Siames iFokus

Siames

Etikettofftopic
Läst 2202 ggr
Nilla
0

Spindel sökes...

Lilla Mathilda fick på utställningen i Tibro 2007 en svart pälsspindel i present av Matte. Spindeln är lurvig och hänger i ett elastiskt gummiband med liten pingla på. Den har långa ben av piprensare. Mathilda blev genast förtjust i spindeln och lekte med den från första stund…

Varje morgon kommer hon och lägger spindeln på Mattes bröst och då leker vi "apport-leken" minst 10 ggr innan Matte sätter fötterna över sängkanten.

Spindeln…har blivit mindre och mindre. Piprensarbenen har Matte klippt bort allt efter som och ett tag var spindeln utan ben…bara en rund kropp, men den gick ändå bra att apportera!

Varje kväll går Matte och Mathilda på jakt efter Spindeln. Lyckan är så obeskrivligt stor, då vi hittar den inklämd mellan elementet och kökssoffan eller i en pappåse i matförrådet. Mathilda kan omöjligt komma ihåg vart hon lekte sist och ber Matte intensivt om sökhjälp. Det har blivit något av en kvällsrutin…och Mathilda leker inte med NÅGON annan leksak än sin Spindel.

Ja, mindre och mindre har den blivit och nu återstår bara en liten svart pälsbit på 3 X 5 cm…duger knappt att apportera. Vi försöker, men den singlar iväg som ett litet asplöv och hamnar nere vid Mattes fötter. Mathilda tycker ändå, att det är roligt och apporterar nöjt i bäddsoffan. Hon får mycket beröm, då hon kommer och lägger pälsbiten ovanpå täcket under Mattes haka.

Och nu till det värsta…jag är rädd för att jag sög upp kära Herr Spindel i dammsugaren igår!!!

Mathilda har letat förtviiiiiiiiiiiivlat hela kvällen och idag på morgonen och praaaaaaaaaatar så högljutt och klagande! "-Nu letar vi, Matte!", säger hennes ögon. Mattes arma hjärta blöder för den lilla flickan, som mist sin "nalle" och lider sååååå av hennes sorgsna uppsyn.

Här är en bild när Mathilda var liten. Hon är lika "liten" fortfarande, fast i en lite större kropp och blicken är densamma…vem kan motstå den?

Någon som vet vart man kan köpa Mathildas spindel?

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Stackarn!
Tror jag vet vad du menar för spindel, men vet inte exakt var du kan köpa den.
Har du kollat med Becat eller gått igenom gibbons sortement. Kanske de har den?

/Elisa

Nilla
0

Becat…Gibbons…aldrig hört talas om. Men det ska jag kolla upp!

Jag tänkte att man kanske kunde lista ut vem säljaren var i VÄNSTRA HALLEN, FÖRSTA STÅNDET TILL HÖGER på Tibroutställningen. Kanske har säljaren någon webshop! Skrattande

Den kostade ca 40 kr och var inplastad med baksida av kartong. Kanske någon som har koll på vilka som brukar stå och sälja på utställningarna? Det var inte Janitas design, vilket är det enda jag kan komma på.

Attacks
0

Dem har mange av dem på min faste dyrebutikk. Jeg har en som er bittelitt lekt med,som jeg kan sende til henne,om du sender adressen på pm.Om hun ikke er så fin på det da. Men jeg har ikke snoren på.Den har jeg klippet av.

Den lukter da sikkert Tenor Skrattande

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Attacks
0

Jeg kan også se etter,nesten gang jeg skal på shopping,men tror det blir en stund til.Min neste ut fra "bondelandet tur" ,blir å få hentet Lisa,og da stopper jeg ikke innom dyrebutikken.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nilla
0

Är den svart, med svarta ben av piprensare och pälsig kropp??? Åh, då blir vi så glada!!!

Nilla
0

Jag söker på nätet först. Jag ska kolla upp de ställen Kalindas nämnde. Tusen tack, Attacks! Vi avvaktar lite och ser om vi hittar spindeln i någon webshop. Annars hör jag av mig till dig, så får du gå på spindeljakt i din butik!

Flört

Attacks
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Haha,min lille eddis mann så litt lei seg ut her,fikk den til og med til å poesere fint.Er det en sånn en du mener?

Tenor liker bedre rene piperensere han.

