Siames iFokus

Siames

Etikettkattungeprat
Läst 3670 ggr
Liljekatten
0

Kattungar vecka 44 - 2007

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Igår kom de äntligen! Stolta föräldrar är:

Zamirs Stella Simone, SIA b, och Kalindas Tamlin, OSH d 03.

Det blev sex vackra gossar i färgerna svart, blå, svartvita och blåvita. De hade riktigt bra födelsevikter mellan 92 och 107 gram.

Om någon är intresserad kontakta Lotta Lilja, tfnnr: 0480-37191, 0704-856483, mail: liljekattens@telia.com

Hela gänget samlat.

Blåvit med mycket vitt.

Liten kolsvart goding.

Svartvit med myyycket vitt. Min favvo….=o)

Svartvit.

Blåvit.

Sist (och minst) lilla blå.

Juliette-
0

Åh den höggradiga vita med 2 fläcker på ryggen vill jag ha Skrattande
Gud så fina killar du fått.. Oj jag blir alldeles knäsvag.. Jag vill ha en bebis NUUUUU

Suckar den höggradiga blir nog läcker är han svart eller blå?

Smyger och tittar på min blivande SIA och inser jag snart har en liten men oj skulle gärna ta 2

ossilian
0

Kul med bilder! Jag vill också ha ryggfläckskillen!! Men du, Juliette, du gillar ju inte bicolourer Flört

Juliette-
0

#2 Haha nej jag gillar inte siames heller hahahaha se hur illa de blivit.. Nu kom mera bilder på.. den killen var cool

Juliette-
0

Fast oj nu kom bild på den blå då dör jag.. Jag vill ha en blå OSH kille igen *suckar djupt* dom är finaste av alla KAT4
Varför bor jag inte i slott? Oj så fin han ser ut också

*Stirrar argt på Lotta kunde du inte skippat att föda upp en helblå*

Liljekatten
0

#4 Hi hi, du vet ju var jag bor. Välkommen och kolla om några veckor. Kan paxa den blå åt dej så länge. Klart att din siames ska ha en kompis.

paivi
0

Gratulerar!

Fina ungar :D

ossilian
0

Mitt inlägg försvann, grrrr. Ja, den blå ser verkligen speciell ut med sin lååååånga nos. #4 Håller med Lotta - klart som korvspad att din siames ska ha en likasinnad kompis=))

Juliette-
0

Nu kommer tårarna.. Reggae kallades för Lilla Blå av uppfödaren.. Nej usch nu måste jag göra nått annat kan inte sitta här och gråta.. Saknar min bebis

lottelis
0

Grattis Lotta!

**Så otroligt söta,de lilla blåa tack!Skrattande
**

Celia
0

Stort grattis och massor av magpussar till de 6!!! Kyss 

Nu får du ju köra 6iga namn typ: "I'm 2 sexy", "6 Bomb" och liknande Flört

När får vi se din favorit framifrån? *nyfiken, för den har spännande teckning!!!*

Helenaf76
0

Vilka små godingar :-) Pussa på allihop från mig Kyss

Liljekatten
0

#10 Tyvärr är det inte jag som bestämmer namnen eftersom det är min dotters katter. Annars hade dina förslag tagits under allvarligt övervägande. Glad Tror faktiskt att det ska bli Harry Potter-tema på denna kull.

Okey, här är favvon framifrån. Inte världens bästa bilder, men men….

Celia
0

#12 - Tack! Glad

Kyss *svimmar igen* Kyss

AFamosa
0

Grattis och lycka till i livet önskar vi de nyfödda små :-))

Louise

kalindas
0

Jippi!
Det ser ut som du fått en liten Harlequin! (tycker iallafall att han ser ut att ha mer än 50% vitt) Skatan säger att om han blir fin så vill hon nog dejta honom när han blir stor…Räcka ut tunganFlört.
Den blåvite killen med mycket vitt ser ut att vara en fin kille att dejta också säger Skatan

Självklart ska din SIA kille ha en kompis Juliette…Flört

/Elisa

Liljekatten
0

#15 Ja, visst är han väl harlequin? Hela magen och alla benen är vita på honom. Trodde inte det kunde bli en 02 efter en solid och en 03 (min första vitfläckskull, ursäkta min okunskap Generad)

När det gäller den blåvita så får du ta ett snack med Hyacint1 om avelsrätt på honom. Hon var ju med vid förlossningen och fastnade för honom (Ska sätta in operation övertalning. Han skulle få det sååå bra där ihop med Doris Oskyldig).

SacredSouls
0

KyssSå fine de ser ut alle sammen. Gratulerer så masse igjen.

Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Attacks
0

Stakkars Stakkars deg. Tenk 6 hannkatter. Hannkatter er det beste som finns på denne jord,og enda verre om du ikke skal beholde noen,selv som kastrat,du har min største medfølese Skrattande Gratulerer så masse med et flott kull. Blir morsomt å se hvordan guttegjengen utvikles etterhvert.

Jeg trodde heller ikke det gikk an å få en 02 hvitflekk i en slik kombinasjon du hadde gjort,men jeg er ikke den rette for å svare på noe sånt. Hvis han nå er en 03,så har han ihvertfall utrolig flott mengde med hvitt.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

Nizeli
0

Gratulere så masse med den flotte gutte gjengen.Kyss

Rovardotters
0

Fina ungar, särskilt den blå…Kyss

Liljekatten
0

#18 Skrattande Ja, stackars stackars mej….

