Siames iFokus

Siames

Etikettfotogalleri
Läst 2497 ggr
Celia
0

Dräktiga bilder :)

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade en massa gamla bilder på dräktiga magar. Underbart att se vissa, andra förbluffar en och jag undrar - var hon verkligen så där liten eller stor. Här är ett fotbollsexempel. Vår gamla avelshona "TerrorTortie", exakt 10 dagar innan förlossningen.

Jag vill se fler gosiga, dräktiga magar. Jag vet att ni har bilder, lägg in dem här så att alla kan njuta och längta till nästa kull :)

AFamosa
0

Jisses!!!! 

Med sådana magar kan man nog säga att…- Vi tror nog att hon blev dräktig i alla fall…. Glad

Jag bifogar en bild på en svart mage (längtar efter svart) Kortet skickades av min kattungeköpare/ägare till Fiddle-de-dee, jag hade tjatat från första parningsdag *nästan* för att få höra lite positiva signaler och efter några veckor så kom bild och svar- Vi vet inte säkert ännu men vad tror du? Jag blev överlycklig och behövde inte tjata mer …..just dåSkrattande

Celia
0

Ja vad ska man tro :) Det är i alla fall försent att ångra sig ;)

Stämmer, jag har inte sett svart hos dig på länge. Kan tänka mig att efterfrågan på sådana är stor! Håller nu tummarna för ett gäng svartingar som kan stilla din "abstinens" :)

twistnshout
0

TTs mage är helt enorm på den bilden! Men så var hon ju en "frögurka" oxå ;)

#2 Det var en rund och go mage Louise :)

MalinL
0

Här är min Ducatis mage på dag 61. Hon ser inte särskilt stor ut men 4 ungar rymdes i den magen.

catimage-1.jpg

MijmuPix
0

Vilka fina magar! Hur många ungar blev det i den stora padda-magen förresten Cecilia?! (många kan jag tänka!)

twistnshout
0

#4 Då närmar det sig med stormsteg! Du måste berätta för oss när de små kommit.
Själv har jag abstinens på bebisar! Men förhoppningsvis kommer det snart en bild på en rund mage..

Celia
0

#5 - jag tror att det var 8 i magen den där gången. Hon fick 7 stycken en gång och 8 stycken 2 gånger efter det. Annars låg hon på 5-6 st/kull. Hon var en helt underbar mamma och hon ville bara ha hjälp när hon var trött. Mjölken hade räckt till fler än hon fick.

Jag saknar henne som vän och "alfahona" + att hon var en helt fantastisk avelshona. Jag är evigt tacksam för att Joanna ringde och berättade att hon var till salu igen, när en annan uppfödare hade tacka nej. Jag tror att han ångrade sig senare ;)

Anna77
0

stooora magar!!

MijmuPix
0

#7: Oboy vilken supermamma!! Skrattande

AFamosa
0

Oj då! Nu missuppfattade jag nog lite…..den svarta magen jag skickade bild på är redan levererad o klarGlad även om jag önskar mig en repris av den. Jag tänkte Kattmammamagar i största allmänhet och inte bara sådana på GGlad

Celia
0

#10 - det går jättebra med gamla bilder. Men det lät som om du fått detta dig tillsänt av någon fodervärd nyligen. När jag läser det igen, så inser jag att det kan tolkas på olika sätt.

Så, nu håller jag tummarna för att det ska komma svart hos dig snart igen :)

Denna kommentar har tagits bort.
Nizeli
0

Dette er  sjokolade jenta mi Shania som skal ha babiser om ca 20 dager,kjempe spennede siden dette er mitt første kull.Glad

twistnshout
0

Första gången, vad spännande! :)
Jag var så nervös när "jag" skulle ha min första kull. Tur att mamma katt var coolare…
Du måste låta oss veta hur det går för er. :o)

Nizeli
0

Jeg er kjempe nervøs,men gleder meg veldig,håper alt går bra både me fødsel og babyer,skal selvfølgeli gi beskjed om hvordan ting har gått.Glad

Malin1
0

åhhh vilka underbara magar!!! vill oxå!=)

Tyra e på g i löp NU.. men vi måste vänta.. den underbare hanen e ju bara 8mån ännu.. samt att han ska para en annan hona före.. :)