Attacks
0

Men kan godt sende denne til henne likevel,Tenor tar vare på damer i alle aldre han Skrattande

kalindas
0

Är det denna?
Då har Gibbon den i sitt sortiment. Gå in på www.gibbon.se sök på katt, leksaker och skriv in spindel i sökrutan.
De flesta zoobutiker tar saker från Gibbon…

/Elisa

Nilla
0

JAAAAAAAA, det är en sån!!! Skrattande

Jag har hittat den på Gibbons, men det finns inte i lager.

Nilla
0

Hittar den på www.guldfisken.se också, men även där är den tillfälligt slut. Kikar vidare.

kalindas
0

Guldfisken.se har säker köpt dem via Gibbon. Gibbon är grossisten till den. Ring dem och be de hör av sig när den är i lager igen.

/Elisa

Nilla
0

Hittade den på ett annat ställe för 19 kr…med frakt 89 kr.

Ja, jag mailar dit och kollar. Tack! Flört

dumuzi
0

Testa att ringa stället med 89 kr frakt och kolla om de kan skicka den som ett vanligt brev om du tar på dig ansvaret om den skulle komma bort på posten, vet inte, men det kan ju vara värt ett försök, om de har den i lager.

Canoodles
0

En av mina utflyttade bebisar är alldeles galen i de här spindlarna!!!

När jag hälsade på sist hade jag med mig en för att kolla att det var rätt modell jag hade hittat och det var det!! När jag kom hem så var det iväg till butiken igen och köpa tre till och lägga på posten!!!

Nilla
0

Jaha, var bor Canoodles då? Du kan väl ta en sväng till och posta tre stycken till mig också!!!

marinaw
0

Spindeln finns hos Tamleopardens, Betalar du i förskott blir det totalt 17 + 19 kronor för en.

http://www.tamleopardens.se/product.asp?product=70

Canoodles
0

#16 Canoodles bor i Nybro!! Jag kan sticka in i affären idag och kolla om det finns några spindlar! Jag kan pm:a dig ikväll och meddela hur det gick på spindeljakten!

Nilla
0

Åh, tusen tack kära medmänniska! Skrattande

SacredSouls
0

Haha stakkars Mathilda. Herlig historie Skrattande Håper det ikke er lenge til dagen dere kan apportere edderkopper igjen.

Ps : En sånn en må jeg skaffe meg. De så kjempemorsomme ut.Kattene her hadde sikkert elsket de.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Nilla
0

Just det här fotot på Mathilda är jag så förtjust i. Hon sitter på sin röda kudde framför elementet, en trött liten unge som nästan inte orkar sitta upp. Morgonsolen lyser in…och i nästa stund faller Mathilda ihop i en hög och somnar. Glad

Canoodles
0

Spindlar inhandlade!!!

Nilla
0

Har precis pratat med Canoodles…det kommer TVÅ spindlar på posten imorgon!!! Jippie!!! Skrattande

SacredSouls
0

Så flott daSkrattande

hecajon
0

Oj, vad skönt att det ordnade sig. Bra att ha så hjälpsamma kontakter här på sajten.

Har haft samma problem här hemma med Majas favoritleksak, en röd boll som en gång i tiden satt innuti en lektunnel som någon av syskonen vunnit och hennes bebisar skulle få att leka i. Hon var som tokig i den och till att börja följde ju hela tunneln med på hennes framfart men till slut så lossnade den och det blev en apportleksak istället. Favoritleksakerna har ju en förmåga att försvinna ofta, så och denna. Den har blivit uppsugen av dammsugaren, hamnat bakom möbler, åkt med tvätten in i maskinen, åkt på kurs med matte i hennes sko mm. Till slut så var den ohjälpligt borta och sorgen total, att en katt kan se så ledsen ut och låta så uppgiven. Kunde inte få tag på någon ny på något sätt eftersom jag inte visste var den kom från för firma. Inget annat dög att leka med heller. Men en dag, ca ett halvår senare, så vann någon av syskonen en exakt likadan tunnel med boll igen, JIPPI!! äntligen skulle hon få något att leka med, glad i hågen gav jag den till henne och hon döm av min förvåning vände ryggen till och gick, inte dög den inte. Men nu för 2 veckor sen dök den gamla luggslitna bollen upp igen, hade då varit borta i över 1 år (undrar var den låg???), då blev Maja överlycklig, kastade upp den i luften, jagade den mm, ordningen återställd.

