Siames iFokus

Siames

Etikettsjukdomar
Läst 672 ggr
ChatNoir
0

Halt utställningssmitare.

Hej, ni minns kanske Tetris knöl som han ahde men sedan försvann? http://Read.aspx?ThreadId=478ad08d-73a1-450d-adfe-fd2ed16f63a1

Nu har han iallafall hittat på ett nytt trick, han känner väl på sig att utställningen 2/2 närmar sig med stormsteg… Han är halt! Skrikandes Ska jag åka in till veterinären med honom eller bara låta honom vara, tycker ni?

tuska
0

Det beror på hur halt han är,hur länge han varit halt. Kolla tassarna klona,undersök katten genom att klämma sträck å tryck på benet.  Han kommer säkert att visa var det gör ont i benet. Kan han bara ha stukat sej i benet ? Lite otur har du å han när det gäller att komma iväg på utställning. // Inger

Biames
0

Min ena orientaltjej började halta helt plötsligt någon vecka efter jag hade hämtat hem henne och jag visste inte var det var. Någon dag senare fick hon hög feber så jag åkte till vet. och troligtvis hade någon av de andra katterna bitit henne i tassen och detta hade gjort att hon  fick en infektion så hon blev satt på antebiotika, efter någon dag var hon bra igen. Kolla så att han inte har blivit biten eller liknade, detta är ju lätt hänt när de leker ( förutsatt att du har fler katter) det kan dock vara svårt att hitta själva märkena då de börjar läka rätt så snabbt, min vet. hittade inte något bitmärke på min oriental men hon var säker på att det var ett bett då hon menar på att detta är den vanligaste orsaken till plötslig hälta. Hittar du inget märke och om han har feber så hade jag åkt till vet. för säkerhets skull.

ChatNoir
0

Han verkar inte må dåligt i övrigt utan det syns bara när han "travar". Jag tror jag avvaktar, det självläker nog. Han verka rinte ha ont när jag klämmer på honom, det är nog bara en lekskada.