kattsand
Stændigt denna "kattsands-diskusions-sandlådelek".
Vi anvænder klumpsand av kænt mærke till storkatterna men lillkatterna får bara vanlig tråkig och usch så illaluktande (amoniak stank redan efter 12 tim..) oklumpande sand av okænt mærke. Det jag undar øver ær hur gamla kattungarna bør vara innan oklumpad kattsand byts mot klumpande sand?
De ær alla sandlåde trænade och duktiga nu. Inga olyckor mer. Dessutom æter de bara jættelite sand… hmm.

Jag har hittat en riktigt bra kattsand som fungerar för både vuxna och kattungar, "Words Best Catlitter". Den är klumpbildande, men gjord av majs och går således att kompostera dessutom. Den dammar inte och sprids inte alltför mycket utanför lådan; den bästa jag prövat hitills, förutom pellets då…..
Hälsningar
Maria
Zignes
Jag använder nu klumpbildande sand, mina ungar är snart 8 veckor. När dom vet va dom ska göra i lådan då går det att byta ut sanden. När dom är 5-7 veckor så tror dom att sanden går att äta. Byt ut sanden när du har kontroll över dem, då ser du snart om dom tror att det är ätbart. // Inger

Jeg gjør som #2.
Jeg bytter når jeg ser de har kontroll på alt og sanden ikke lenger er mat. Det gikk kjempefint med mine nå sist. Plutselig syntes de også at de voksnes toalett med luke på også var veldig spennende, så de brukte nå egentlig det meste her :)
En som nästan är bättre än den sanden är Öko Plus som är något grövre och inte ger vita tassar på kläder som majssanden gör. Den luktar även bara träd.
Finns att ta hem i alla butiker som har Gibbon som grossist.
Väldigt dryg och inte lika dyr…

/Elisa
Jeg bruker klumpesand til mine små. Jeg såg i et annet sted der du skrev du bor i Norge. Hvorfor ikke gå på felleskjøpet å kjøp kattesand den er kjempegod. Den er ikke parfymert og er mye billigere også. Den heter Easy Clean jeg bruker ikke noe annet.

# 5 Lurt de har sand på FK!
Annars tror jag att jag snart børjar med klumpbildande sand.
Tack før alla svar och tipps!
Vi använder sådan burfågelsand man kan köpa i vanliga mataffären till kattungarna. De har en egen låda när de är helt små, med vanligt låga kanter.
När de är stora nog att ta sig upp i bamselådan Slugis från IKEA, då verkar de ha hunnit få förstånd på att inte äta sand också :)

#7.Har sneglat på burfågelsanden faktiskt. De ær nu drygt 6 veckor gamla och klættrade øver en 80cm høg skiva jag satt framfør dørren till deras rum i natt. De ær galet bra på att hoppa. De hoppar upp och tar klænger sig øver. Galningar ær vad de ær. De kan nog få annan sand ikæll på prov då jag tænkte læsa en bok inne hos dem…