Bifogar en bild på en bra boll och en dålig boll i Majas ögon.

![](../ShowFile.aspx?BinaryId=b39f10ff-4efc-4f9b-a5ca-c738dcbec310&Filename=bilder från nya kameran 034.jpg)

Slutet lyckligt även här i familjen/Helena

SacredSouls
0

#25 Skrattande  Ja den gamle så mye bedre ut ;)

Canoodles
0

Nu ligger spindlarna hos posten enligt konstens alla regler och förhoppningsvis kommer de ju fram imorgon!!!

Nilla
0

Ja, dessa små liv. En jättemysig liten histora du berättade! Kunde riktigt se henne framför mig.

Hoppas min Mathilda nu tycker att en ny spindel duger! Hon går här och letar efter sin svart lilla lapp. Skrattande

Canoodles
0

Tornado min bebis tycker det är helt ok med nya spindlar även om han t o m leker med de tappade benen ;-)

Avions
0

Vilken tur att detta forum finns! (Tycker Mathilda iallafall)Skrattande

Nilla
0

Jag lovar att fota henne med sin nya spindel. Skrattande

hecajon
0

Jag vill bara passa på att varna lite för trasiga spindlar som tappar benen, Maja som så sagt inte leker med dylika leksaker svalde!!! ett spindelben istället, 7cm långt, och det gjorde hon i 3 svälj mitt framför mina ögonFundersam. Men jag är glad att jag såg det, för hon visade ingenting att hon hade ont och problem förrens långt senare, hur skulle man kunnat gissa sig till denna orsak då? Det blev en resa till djursjukhuset via smådjurskliniken och hon fick sövas ned. De kunde få upp den via svalget, som tur var, och hon slapp snittas eftersom den var kvar i magen efter ca 6tim och förbud mot intag av föda. Hon fick inga problem av det och mådde bra därefter, lite jobbigt för mattes plånbok dockSkrattande trots försäkring. Samtidigt sa veterinären att det är inget man kan förvänta sig att en vuxen katt ska göra, utan sånt ägnar sig typ en labradorvalp åt. Så bli inte allt för oroliga, ville bara nämna det så ni har det i åtanke, MVH Helena

Nilla
0

Idag fick Mathilda sin spindel!!! Hon kände genast igen ljudet från pinglan och blev sååååååå glad! Hon har lekt och lekt och sover nu som en stock! Tusen tack, Canoodles! Skrattande

(Bilderna blev lite suddiga.)

"-Matte…kommer posten snart? "

"-Är det sant? Är den min? "

"-Mattis har fångat stoooort lurvigt byte…grrrrr."

"-Jag leker i vår klätterställning med spindeln!"

Canoodles
0

Vad kul att det fungerade med en ny spindel!!! Det syns verkligen att hon gillar den!

hecajon
0

Julafton igen???Glad kom tidigt i år!!!

Liljekatten
0

Vilka härliga bilder på en glad Mathildakatt! Här ser man vilken nytta man har av sina ifokus-kompisar! Jag gillar verkligen detta forum.Glad

Nilla
0

Ja, det är otroligt kul att med alla Siameskompisar! Skrattande

SacredSouls
0

Skrattande Heldige Mathilda,hun så såå fornøyd ut på bildene.

Men hva er det huset jeg skimter på bilde 3 ? En seng/hytte?

ramithi
0

Jeg ser ei padde jente som elsker edderkopper. Mine har spist opp sin her i huset så jeg må nok kjøpe ne ny snart til dem.

Nilla
0

#38 - Det är ett "kattungehus" från Royal Canin! Skrattande

Tänk på att jag bor i ett torp från 1800-talet, när ni tittar på bilderna. Jag håller på och renoverar, så fönsterlister saknas lite här och där. Man får göra lite då och då när andan faller på. Glad

HeidiK
0

Så heldig frøken Mathilda er! Skrattande

Summerwinds
0

Hej, jag har ingen siames men jag har en perser fröken som älskar sin spindel! Min hona pratar, leker, gosar, sover och bär omkring på sin lilla spindel. Hon har den oftast i soffan eller i sängen och ibland följer den med ut i köket till matskålarna och ibland ligger den och väntar på mig innanför ytterdörren när jag kommer hem. Hon brukar ropa och locka på den, men den har inte kommit självmant ännu iallafall Oskyldig. Hon biter inte hårt i den eller tar sönder den utan är väldigt försiktig och gosar mest med den. Men för säkerhetsskull köpte jag två extra när jag var på utställning sist.

