KAFFE E GOTT....
Ja det tycker lilla Dosan i allafall, men inte vanligt kaffe som man dricker i kopp, neeej dåååå.Det ska vara bönorna där sitter lilla Dosan och vispar runt med en lilten nyfiken tass och vindar lycksaligt med sina blå ögon , och matte blir sur för hon tycker inte om att få kaffebönor i hela köket, men vad bryr sig lilla Dosan, inte ett dugg …. och det kan jag tro det är ju inte hon som städar….

Haha, det där känner jag igen…Kattmynta har Augusta aldrig brytt sig om, men när det vankas kaffebönor då går hon igång rejält minsann. Kanske kan vara en affärside´- kattleksaker med kaffebönor i 
hehe,ja det liker Sofus her også. Hver gang jeg skal lage kaffe så står han med nesa laaangt nedi kaffeboksen.
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Ha ha ha…lilla Dosan….Hon håller dej sysselsatt i alla fall. 
Hej , och godkväll på er, ursäkta min stavning det ska naturligtvis vara att KAFFE E GOTT och inte KAFFE E GÅTT… det blev fel, det slank iväg såg det inte förrän det låg där, och då var det så dax…..
Ja Dosan har fått en ny passion i livet och det är kaffe bönor det stämmer jätte bra som #1 och #2 skriver för Dosan reagerar på kaffebönor som vanliga katter reagerar på kattmynta, men är man siames så är man ju ingen vanlig katt, det är som min son sa i går mamma hon är ju mer som en liten hund än som en katt och det stämmer…. Eller förrästen Lotta är det,kanske din så kallade "uppfostran" som ligger bakom detta konstiga beteende?????
He he…ja det blev ju bestämt ganska tidigt att du skulle ha henne så jag hade ju några veckor på mej att "förbereda" henne innan hon flyttade till dej. 

Va lustigt! Har inga kaffebönor här hemma så vet inte hur de reagerar. Däremot så ska Briza krafsa över allt kaffe som finns i kopp. Så härom dagen när min klasskompis var här flyttade han på muggen precis när hon skulle börja gräva, det resulterade i en lååång baktass ner i kaffe och som sprätte upp lika fort och så var det kaffe överallt!
Som tur var var inte kaffet så varmt så inga brännskador.

#6 -Men titta…sitter hon inte i vårsolen och gottar sig?! Hon ser ut som en människa som vänder ansiktet mot vårens första värmande strålar! Kära lilla Briza, Bassia sänder sina varmaste hälsningar!

Bassia kör ner hela huvudet i min burk med Espresso. Sedan har hon det finmalda kaffet i mustaschen och nyser ljudligt. Hon har t o m smakat på det. Skumma katter…
#4- Jag har ändrat rubriken. Skicka mig ett PM nästa gång, så fixar jag på stört!
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
JÄTTE STORT TACK FÖR HJÄLPEN NILLA :-))))) Vad söööt lilla Briza är, hon sitter där i solen och ser ut som om hon äger hela jorden och solen också….. Lilla Dosan har gjort det igen i dag på morgonen fick hennes långa nos känn på kaffebönorna, mums, mums, mums och så var vi där med lilla tassen igen i ett obevakat ögonblick…. Dosan åker ur köket på det kvickaste.Det går en stund, sedan kommer en väldigt skadeglad dotter in till mej där jag sitter i köket, och dricker te (själv dricker jag inte kaffe, tycker inte om ) och upplyser mej om att Dosan har jättekule inne på stora toan hon leker plockepinn med alla topsen där inne . Och det gjorde hon med besked, jag hade toppspinnar , långt ut i hallen…. så lilla Dosan åkte ut i skamvrån (tvättstugan), där hon sedan somnade gott … ja även dom fyrbenta barnen blir trötta av att leka …..:-)))))))