BIS till besvär
Jag har varit på utställning i dag. Hade med mina två juniorer, Claudia och Rufus. Bägge blev nominerade, och tyvärr blev Claudia BIS igen./p Hon har varit på 4 utställningar, och blivit BIS på alla. Då känns det för dumt att inte prova en gång till, för att se om hon kan ta sin 5:e BIS på Liraks utställning i slutet av januari. Men då är jag i USA. :-(/p Både hon och Rufus är anmälda, och avgiften betalad, men det var innan jag visste att jag skulle till USA./p Det är Claudias öron som sticker ut ur grottsängen…

Jättegrattis! Vilken tjej!!! Hoppas att det löser sig med utställningen.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Grattis, då blev det som vi pratade om..
Klart katterna måste dit så du får skicka en vän med katterna, hon måste få chansen innan hon blir för gammal ju..
ett sant dilemma!
du känner ingen vänlig själ som ska dit och kan ta med henne?
annars kanske du kan stoppa upp henne och skicka henne med ett paket på posten 
Ja, du Cleo, jag har ju en frivillig som vill göra det. Problemet är bara att få ned de två till Göteborg (där resten av katterna är medan vi är i USA), efter utställningen.
Kanske jag skall följa Hakkapelittas råd och stoppa ut dom? Mycket enklare -- och billigare!!! -- att skeppa dem till England sedan. :-)

Grattis med BIS'ene Connie!
Hun er rålekker som alltid!
Det er ingen fra sverige som skal på utstillingen som kan ta de med seg ned da? Det går vel ann å ringe Lirak å høre?
Du kan jo ikke gå glipp av den siste sjangsen, det hadde jo vært rå morro :)
K

Jättegrattis!! Hoppas det ordnar sig med nästa utställning 
Hun som egentlig skulle ha Rufus, men som jeg klarte å overtale til å la være å kjøpe ham da det viste seg at han hadde en løs sternum (nå fast…), har sagt seg villig til å bo i vårt hus med dem fra vi drar til USA og til over Lirak-helgen. Problemet er å få Claudia og Rufus ned till Göteborg etter den helgen. Men kanske, som du antyder, är det någon från Sverige som är på Lirak och kan ta dem med sig ned till Göteborg efteråt. Jaja, vi får se. Det blir kanske utstoppning… :)))
Grattis til BIS nr 4. Hvis man spurte fint,kunne man få lov å se hele katten,og ikke bare et flagrene øre?
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Grattis till BIS! :-)
Connie, Jag ska till Lirak i Januari och åker via Göteborg hem. Men jag hittar inte i Göteborg :-) Kanske kan jag och kattvakterna mötas någonstans som är lätt att hitta :-) Jag tror att jag kan "trycka" in ett par katter till i bilen, har bara en sån där pytte pytte pytteliten bil :-) och ska ha 3 katter med själv. Men det borde gå att få in en transportbur till :-) tror jag. Får mäta lite på det bara. :-)
Om du vill citera någon annan, använd dig av # plus nummer på det inlägg du vill besvara.
Jag har ingen erfarenhet alls av Mac, tyvärr. Hoppas att det fungerar för dig ändå. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Grattis till BIS nr 4!!
Klart hon måste få chansen att ta hem BIS nr 5!!

Var tvungen att läsa ditt inlägg flera ggr för att greppa vad ditt dilemma var. Tror jag har drabbats av E`s amningshormoner för jag är osedvanligt trög just nu;-)
Stort grattis till hennes BIS! Kan tyvärr inte hjälpa dig med frakt, men hoppas att det löser sig.
Angående Mac så tror jag inte det har ngn betydelse för användarvänligheten på detta forum. Däremot stödjer inte Firefox vissa funktioner; såsom att lägga in bild synlig direkt i inlägget tex.
ps. nu tänker jag faktiskt traska in på ett annat forum och läsa lite i den formidabla tråden om Claudia och fulhet.
#10: Helena, så himla snäll du är som ens tänker tanken på att du kanske kan ta med Claudia och Rufus till Göteborg. Egentligen skall de till Tjörn, men jag är säker på att det skulle gå att mötas någonstans vid motorvägen, t ex. Det är ju länge till 26-27 januari, så jag hinner grubbla på många lösningar! Vad är html-koden för avsnitt?
?
#9:
Takk Veena! Jeg har noen gamle bilder av hele henne, men mest sånne der hun ligger og dier mor si, eller ligger på toppen av et klatrestativ og sånn…
Skal lete litt og se om jeg finner noen bilder av hele henne der man ser hvordan hun ser ut. Hun blir dessverre alltid veldig merkelig på bilder; kjører ørene oppover så hun ser ut som en kenguru…