Kul att läsa att ni hjälptes åt att fixa nya spindlar till kissen som blev av med sin. Jag vet precis hur viktiga de är! Glad

Nilla
0

#42-Du får hemskt gärna infoga en bild på din sötnos när hon bär på sin älskade spindel. Det är tydligt att det är fler än min Mathilda som föredrar just de här spindlarna… Flört

Summerwinds
0

Här kommer en bild som jag tog alldeles nyss på Summerwinds Midnight Melody alias Greta. När jag kom hem idag så låg hon och sov tillsammans med "pindeln" och sin andra favvoleksak-läderbandsvippan.

Nilla
0

Men titta, så gulligt! Greta är jättefin! Tusen tack för bilden! Räcka ut tungan

Bokskogens
0

Dessa spindlar verkar vara bra uppskattade… kanske ska försöka införskaffa någon hit?
Håller me er andra att vi har ett toppen forum där vi verkligen försöker hjälpa varandra vad det än gäller!

För ett par år sedan hade jag en kastrat oci-pojke som var totalt omöjlig när det gällde att svälja snören, leksaker och fjädrar. De slank ner i två sväljningar hur noga man än passa på honom. Har darit upp meter långa snören ur halsen på honom. Värst var när han svalde en skumgummiboll utan att jag visste det. Det slutade på Blå Stjärnan med stor operation. Har haft kontakt med veterinär flera gånger när han hade svalt något. Blå Stjärnan fick många konstiga samtal av mej när något nytt åkt ner i magen. En jul åt han granbarr och var terpentin-förgiftad i tre dygn!
Extra avslutade sina dagar efter ha använt alla sina nio liv på Blå Stjärnan. Han fick förstorad hjärtmuskel och till slut funka det inte med mediciner längre utan hans lungor fylldes med vätska gång på gång.
Älskade och älskar fortfarande denna stora härliga lilaspotted pojke. Ni får tro att jag är knäpp men har en känsla av att han kommit tillbaks… som Pyttan!

SacredSouls
0

#46 Så utrolig koselig bilde av dere to.

Det er jo nesten en skam at jeg aldri har hatt en slik spindel/edderkopp. Jeg fant de på en svensk nettbutikk så jeg får vel nesten bestille noen tror jeg. Disse må prøvesSkrattande

Nilla
0

#46 Så vacker han var, Bokskogens…så underbara bilder.

Jag tror dig då du säger,att Extra finnas i Pyttan. Min älskade Stella finns nämligen i Mathilda. Flört

Liljekatten
0

#44 Greta är då för söt! Kul att du tittade in på denna sajten också Eva!

Nilla
0

Ja, ALLA spindelälskare är välkomna i denna tråd! Skrattande

Summerwinds
0

Tack Nilla och Liljekatten! Greta är kanske en katt bland hermelinerna här Oskyldig men jag brukar läsa era intressanta och roliga trådar och denna kunde jag ju bara inte låta bli Skrattande!

Nilla
0

Jag brukar smyga in min Ocicat ibland. Det vet jag andra som också gör….börjar på B som i B-o-k-s-k-o…

Bokskogens
0

#52 Nu förstår jag inte vad du menar… *tittar i taket å visslar*

Tycker självklart att Greta får vara med på ett hörn!
Har en helt annat spindel hemma hos mamma och pappa som hängt med i 8 år och håller fortfarande! Ocisarna är kanske mer försiktigare med sina leksamer än siameserna?

Summerwinds
0

Tack vad gulliga ni är kramar. Jag brukar gå in och mysläsa och kolla på fina bilder på er sida för här verkar så lugnt och ni verkar ha så mysig och härlig stämning! Så nu kanske jag kommer in och frilansar fler ggr Glad

Nilla
0

Du är hjärtligt välkommen i gänget! Men jag varnar dig…kattungetrådarna är riktigt farliga här. Flört

kalindas
0

Fina bilder på en lycklig Matilda…:-)

/Elisa

acas
0

Jag vet inget om några Spindlar men jag måste bara säga att Mathilda är URSÖT, vilken otroligt gullig katt och vilka ÖRON.

