Parningsbett
Har en liten fråga..min kastrerade hankatt parar på min honkatt när hon löper. Sist så bet han bort ganska mkt hår, och det som växt ut i nacken på honan nu är väldigt mörkt till färgen…Vet nu sedan tidigare att siamesens päls är temp.känslig. Men nu är det snart dags för utställning och håret är väldigt mörkt…Vad kan man göra åt detta…Värmelampa??? Hur lång tid brukar det ta innan det ljusnar?Andra tips? Ska försöka ordna en bild så ni får se.
Vet inte…. men jag tror att du får nog vackert invänta kommande fällningsperiod + våren + värmen då blir pälsen ljusare….
Ta och boka ett besök hos frissan och gör lite slingor? 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Ja det blir väll till att gå till den lokala damfrisörskan
Jaaaaaa…. Hurrey, hon får gå till frissan och bli fin i pälsen….
Frisør… hehe
Josefine her hadde det etter første parring. Det to vel et par -tre mnd tror jeg før det var borte igjen.(tror ikke det var særlig lenger iallefall)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Man kan tillverka ett eget litet vadderat ""parnings-bett-skydd" med kardborrband och fästa runt honans hals. Det gjorde jag då en av mina honor var alldeles utsliten och sårig i nacken.
Då biter sig hanen fast i detta istället. 
Tack för tipset med parningsbett-skyddet. Ett sådant ska jag fixa!

Jag brukar sticka ett skydd för nacken, man kan ta en mudd från en tröja också, det fungerar bra.

# 6 Ett sådant borde Tetris få, han blir så ivrigt uppvaktad av Osis… 
ja just det , vad sägs om ett sådant skydd för ex. armbågen som barnen brukar ha när dom åker inlines…. jag skulle vilja se den hane som biter igenom det skyddet, han får nog gå till tandläkaren sedan och laga sina tänder…:-)))
#10- Ja, men det var väl en alldeles utmärkt idé!