#14 Det är ett tag kvar :-) Du är hjärtligt välkommen att höra av dig närmare när du bestämt dig.
Tack Helena! Jag har pratat med min väninna på Tjörn, och hon kan möta dig vid motorvägen… Det är bara på söndagen Claudia och Rufus skall vara på Lirak.
Du kommer säkert att ångra dig hundra gånger, men jag tar kontakt ut i januari en gång. :-)

Är det så illa att ha dem i bilen? ;-)
Vi hörs av!
Grattis til BIS…en lekker katt, det er sikkert og vist
Grattis Connie
Såklart du ska se till att få chansen till ett till BIS - håller tummarna för er.
Lina
Helena.
Kan du inte "glömma" att lämna tillbax Claudia till Connie sen. Tror att hon skulle passa aldeles utmärkt här hemma hos mig….
/Elisa

Jag tror inte det skulle bli så populärt.

Hejsan!
Grattis till BIS:en!!
Jag ska också till LIRAK men inte till gbg efteråt utan till Uddevalla. Så om det inte skulle funka med Helen så kanske jag kan stoppa in dem i bilen så kan tant kattvakt kanske hämta dem i Uddevalla? (Kallar henne tant då jag misstänker starkt att det är en oci-dam… *ler*)
Anneli å pissarna…

#24 Oh, vad kul då ses vi där :-)
Grattis till Bis
Rithwa
Nejdå, Helena, de är inte sååå fruktansvärda att ha i bilen. Jag har ett par som är mycket, mycket värre än de är! :-)
Tack för alla gratulationer! Kul.
Och Anneli? Du är inne på helt riktigt spår … Tant Kattvakt har som tur är ett jättestort hus, så det blir rena lyxinkvarteringen för våra katter. De får en hel lägenhet till disposition nede i första våningen. Men det blir ju massa extrajobb för Tant Kattvakt ändå. Hon är en klippa, kan inte lovorda den damen nog!
Oj så spennende.Grattis. Ja da må du jo være med på Lirak.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Må jo forsøke å få den femte BISen til henne. Kommer jo an på hva slags konkurranse hun får på Lirak, men hun har en uvanlig lang og tynn hale – og den halen tror jeg gjør at helhetsinntrykket av henne blir såpass bra.
På bildet er hun oppe i badekaret med sin mor Olivia, som også har en lang og brukbar hale. Olivia til venstre i bildet, Claudia i midten og Rufus på badekarkanten.

#27 Då är det ingen risk att man somnar bakom ratten då ;-) Man får försöka se det positiva i det hela. En väninna till mig ska åka med, så vi blir två pratglada "tanter" och 5 kat IV katter (med dina inräknade) ;-) Får se vem som får mest "syl i vädret" :-) Kan bli riktigt spännande

Gratulerer Connie med Bis'ene :o)
Håper det blir dratt i land en gang til på Lirak.
Jeg kommer med Sivert, men tror ikke jeg skal ta på meg å stille 2 til. Hehe :) Sist jeg stilte 3 stk (hos forskjellige dommere også) var jeg helt ødelagt etterpå 
åh, jag tror Rufus fortfarande har sin plats #1 i mitt hjärta!
det finns inget som går upp mot orientalpojkar, sanna mina ord!
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Grattis till JW-titeln Claudia!!!!!

Gratulerer til Claudia og Connie!
Grattis till Connie och Claudia!

Gratiis till JW-titeln!!!!

Grattis till Titeln.
Kramar från mig och katterna
Gratulerer så mye Connie

Grattis! :-) 
Bare dytter den opp,for nå er den stolte eieren kommet hjem fra ferie,så hun får lest her