VILL HA!!

Tongue Out 2

Ta ut all lycka i förskott, det värsta som kan hända är ju att du varit lycklig i onödanOskyldig

www.rexicat.com

Attacks
0

Hehehe.Hva skulle en gjort uten Tine. Heldige Mathilda.Deilig det ordnet seg.

Nilla
0

#57 -Tusen tack för de fina orden, acas! Nu skiner jag som en sol och riktigt gottar mig. Mathilda är mitt allra käraste barnbarn. Skrattande

kattguld
0

Härliga bilder på Mathilda!

Nu blev jag också sugen på spindlar…. Måste genast skaffa ett par och testa på ocicarna. Småglinen flyttar i morron, jaja, jag får väl presenta dem med ett par i efterhand. De flyttar inte långt bort heller :) Någon liten tröst för ett mattehjärta.

Hyacint1
0

Till Bokskogens, det är klart att djuren har en skäl och att det lever vidare den också, precis som hos oss människor, förr när jag hade kattungar , så hände det ju tyvärr att en del av dom dog.

Av dom var det en liten blå hane som efter ett par veckor visade sig och sprang omkring runt benen på mej i köket… och det tyckte jag var jätte skönt att veta att han fortfarande fanns med oss .

Sedan visade han sig varje gång det inte skulle gå bra med någon kull…. jag vet att jag kanske väcker en debatt nu och att många tycker att jag är helt knäpp. Men det bryr jag mej inte om för så var det faktiskt. Den lilla blå kattungen visade sig flera gånger senare och det slog aldrig fel, att det gick galet med någon kattunge eller att hela kullen dog, det var som om han ville varna……

Nilla
0

Då kanske du är en av dem som "ser". Som har begåvats med extra känsla och mottagliget för djur och bortgångna? Det du pratar om kallas för "varsel", tror jag.

Vi andra ser inte det du ser, men tror och hoppas gör man. Det värmer och tröstar i sorgen.

Hyacint1
0

Ja det gör det verkligen….jag hoppas att våran lilla Hilda ( min avatar) kommer tillbaka till oss någongång, i något annat djur…. vi får se….Ja jag har sett lite udda saker i mitt liv, som har givit mig bevis på att vi inte bara dör… och sedan är det inte mera, det tror jag inte på utan vi går vidare , kanske för att lära nya saker jag vet inte men det är en fin tanke i allafall…..:-))

Nilla
0

Det vill jag också tro.

Bokskogens
0

#63 Härligt att det inte är bara jag som är knäpp!
Jag har (tyvär ibland…) fått en gåva som jag inte lärt mej att använda. Jag har så som du varit med om många konstiga ting.
I sommras var jag med om en mycket stor och skämmande sak som fortfarande skrämmer mej och jag har svårt för att sova själv.

Måste vara både roligt och sorgligt på en och samma gång när du ser din lilla blå kattunge.
Finns en grupp här inne som heter Övernaturligt som jag är medlem på, men inte varit där sen det hände i sommras…

Hyacint1
0

Hej igen, ursäkta jag har inte haft tid att vara inne på ett par timmar … jag tyckte väl att jag kännde igen ditt namn Bokskogens i från Övernaturligt i Fokus, vad synd att du inte vill vara med där längre för jag tycker att det är en trevlig sight. Men inte behöver du vara rädd, dom på andra sidan kan ju inte göra oss något, du behöver inte vara rädd , men det är klart jag vet ju inte vad du har varit med om, och kan ju förstå till en viss del med tanke på hur mörkrädd jag har varit, jag blev av med det mesta av min mörkrädsla, när vi flyttatde in i huset vi bor i nu , för när vi hade bott här ett tag så visade det sig att det spökade ganska så ordentligt här, först blev jag rädd när jag fick bekräftat att det var, sådant och inte jag som höll på att "gå i väggen"… men på något sätt har det stärkt mej så jag är inte så rädd längre. Jag har ocskå katter 5 stycken 1 underbar choklad maskad Siames fröken ,som förövrigt var till salu för en stund sedan när hon roade sig med att sitta uppe på ett stort skåp och putta ner stora kartonger och pappersrullar i golvet så det small om det , menjag fick väck "fröken bus" sedan har jag 2 stycken Cornish Rex katter och en Exotic och en JÄTTE STOR OCH URCHARMIG bonnis, som har lite problem å huvudets vägar , hissen går så att säga inte ändå upp, men det är enannan historia…. men vi hörs väl igen hoppas jag :-)))

Avions
0

Klart att han har kommit tillbaka!

