Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 737 ggr
hecajon
0

Skendräktighet?

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Som en följdfråga på mitt förra inlägg ang "graviditetsillamående" så undrar jag om en honkatt kan ha det samtidigt som hon är skendräktig? Det vore ju underbart om det ena uteslöt det andra Happy 

Bifogar en bild på Maja i den nyinskaffade bebiskorgen som hon verkar trivas i redan nu.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=ecdf1555-421b-4e3c-bfb6-3068af62aec4&Filename=Maja i bebiskorgen.jpg)

MVH Helena som läääängtar så mycket efter småttingar i familjen.

tuska
0

Hoppas Maja får mååååånga bebisar i den fina korgen.  Håller tummarna.  // Inger

Nilla
0

ÅÅÅÅH, vilken fin bebiskorg!!! En sådan vill jag också ha!!! Har du gjort den själv?

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

[hakkapelitta]
0

När de blir skendräktiga är det väl olika, jag vet att de får lite rosare och större tuttisar men inte alls lika klart som när de ÄR på tjocken. Men det är väl änna olika :)

Rovardotters
0

Ibland kan de lura en totalt,, vara skendräktiga men ha alla symptom på dräktighet. En del har tom skenförlossningar men det har jag själv inte upplevt.

hecajon
0

#2 Ja korgen är ett delvis hemmabygge, själva korgen med tyget köpte jag på ICA i somras, den verkar inte finnas kvar längre, tyvärr

Synd att man inte kunde utesluta skendräktighet, bara hålla tummarna ett tag till då!!

tuska
0

Min Berta visade vid 2:a  dräktigheten alla symtomer på att allt stod rätt till.  illamående sov å åt, två tuttar blev röda men ingen bebis jag kände på hela tiden, jag hadde hoppats på att det kanske låg en liten å gömde sej någonstans. Berta började leta  sin boplats å såg ut att villa föda i 2 dagar (inga Värkar bara lite oro). Ingen bebis kom, så jag åkte in till djursjukhuset där ett ultraljud visade ett absorberande foster.  Hon fick bödningar å gick så i en vecka,hon fick en PC kur för att inte hon skulle få en infektion.  Sen va det att börja om med en ny parning och det gick jätte bra.    Så visst kan det hända mycket under en dräktig het, men oftast går ju allt bra å bebisar ska det nog bli i den där fina bebis korgen.  // Inger

[hakkapelitta]
0

Jag ska bygga DEN bebiskorgen, den är typ det snyggaste jag sett.
Jag hoppas att Maja är dräktig, men som sagt. De kan lura en. Du får ha is i magen och känna på magen efter rörelser och sparkar :)