Celia
0

#17 - Det här med kattuppfödning är en evig väntan - det kan åtminstone kännas så ibland ;) Håller tummarna för din framtida kull och alla medlemmarna här inne vill förstås se bilder när det är dags :)

Malin1
0

#18: det blir det absolut! i promise!:) bildbombar.. ;)))
ska bli jättespännande! =)

Celia
0

#19 - det ser jag och många andra fram emot. Vi får skapa en tråd med kattungebilder snart, för jag håller på att få kattungeabstinens, måste ju ha något att sitta och dregla över Räcka ut tungan

TacoBelle
0

Ååå jag skulle kunna göra vad som helst för att få pussa en såndär tjock och mjuk siamesmage!!! *kärlek*

Rithwa
0

hej

wow vilken stor mage. Minns du om det blev många bebbar?

rithwa

Celia
0

#22 - Jag har kollat datum på bilden. Det blev mycket riktigt som jag misstänkte ovan - 8 st (6 brunmaskade honor, 1 blåmaskad hona och en brunsköldpaddmaskad hona) - 8 honor och alla fick namn efter kvinnliga modedesigners:

Adrienne Vittadini, Bettina Brenner, Gloria Vanderbilt, Donna Karan, Laura Biagiotti, Vivian Westwood, Liz Claiborne och Carolina Herrera.

Pappan till dessa var en tysk hane som flyttat till Danmark. Konstigt att inte fler från Sverige åkte till honom och parade, han var mycket trevlig och hade fantastiska points :)

Wikrita
0

Og her er Gloria Vanderbilt fra februar 05, magen innholdt 7 unger, hvorav 5 levde opp

PollyBoffin
0

#25 Oj, vilken magge! För att inte nämna TerrorTortie (fint namn f.öFlört), hon ser ut som hon har svalt en fotboll!Skrattande Men det var ju inte konstigt med alla de bebisarna i magen!

Celia
0

#25 - det verkar sannerligen ligga i linjerna Flört

#26 - ja det var ett passande smeknamn (från uppfödaren). Själv var hon ganska lugn och snäll som vuxen, men hon fick alltid stora kullar och dessa huligangäng var duktiga på terror Skrattande

Himmeltinden
0

Her har vi vakkerfrøkena mi Juni…som venter småtroll snart. Om litt over 2 uker er det på nytt nye himmelpuser hos oss.

Selv om det ikke er lenge siden jeg hadde kull sist, venter jeg i stor spenning på kullet. Jeg gleder meg så…For jeg må bare si at kattefødsler er blandt det fineste og mest fasinerende som skjer. Så rolig og så nydelig, når alt går som det skal.

twistnshout
0

Skickar en bild på Shirleys mage. Hon ska ha sina första småttingar om en vecka.
De ligger nog och trycker en del på hennes mage för det har varit mkt hick, rap och fjärt…Skrattande

Celia
0

Härliga magar Kyss 

Det kommer att bli livliga månader här inne - tänk, det kommer att bli en tråd för varje vecka den närmaste tiden. Trådar som kommer att fyllas med bilder och info Glad

Jag ser fram emot en andra förlossning online - vem blir nästa?

Attacks
0

Hvordan legger en inn bilder direkte uten å laste opp til link i høyre hjørne?

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

mandymoo
0

Tänk att stora dräktiga magar ser så goa ut på alla djur *ler* Och i början så är jag så glad o ser fram emot att mina djur ska få bebbar… sen kommer vi närmare dagen då det är dags… oj vad jag ångrar mig då - att jag ens kom på tanken att hon skulle behöva gå igenom en förlossning… så då blir jag en hönsmamma utan guds nåde… *ler*…. o det håller i sig till bebbarna är så stora att dom inte är så "nyförddömtålig" … Sen glädjs jag som en stolt mormor …

Och jag har ännu inte haft någon förlossning som gått tokigt på något djurslag… så det är inte det *ler* Kanske bara undermedvetna "komihåg" från mina egna ;)

Celia
0

#31 - för att kunna få en bild synlig direkt i inlägget gör du så här:

Skriv ditt meddelande och bifoga bilden genom att välja 'Bläddra'. Tryck på 'Publicera kommentar' - klicka på ikonen som dyker upp i övre högra hörnet på ditt inlägg, då dyker ett nytt fönster upp och visar bilden.

Markera bilden och välj 'kopiera' - stäng fönstret och välj 'Hantera' > 'Redigera' under ditt användarnamn i inlägget (man kan redigera sina inlägg i ca 1 timme efter första publiceringen).