Min bullterrier Zacke kom tillbaka nån månad efter sin död. I form av en mager liten hemlös kattunge. Zacke var svart/vit och det är Måns också. Måns har blivit väldigt stor för att vara katt och är lika slö som Zacke. Vår siames och Zacke var bästa vänner och det blev även Måns och Minus. Jag vet att Zacke kom till oss igen.

Den här lilla katten valde vårt fönsterbleck att hänga i och jama för att få komma in. Gick man ut med skräpet kom han glatt skuttandes. Andra människor på gården struntade han i.

Till slut var vi ju tvungen att ta in honom och ge stackaren mat och vatten, samtidigt som vi ringde på annonser och satte även upp lappar.

Men ingen saknade honom och här blev han kvar!

Nu är han så go o fin mot Fjonkan och är allas vår mysfarbror.Skrattande

Hyacint1
0

Jaa tänk så det kan bli…men jag tror att sådant känner man bäst själv, man bara vet…så enkelt är det…:-)))

Nilla
0

Jag miste min Orientalflicka Stella mkt hastigt för exakt ett år sedan. I min nästa kull på fem ungar, fanns en alldeles speciell Siamesflicka. Hon skrek så taket lyfte sig från första stund och var alldeles omöjlig att väga, en besvärlig liten fröken med fräck "paddig" uppsyn.

Polstjärnan heter Stella Polaris på latin. Mathilda är "märkt" med en femuddig stjärna på nosen. Hon låter som Stella, en märklig utandning efter varje mjau.

När hon var liten var jag riktigt säker på att Stella fanns i henne. Nu har hon blivit en egen liten individ, men med klara drag av Stella och jag tänker inte så mycket på det längre.

Här är en bild tagen alldeles nyss. Lilla Fröken ligger och jäser framför elementet med Mor Bassia.

Pappa Gucci får inte vara med i korgen, så  här har jag bäddat åt honom bredvid. Alla vill ju ligga nära elementet. Nu fick jag visat upp hela familjen…Skrattande

Bokskogens
0

#66 Jag finns allt kvar på Övernaturligt men har inte varit inne och läst. Kikade faktiskt in en sväng förut. *ler*
Vet så väl att de inte kan göra mej illa, men i sommras gick det illa och jag kunnde ha slagit ihjäl mej efter ha kasstat mej ut för våran trappa. Så just nu försöker jag få ordning på både mej och allt runt om mej. Det går bättre och bättre!

# 67 o 69 tycker det är så härligt att höra era upplevelser!
Minns så när Extra dog och jag fick veta att han "låg och väntade" på att få komma tillbaks. Då var jag livrädd för att missa honom eller att han skulle komma i någon kattunge som jag sålde.

Hyacint1
0

OKEY, hon är JÄTTE SÖT lilla Stella, hon har verkligen som en aura av både bus och charm runt sig..Skrattande

Nilla
0

Ja, Mathilda är en riktig skrutta, full med rackartyg och bus. Skrattande

Hyacint1
0

GUD VILKEN UNDERBAR HANE DU HAR , HAN SER UT SOM RÖDTABBY… STÄMMER DET???? UNDERBAR VERKAR HAN I ALLAFALLSkrattande

Nilla
0

Han är röd…och alldeles underbar. Han är en trött, nykastrerad stackare som just nu sitter och njuter av att tugga in mat i sin "lördagsmus". Flört

Avions
0

Vilken fin stjärna hon har på nosen, MathildaKyss

[hakkapelitta]
0

Summerwinds - hon är så söt din Greta att jag blir sugen på en fluffboll!

Undrar om man ska prova de här spindlarna? Mina är rätt kräsna med vad de leker med och alla har 'sin' egen favoritleksak.

Summerwinds
0

#76 tackar Skrattande. Greta ska paras vid nästa löp, så det kanske blir läge att lägga in hennes bebisar här också sen! Ungarna blir ju colourpoint (maskade) el colourpointbärare.

