katt vart cremen är :D

Men gud ge mig sötsaken
Blåmönstrade kan vara lite "beige" på ben och mage och så fast klart de kan vara en padda mamma är ju de så de är ju inte så konstigt.. å mamma är ju inte jätte tydligt..

hur ser hon ut idag!?
Tænker mest vid oronen. De två verkar vældigt lika vid just øronen.
Mockfjardingen : Har du nye bilder av paddalura di? Hun er jo mitt barnebarn,og det kullet syns jeg ble så fint.Er så glad Secret kunne være med å birda også til å lage flotte OSH katter.
Jeg syns også hun ligner å være en blåpadde.Kjempesøt jente.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Mockfjardingen - jag är så kär så kär i henne! Blev först helt förälskad i hennes syster, men hon är ju bara så vacker!
Skriv upp mig i kö på en blåpadda efter henne, jag kan nog inte få nog av sånna ;)
Jag tycker nog att MicaelWendells lilla hona är "litet för" varm i sina varma fläckar för att vara a 24, jag tror hon är en g 24 med relativt lite 'paddfläckar'.

#21 Tack! Ska försöka göra någon sådan till dig! ;)
#11, du har inte sett om hon har några paddfläckar på trampdynorna? Min har ett par beiga fläckar. Antingen är din hona en padda eller så har hon en mycket varm blå färg. Jag tror att du först kommer att se paddfläckar på baksidan av öronen om de kommer. Ser lite ut som beige damm…

#22 trampdynorna ær lilablå…
Spænnade och se hur hon utvecklas. Hon ær værldigt varm i sina færger. Det ær fræsten hela kullen. Men som sagt jag vet sjælv inte ænnu om hon ær en g eller a. Tiden får utvisa. Tænker vænta med å regristrera kullen ngn vecka (fram tills ca: 6 veckors ålder) før att ytterligare få klart vilken færgton hon ska bli reg. i.
Arbetar nu før fullt med hemsidan och hoppas att jag lyckas få upp den senare ikvæll…

Jag funderar ff. på lillflickan. Det låtar år blå med väldigt varma färger. Men skulle hon inte kunna vara lila rent tekninskt och hur skulle det i så fall se ut. Jag har haft lite problem med och se skillnad på blåspåottad och lilaspottad. Är det kanske ngn här, på dett forum, som har bilder eller kan länka till bra bilder som visar skillnaden tydligt.
Sänder äver vår lill snygging, fotot är 1.5 veckor gammalt, blå med mycket varm fär skulle jag säga men jag är ff. öppen för förslag. Hon var 6 veckor på bilden.

Hon ser ut som en padda med dom fötterna
Vad vacker hon är! 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

#26 Ja de är hon verkligen skulle gärna ta henne :)
Ja jeg synes også hun så ut som en skilpadde. 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jag tänkte också padda. Helt underbar är hon 
Kan inte säga att det är en sköldpadda med all säkerhet, dock kan jag säga att min blåspottade hona har precis samma färg på tassarna som din lilla tjej och jag vet att det finns både varma och kalla blåspottar. Min hona är av den varmare varianten och hennes syster har den kallare färgen. Tycker att hon borde ha fläckiga trampdynor om hon är en padda men det är ju inte helt säkert. Lägger in en bild på min blåspottade hona, om du tittar på hennes tassar och ben så är det samma färg som på din lilla tjej tycker jag i alla fall så det kan man nog inte gå efter. Hoppas du får rätt på färgen.

#30. Visst ær de lika men de ær ændå olika :) Vet inte hur jag ska førklara det mer utan bættre foton…
…Men de ligger och sover nu alla 5 + mamman. Vill inte støra dem just nu, det har varit fullrulle sedan jag kom hem idag. Så nu får de vila och det blir inga fotom på henne. Men spottarna har kommit fram vældigt vackert. Spottad som i classic tabby mønster :)
Vill du försöka ta en bild på ryggen? Alltså rakt ovanifrån så man ser nacke/rygg/öron? :)
Jag tror hon är blå. Precis som Biames skriver, kan en blå katt ha en riktigt varm grundfärg.
Skickar med ett par bilder på den blåspotted ocicathane vi fick i vår första kull. Ett där Blue är ca sex veckor, och ett ganska nytaget vuxenkort som hans ägare skickade oss. På den första bilden kan man se litet av det varma, och på vuxenbilden hur färgen till slut blev.
[IMG]http://i247.photobucket.com/albums/gg136/tobleronetroja/Picture-255_ingrid_web_blue.jpg[/IMG]
[IMG]http://i247.photobucket.com/albums/gg136/tobleronetroja/071203_bluekudde.jpg[/IMG]
Fast mamman till den här katten har inte alltför tydliga paddfläckar, så det är mkt möjligt att hon är padda, men det är hemskt svårt att säga på bild. Det aprikosa i det blå gör det svårare att hitta cremefläckarna när det är mönstrat också. Nu råkar jag ha en blåpadda med VÄLDIGT tydlig färgfördelning förvisso, men jag träffade en lilasköldpaddsmönstrad hona för några veckor sen, och där var det verkligen inte lätt att hitta paddfläckarna må jag säga!

Nej enkelt ær det inte. Och enkelt å ta bild på rygg ær det inte heller :)
Nu tror jag att jag reggar henne som padda… efter allt. Men jag ær lite osæker och kommer att meddela detta till den ev. framtida ægaren. Dærfør sæger jag att hon ær padda ev. blå. Det ær vældigt enkelt och omregga færg innan de ær 10 månader. Dærefter blir det mer problem. Som i min honas fall. Då paddflæckarna inte kom fram riktigt ordentligt føræn under dræktighet. Och det blev en rød pojke. Och jag inte kunde regga kullen føræn jag færgændrat min hona. Och detta kunde bara ske om jag fått utlåtande fr. två dommare om att hon var padda. Så jag tror det blir minst problem om jag reggar henne som padda. Det gæller att vara smidig också.:)
Hon ær ff. till salu. Den tidare så intresserade kjøparen har slutat høra av sig. Men "Nobilisa" ær lika glad før det. Helst vill hon nog stanna i husses knæ før all framtid :) Stor katt ær det också. Øver kilot nu vid 8 veckor:)
Den blå rocken ligger liksom ovan på. och creamfærgen syns mest i ansiktet och lite bakom øronen, men inte tydligt alls. I visst ljus med blixt på kameran syns færgen också på kroppen, lite under de blå spottarna. Men hon ær vældigt blå. Snakka om krångligt att fota detta så det blir rættvist..