DOSAN!!!!!!!
DENNA F-B KATT… som om det inte var nog att hon i gårkväll när jag satt och skrev här på forumet hoppade upp på ett skåp och satte sig och började att knuffa ner stora kartonger och pappersrullar, Nyss kom min dotter och sa MAMMMA kolla vad Dosan har gjort i badrummet…… jag springer dit… hela golvet är fullt på toppspinnar, och "lilla söta fina Dosan" sitter på hamsterburen och försöker att få upp locket….. hon har också lyckats att få loss hamsterns vattenrör och kasat runt den så att det är blött på golvet….. fy Dosan fy fyyyyyyyyyyy…. när jag försöker att plocka upp toppspinnarna vill hon självklart hjälpa till ,och vad tror ni att det slutar med, jo det slutar med att jag matte inte står ut längre och slänger ut henne , och hon sitter utanför badrummsdörren och gnäller och vill in igen …JUST NU ÄR DOSAN MER ÄN TILL SALU JAG BETALAR DEN SOM VILL HA EN CHOKLAD MASKAD KASTRERAD SIAMESHONA…….:-))))) neeeejjj jag tror nog inte det jag behåller henne ett par år till ……. hon är ju trotsallt bäst i hela VÄRLDEN…..
Hon låter som en charmig fröken, tycker jag. Hon söker bus och aktiverar sig själv!
Kanske bör du ställa hamsterburen på en säkrare plats, så att Dosan inte "aktiverar" sig med honom/henne. De är ju inte dummare, än att de snart klurar ut hur buren ska öppnas! 
Får man se en bild av damen, tro?
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Känner igen ditt dilemma! Mamma berättar att hennes siameshona fiskar upp min lillebrors fiskar ur deras skål…!
Visst är det underbart med Siameser…*s*
Tänk på att om du har en såkallad Duna bur till er hamster (en sådan helt i plast och ett galler på ovansidan). Så är det inge större problem för katten att öppna…
Min Ecco kalasade glatt på mina Gerbilder, genom att dra upp luckan. Tyngder och väl nedtryckta hörn, kan hjälpa…
/Elisa

Oj, oj, oj…. Vilken underbar tjej!! *skrattar*
Ha ha ha….Ja, jag har uppfostrat henne rätt märker jag.
Men du kan hota hur mycket du vill. Både Dosan och jag vet att du inte skulle sälja henne för allt smör i Småland.
Min katter här hemma var också väldigt billiga i morse. Denna syn mötte oss i hallen när vi vaknat. Våra katter klöser inte på väggarna, men de hittade väl en liten flik som de började pilla på och sen fortsatte de. Morr….
Man blir lika glad när de välter prydnadssaker mitt i natten!!!! De är så underbara så!!
Ja okey jag ger mej… DU HAR RÄTT LOTTA, jag säljer henne inte för allt guld i världen….även om jag ibland har god lust att dumpa av henne hemma hos mamma Stella ibland och ge henne lite bakläxa när det gäller barnauppfostran… jag tycker inte hon verkar så busbra på det precis…..:-)))))
#0 Haha hun hadde jo bare lyst til å ha det litt gøy. Såklart er det morsomt å dytte ned alt mulig fra skapet 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
Idag har lilla "Dosan" skött sig ganska bra tror jag , hon har i allafall inte gjort något som jag kan klaga på tror jag i allafall…..TACK OCH LOV men för alldel dagen är ju inte slut än,och är man siames så ,kan man hinna med mycket ännu….:-))))