Spindelleksaken är toppen! Jag busade förut med Greta och min 11år gamla perser-Windy och Windy for omkring som en skållad råtta *i persermått mätt* Oskyldig och kastade spindeln i luften, till Gretas stora fasa Hemlis. Så går de hem hos mina lugna perser så tror jag de är ett säkert kort!

Hyacint1
0

Åja tack, perserkatterna kan allt dom också, leva rövare menar jag, har själv haft flera stycken perserkatter, sa jag vet att dom visst inte är så "lugna" som dom säger , det är bara en myt….

Avions
0

Hmmm…måste nog leta upp en sån spindel till Fjonkan så kanske hon blir glad igen. Just nu är hon lite deppig…Ledsen

Bokskogens
0

#79 Varför är hon deppig då?

Avions
0

Jag vet inte. Sen hon kom hem från Nalle i fredags har hon varit nere. Är väl inte kul att komma hem till dom två dönickarna här hemmaRäcka ut tungan Ska gå och kittla henne lite på magen tror jag…

Bokskogens
0

#81 Haha! Hon längtar efter sin kärlekspartner ju!!
Å du, ja pratade me Lina i telefon förut… och hon hälsade till mej att du hade haft rätt på första försöket när det gäller hundnamn. Visst heter min lille Chico! *S*

Avions
0

#82….ja jädrar, jag satte namnet direkt!CoolDu skulle ha sett Linas minSkrattande

Summerwinds
0

#78 i så fall lever mina katter enligt myten för de är lugna som filbunkar. Visst kan kattungar vara busiga men de är väldigt olika andra raser, tex min systers birma kattungar är helt vilda och galna om man jämför med mina perserkattungar…men det finns så klart undantag…

Liljekatten
0

Efter att ha läst den här tråden så förstod jag ju att jag inte kan låta mina katter vara utan spindel. Jag var inne och kollade på Djurkompaniet i Kalmar och de hade ingen hemma. Kollade Guldfiskens hemsida och de hade den, men tyvärr var den slutsåld. Åkte ändå dit för att köpa fiskmat och till min stora glädje så hade de samma dag fått in nya spindlar (fast de kallade dem bläckfiskarFundersam, men de säljer ju i huvudsak fiskar så vad kan man vänta) Kom hem med spindeln och den blev populär minsann! Alla samlades för att kolla upp den här konstiga saken, men Tingeling snodde den först och sen var den hennes! Glad

Smilla och Lando är först framme för att kolla.

Den är min! Bara min! säger Tingeling

Om jag gömmer den här inne så får jag kanske ha den för mej själv…

Tack Nilla för spindeltipset!

Nilla
0

Men titta, vad roligt!!! Tusen tack för att du delar med dig med dina fina bilder! Så vackra katter du har!

I morse kastade Mathilda iväg sin spindel så, att den föll ned bakom min ena stereohögtalare. Mathilda dök efter förstås och blev stående med framtassarna nere på golvet bakom högtalaren och med rumpan rakt upp. Det fanns inte plats för henne att vända.

Det var en himla tur att jag var hemma, annars hade hon nog fått stå där med rumpan upp tills jag hade kommit hem…Fundersam

Nu ska jag faktiskt krypa ner och ligga och kasta spindel ett tag…det är ju vår kvällsrutin.

Liljekatten
0

Ja, det var ju en himla tur att du var hemma. Hade varit jobbigt att stå så en hel dag. Skrattande

Vår kvällsrutin här hemma är att Smilla kommer upp i sängen med ett sugrör i munnen och det får jag ligga och kasta tills hon (eller jag) tröttnar. Hon ääälskar sina sugrör.

Det är verkligen en helt underbar ras med alla deras hyss och påhitt!

SacredSouls
0

Så heldig Tingeling er.Så fine bilder.Det så ut som den falt veldig i smak også. Nesten så jeg får dårlig samvittighet for at jeg ikke har kjøpt en slik spindel enda.

Stakkars mine katter som ikke har en spindel å leke medSkrattande

Liljekatten
0

Ja, du får nog försöka hitta en spindel till dina katter också. Liiite synd om dem är det nog annars.Flört

Diskussionen närmar sig gränsen för max antal kommentarer. Överväg att skapa en ny diskussion och länka till den här.