Siames iFokus

Siames

Etikettkattprat
Läst 710 ggr
Connie
0

Bamsekram till Helena!

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag vill gärna tacka Helena i all offentlighet för den enorma hjälp hon gav mig medan jag var på semester i USA. Hon tog nämligen med sig mina två katter, Rufus och Claudia, från Liraks utställning och ned till Göteborg, där en väninna passade mina andra katter medan jag var borta.

Det var en annan väninna som tog med sig katterna till själva utställningen, och orsaken till att det blev så här var att jag så gärna ville försöka få den femte BISen på Claudia.

Den fick hon, och blev Junior Winner, men det hängde på håret!

Hennes kullbror Rufus blev nämligen också nominerad, och domarna delade sig på mitten när det gällde vem som skulle bli BIS.

Claudia vann sin BIS på lottdragning…

I tillägg tog hon BIVen, något Rufus ALDRIG kunde ha gjort, för han har verkligen ett helt eländigt mönster. :-)

Men igen: Tusen miljoner tack till Helena och en bamsekram till henne från mig!

Nonimonos
0

Det är skönt att det finns människor som inte drar sig för att hjälpas åt.

Grattis till JW och fina katter Connie.

Caelitus
0

Gratulerer med JW på Claudia!

Helenaf76
0

#0 Tack ! Generad Det var så lite. Det var ett privilegie att få ha dina vackra kissar med i bilen. Och ett stort grattis till BIS och BIV och JW! Skrattande

För mig är det självklart att man ska hjälpa varandra. Glad

Kan berätta en lite rolig grej från resan. Om ni kommer ihåg hade vi en ordlek här på siames iFokus - "Ett nystan av…" Där det gick ut på att sista bokstaven i ordet skulle nästa ord börja på. Jag och min väninna var ganska trötta på vägen hem och för att hålla oss igång satte vi igång med den ordleken, bara det att det inte blev riktigt rumsrent till slut. Och varje gång något ej rumsrent ord kom upp blev det protest från en av Connies katter Skrattande. Det slog aldrig fel.

kalindas
0

Skrattande

/Elisa

Attacks
0

Kjempegodt at Connie hadde sjans til å få stilt ut kattene på LIRAK via deg, Helena.Det ble en verdig JW det.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Canoodles
0

Härligt att det fungerade och grattis till JW och allt det andra!!!

#3 Connies katter är tydligen uppfostrade i Herrans tukt och förmaning!!

Attacks
0

Nei nå ler jeg så jeg får vondt i magen her. Jeg tror heller at Connie sine katter bare latet som dem var pertentlige "bibelskole katter" Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Helenaf76
0

#7 Skrattande

Connie
0

#6:

*lol*

De vill nog gärna framstå som väluppfostrade, kanske? Men kom i håg att de hade varit ensamma hemma med min mamma några dagar innan utställningen på söndagen. Och min mor svär aldrig använder ord som – hmm, kan beskrivas som lite "vågade"?… hehe.

Tyckte nog att Modesty, Gabriel och SingSang verkade lite annorlunda när vi kom hem? En dryg vecka med "mormor", och de hade börjat prata med lena, mjuka röster. :)))

Nejdå. Alla är lika ouppfostrade som förr, tyvärr. ;-)

Men jag hade gärna hört seansen i bilen på hemvägen… Undrar vad Helena och kompisen egentligen sa??? ;-)

Helenaf76
0

#9  Det var ett enkelt uppfostrande mjau efter varje "snyggt" ord. Skrattande Vilka de "snygga" orden var håller jag nog kvar i hemlighet ;-)

SacredSouls
0

Grattis til Claudia sitt BIS og så snill som du er Helenaf76.Men jeg tror ikke jeg skal la deg passe minstejenta på 6 år her altså.

Hahaha SkrattandeRäcka ut tungan

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

#11 Jasså inte det? Skrattande Som tur var så var inte mina egna barn med. ;-)

SacredSouls
0

#12 Ja sånn går det vel når mor er på tur alene Skrattande

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Helenaf76
0

#13 Skrattande Man får passa på då

hecajon
0

Jättestort GRATTIS till JW titeln!

Gillar gänget på vår sajt, ställer verkligen upp för varandra.

ossilian
0

Ja, grattis igen till JW-titeln. Men tänk om brorsan hade snott biset! Vad snöpligt det hade varit ;-)

Himmeltinden
0

Gratulere så veldig mye med en virkelig fortjent JW Flört