Placera musmarkören där du vill klistra in din bild i texten och välj 'klistra in' - klicka på 'Publicera kommentar' igen. Nu är bilden även synlig direkt i inlägget :)

Max-storlek för bilder i kommentarer är 345 pixlars bredd. Om bilden är större, ta tag i ena hörnet - håll ner Shift-tangenten och minska bilden till passande storlek.

Max-storlek för bifogade bilder = det finns ingen övre gräns. Jättestora bilder krymps ned till en bredd av 800 pixlar. Höjden blir alltid max 600 pixlar. Så ett tips är att inte bifoga större bilder än 800x600, eftersom de förlorar information och blir sämre i kvaliteten då de förminskas (komprimeras).

Attacks
0

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=154afa0f-78f0-4ded-ac5e-63c1dbcaa1b2&Filename=div 002.jpg)

Ser sannelig ut som jeg fikk det til,hurra. Hele husets Tante Sherry skal forhåpentlig også bli mamma denne våren. Tvi tvi . Dette blir mai bebiser.

Slik ser ut ut forfra :

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Celia
0

#34 - hon är en riktig hjärteknipare din Sherry Kyss Så där ska en siames se ut! Där är en perfekt trekant, snygg haka, mörkblå snedställde mandelögon och härlig 'svart' mask - snygg topp och en bred skalle - detta är en dröm för många!

Är hon lika perfekt i höjd och längder med vackra points och lång tunn svans - ja då har du verkligen inte dragit en nitlott!

Håller tummarna för kommande kull (fina rödrosa tuttar där ju) Glad

Himmeltinden
0

#34 -  Ja dette blir spennende…virkelig spennende…

Nå blir mamma Juni mamma snart hos oss, og bestemor til små pusonger i sør, med bare en måned i mellom Glad

Vi gleder oss på dine vegne, og krysser fingrer for vakre sherrybabyer.

mandymoo
0

#34 Ja jag kan inget *Ler* .. men den huvudbilden var helt klart en som "vill-ha" så snygg ….

Anderssonskan
0

Ohh så fina mammor, håller tummarna för allihopa!Glad

Liljekatten
0

Här är en bild på vår chokladmaskade Stella och hennes bebismage.

Hon ska ha kattungar om tre veckor och jag tycker hon är regält stor om magen redan. Detta är vår första siameskull. Har haft ca 20st perser/exotic-kullar innan genom åren och det ska bli jättekul att se skillnaden. Kontrasterna lär nog märkas. Skrattande

/Lotta

Celia
0

#39 - underbar mage! Är den lite ojämn? Ser så ut på bilden och då brukar det bli ojämnt antal. Är det lika lätt att se på en perser? Jag älskar att sitta och titta på tjocka magar med massor av små kickboxare inuti :)

[viciousy]
0

Vilka härliga magar, Shirleys växer och växer…snart är det dags :)

Celia
0

Shirleys mage kom upp på 'twistans' hemsida idag. Fint smeknamn hon har fått va? ;)

[viciousy]
0

tittade in och såg det, bra att det uppdateras. Ja mycket smakfullt ;)

Liljekatten
0

#40 - Man ser inte alls bebismagen på samma sätt på en perser. Man känner den i stället. Nu för tiden har vi bara exoter, men det är samma där. De har så tjock päls så det är bara mot slutet man kan se att det sparkar genom att man ser att pälsen rör sig. Stellas små har inte börjat sparka än, men det börjar nog snart. Magen är faktiskt lite ojämn så det blir kanske ojämt antal kattungar. Otroligt spännande det här!

none

Celia
0

#44 - ska vi gissa på 5 eller 7 - kanske ännu fler? Glad

P.S. I helgen fick en dansk siamesuppfödare en kull med 10 st !

[viciousy]
0

#44 -    10 st kattungar ? oj vad många…Gladså kan det gå

Liljekatten
0

Oj!!! 10 st!!! Det blir jobbigt för lilla mamma katt! Och Matte/Husse! Jag hoppas Stella får max 5 st (chokladtjejer allihop =o) )

Celia
0

De i Danmark hade fått en till kull tidigare under kvällen. Där var bara en i livet och då förmodar jag att de lägger över några från den stora kullen. Vi fick 8 och 5 i två kullar med några dagars mellanrum. Då tog 8-mamman alla sina ungar och bar in i 5-mammans bolåda, sen blev det team work oavsett om jag ville eller ej. Jag fick ge mig och satte ihop bolådorna så att alla skulle få plats :)

[viciousy]
0

Vilket team, det är bra med sammarbete. Då kan den ena vila då och dåFlörtMothers team work

Attacks
0

Vi venter på bebiser helt sist i juli Fot i munnnen Bildet er tatt for mindre enn en halv time siden.

