Kattungar vecka 47 - 2007

Tidigt på morgonen den 19/11 föddes tre små bebisar här hemma! Allt gick bra och mamma Pixi assisterades med varm tass och flinka gaddar av kompisen Seelia; som navlade av alla bebbar och käkade upp alla moderkakor själv!
Det ser ut att vara två honor och en hane
e: Firousi Undercoversecret, SIA d21
u: IDP Shade of Jade Olga, SIA c 21
Pixi är en otroligt hängiven mamma och vet inte till sig av lycka över alla bebisarna! Mammorna Seelia och Pixi bor tillsammans med alla sina 8 bebbar (Seelias 5 bebisar är halvsyskon med Pixis, se tråden "Kattungar vecka 45 - 2007"!) och hjälps åt med alla bestyren.
Gud så gulligt! Vilken supermamma Seelia är!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Grattis till de nya bebisarna!!! Vilka härliga bilder!! Vet de vilka bebisar som är vems?!
ÅÅ så fine bebiser.
Gratulerer så masse.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Grattis!
/Elisa

Vil ha, vill ha!

Gratulerar!
Tack tack!
#3: De delar så fint på alla bebisarna och småttingarna går från en "mjölkbar" till den andra så jag tror inte de tänker på "mina" och "dina" bebisar 
Jeg håper jeg og en gang kjører dobbelt kull og kan forhåpentligvis oppleve et godt samarbeid som du har nå i hus.Det er så fint! Og tenkt så flott også for kattene. Gleder meg til å følge med på småsjarmisene når dem vokser seg til.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

*8
Hm… är ungarna lika gamla..? Vad jag spontant tänker här är … hur vwt man att man reggar rätt unge till rätt mammaoch pappa ;) ;)
/Toyza
#8: Den ena kullen är född den 10/11 och den andra kullen är född den 19/11 så det är skillnad i storlek mellan dem. Man ser direkt vem som tillhör vilken kull så det kommer nog inte att bli några problem vad gäller registreringen!

Vilka mysiga bilder och vilka superduktiga mammor och vackra barn!! 

Stort GRATTIS till kullen 
Endelig var det oppdatering.Den lille damen ser ut til å få en kjempeflott øyenfarge også.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Herlige bilder. Man får så lyst til å susse små tjukke siam mager.

Endelig oppdatering ja :o)
Nydelige bilder på Pixi's skjønnheter 

Åh 

Vilka små sötnosar!!
Ååååh, för paddeluringer…farligt att visa upp på bild.

Åh, *suck* vilka underbara bebisar. Den lille killen är blå
Massor och åter massor av pussar till dem!
Tabbyen likte jeg kjempegodt!! Men nusselige var dem alle 3!
Så herlige bebiser MijmuPix. Synes han lille så brun ut jeg. Men jeg tar alltid feil så da tipper jeg blå istedet 
Blått eller brunt på Banja och lillepaddan Kiboko…. det är den stora frågan!
Det är svårt att se färgen på bild och det skiftar lite om man tittar i dagsljus eller i el-ljus belysning, men den senaste veckan tycker jag att det lutat mer åt blått än brunt… Men jag är väldigt velig. Svåra grejer det här med färg!

men vilka sötnosar 

Så heldig du er Emma med alle de søte bebisene hjemme hos deg :)
Kan tenke huset står på hodet til tider når disse skal rase i fra seg 
Nu har jag lagt in alla bilder. Ljuvliga ungar! Paddeluringen är det ju något visst med förstås…och Mamma Pixie går inte av för hackor.

Åh, vad fina dem är!!! Den där paddan har en helt underbar blick.
Lillpaddan hamnade på sniskan…kan inte förstå varför? Nog dags att lägga sig. 

Vilka goa bebisar!!! Kisumo ska bli rolig att se när hon har maskat ut lite mer, bruntabbypadda MUMS!!!
Maskat är ju inte min favoritfärg men ska det vara maskat ska det vara tabby och paddor är ju alltid härligt!!!

Oh, vilka små sötnosar!!
Dessa bebistrådar är livsfarliga!!
Helt skjønne og vidunderlige!!
Kisumo er også min favoritt. Men har hun litt mer padde farger over seg,enn det mine Secret barn fikk? Hos meg så en det så vidt over og under potene.
#37: Tack snälla Nilla för att du lagt in alla bilderna! 
#43: Kisumo ser inte alls ut som en padda i ansiktet (men det kanske kommer när hon maskat ut ännu mer!?) utan enbart som en tabby, men på tassar och trampdynor syns det att hon verkligen är en padda också! Alla trampdynorna är svarta utom en trampdyna på den ena baktassen som är rosa! 
Hej och hå vad tiden går! Jag hinner knappt med i svängarna och är inne i en "fullt-upp-med-det-mesta-period" och har inte hunnit vara lika aktiv här inne som jag skulle vilja! Men snart så hoppas jag på lite lugnare tider…!
Jag har inte klurat ut hur man lägger in bilderna i själva inlägget så här kommer de "vid sidan av"

Först en bild på tabbypadda-fröken Kisumo, 10 veckor! En mycket svårplåtad dam vill jag lova…! Lika söt som hon är busig!

Så fort tiden går! Og så flotte bebisene er Emma 
Susie hilser til sine halvsøsken :o)
Kiboko… Jag tror jag är kär!
Hon har samma härliga uttryck som min Smilla..:-)
/Elisa
Så store de har blitt disse også
Nydelige alle sammen.
Så nydelig øyenfarge disse hadde.En ser det særlig tydlig på tabbyen.
(Tack igen för hjälpen med att lägga in bilderna i inläggen!
)
# 53: Ja Kiboko är en speciell liten fröken, alltid lika glad och kelig!
#56 - Det kostar…en liten fröken med fil i mustaschen. 

# 57:

Eller vad sägs om den här lille bebbens sovställning?! Det gäller att börja redan i bolådan med sin skönhetssömn minsann!