Liljekatten
0

Åhhh himmel!!! Hur många finns det i den magen kan man undra???? 22? Förvånad

kalindas
0

Sista juli?! Då blir hon ju jättestor! Förvånad Du menar inte sista juni?

Vacker är hon iallafall. Ska bli spännade att se vad hon får för något.Glad

/Elisa

Attacks
0

#51 Kanskje 4 og masse mat? Generad Mamman til Decibell er kjent for god størrelse på kullene sine,og pappan hadde totalt 9 søsken,så spennende blir det. Håper alt går som sist,da gikk alt etter oppskriften.

Attacks
0

#52 Mener sist i juli Skrattande

kalindas
0

Ska bli spännade att se hur många hon får…Skrattande

/Elisa

HeidiK
0

Hun er så diger så ser ut som hun sprekker snart. Hehe. Håper noe av det er mat iallefall Flört

Nilla
0

#50. Så vacker hon är….Kyss

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

SacredSouls
0

#50 hehe ja jeg sier som Heidi..Håper noe av det er mat.

Hun er kjempefin og jeg gleder meg til å se hva som kommer ut denne gangenKyss

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

ossilian
0

#50 Oj, vad vacker hon är, med mage och allt. Vem är pappan? Spännande ungar kommer det säkert att bli.

Attacks
0

Prøvde å parre henne med Faustino,men der ble det ingenting,så løp hun igjen,så da prøvde vi Secret,og det gikk visst veldig godt Skrattande Stamtavlen hans er på hjemmesiden min.

ossilian
0

#60 Nu har jag kollat in Secret på din hemsida och han är ju också en snygging. Den här kullen kommer bli riktigt rolig att följa!

Celia
0

11 stycken är där Skrattande

Attacks
0

Kanskje jeg får ansette au pair denne sommeren da Fot i munnnen Håper bare alt går bra,så får det komme det som gjør. Gikk veldig bra sist gang,Decibell slet med melken de 6 første dagene,men siden gikk alt som ei klokke.Og hun elsker bebisene sine,og har ikke gått lei sine 2 siste jenter som enda bor hjemme.Men dem skal flytte i juli og i august.

Attacks
0

Da får vi oppdatere med et par bilder av en god og trinn deilig frøken Kyss

Celia
0

Ja du, vad månde det bliva av det där… Skrattande

hecajon
0

Maja fick 5st bebisar/ Helena

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=8373754b-334a-4a2c-98a0-5e8004143f99&Filename=katterna 006.jpg)

hecajon
0

Jippi! jag lyckades göra bilden synlig i inlägget, följde Celias instruktion #31,jag har undrat hur man gör, tack/ Helena

SacredSouls
0

#64 hahaha Skrattande Stakkars Decibell.

Gosh.. lurer på hvor mange hun gjemmer inni der jeg.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

PollyBoffin
0

#64 Jösses vilken kalasmage! Det skaverkligen bli spännande att se hur många det blir där! Jag tror på ett helt fotbollslag!Skrattande Mamma katt är väldigt snygg förövrigt!

Nizeli
0

#64 Wow,ja denne frøken hadde god mage gitt,blir kjempe spennende å se hvor mange bebiser der kommer,spennende kull blir det også,Secret er jo fantstisk flott og mamma pus er jo og veldig pen,lykke til iallefall.Glad

Attacks
0

Takk takk. Har  vært på en liten ferie/besøk hos Heidi i 2 netter,og da jeg kom hjem hadde jeg glemt at hvor diger hun egentlig er. Skrattande

Himmeltinden
0

#64 Inne i den magen er det et helt fotball lag på minst 11 stykker…Dette blir utrolig spennenede å få følge med på Flört

Attacks
0

Ja nå vokser magen her. Hun begynte å vokse allerede etter uke 3.

Så på disse bildene er hun 30 dager på vei :

Disse tok  jeg i kveld,da 4 uker og 4 dager på vei i mål :