Juliette-
0

Vi vill ju se bilder på alla framifrån

Canoodles
0

vilka härliga killar!!!

Snusan
0

Grattis till din underbara kull Kyss Den blå-vita med mycket vitt var sååååååååå söt Hemlis

Ge dem nospussar från mig , Divis och Charlie .

Kram

MijmuPix
0

Grattis till det fina gossegänget! Skrattande

kalindas
0

Tror att det kan bli 02 i en sådan kull. Ganska ovanligt men det går. Var det inte en 02:a i din Smillas kull? Har för mig det…

Lite kul att alla är orientaler. Det verkar ju som att Tamlin är homozygot (heter det så?).

Jag är farligt sugen på den 02:an. Men jag har katter så det räcker. Fast om någon av pojkarna vill dejta Skatan i framtiden hade varit kul.
Vill ju ha harlequin och van bebisar!

/Elisa

Liljekatten
0

#26 Vi kan sluta att tro och konstatera faktum. Skrattande 

Visst var det en 02 i Smillas kull. Tänkte inte på det innan du skrev det. Där ser man.

Himmeltinden
0

Grattis med helt nydelige småttingerRäcka ut tungan

Hyacint1
0

Ja jag blev KÄR i går och det i Sannas lilla blå/vita kille, Harlekin eller inte han är ljuvlig och jag önskar jag kunde ta hem honom, både jag och min son vill det men inte min dotter och gubben som säger blankt nej …… Doris säger förstår ja men dom andra 4 katterna säger också nej vi sonen jag och Dosan är i underläge men får väl se om vi ger oss så lätt……. 

aijmer
0

Stort Grattis till kullen Kyss Kyss

ChatNoir
0

Ååååå vilka sötisar!

Jag vill ha alla jag…. Kyss

Juliette-
0

02:an är ju genetiskt 03 men ser ut som en 02:a så avelsmässigt är han en 03:a

Juliette-
0

apropå ingentingt.. Jag vill se en bild på den blå framifrån :P *kräver*

Liljekatten
0

#29 Gubbens åsikt kan du ju räkna bort för den bryr du dej väl inte om iaf. Flört (skojar)

#33 Jag ska se i em om han vill vara still en sekund. De är ju så himla livliga och min kamera är så seg så det är rena lyckoskottet om det blir en bra bild. Men jag ska försöka.

hoffens
0

Grattis. Underbara man vill bara ha

[hakkapelitta]
0

*dreglar*

jadu, det här blir… svårt!!!! Flört

kalindas
0

Bara att börja välja vilken du ska ha som pojkvän till din lilla tjej…FlörtSkrattande

/Elisa

Fjonkan
0

*jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hannejag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne….*

Skrikandes

kalindas
0

Klart du ska ha en hane…Flört

/Elisa

Liljekatten
0

#33 Ja, Juliette nu har jag kämpat mot en mycket beskyddande Stella och en mycket livlig kattunge och den här bilden var den bästa jag kunde få till på Lilla Blå. Du får nöja dej med den så länge. Glad

(himmel, vilka färger jag fick ihop. Blå katt, röd tröja och rosa naglar Generad

#38 Skrattande

ossilian
0

Åh, kolla nosen!!! Kyss

HeidiK
0

Gratulerer så mye med de flotte bebisene Kyss

[hakkapelitta]
0

# 37 Hon har redan en pojkvän, där det kan dyka upp allt möjligt ända upp till 01 Räcka ut tungan

Juliette-
0

#40 hihi gud vilken liten sötsak

Nilla
0

Den blå….mums!!!

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Fjonkan
0

*jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne jag ska inte ha en hanne….*

HemlisHemlisHemlisHemlisHemlisHemlis

Liljekatten
0

Skrattande Du vet väl det Fjonkan att om man använder ordet INTE så får det motsatt effekt. Tänker man: "jag ska inte spilla, jag ska inte spilla" så är det just det man gör…..så fortsätt gärna med ditt mantra…he he…Flört

kalindas
0

Farfar Spidde hälsar till småbebisarna och är så stolt så stolt…Skrattande

/Elisa

zeldtrix
0

Stort grattis till godingarna, speciellt 02:an Kyss!

Liljekatten
0

Tack! Hela lilla kattfamiljen mår så bra så. Kattungarna går upp jättebra i vikt och ligger bara och päser hos mamma Stella. Åhhh, man kan knappt vänta tills de börjar myllra ut från bolådan så man kan gosa riktigt mycket med dem. Kyss

SacredSouls
0

Kommer det ikke nye bilder snart?Glad

Liljekatten
0

De håller på att öppna ögonen nu så jag väntar kanske ett par dagar tills de är helt öppna. Sen kommer foton!

Attacks
0

Da gleder jeg meg masse til neste gang der kommer bilder.Når øyene er åpnet seg er jo kattunger enda skjønnere.

(N)Attack's Cattery  ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

paivi
0

Kan knappast vänta ;)

Helt otroligt hur kattgalen jag har blivit…

Liljekatten
0

Nya bilder på våra älsklingar. De växer så det knakar.

Juliette-
0

Men gud så fina grabbarna är..

kalindas
0

Kan bara säga en sak UNDERBARA!
Vill ha en blåvit hane! Men jag tror att Spidde blir ledsen om han får en konkurrent.

/Elisa

Helenaf76
0

Oh, så underbara!!! Otroligt söta!! Kyss

Liljekatten
0

#57 Jag tror jag ska ta ett snack med Spidde….Flört Klart han ska ha en kompis ju….

HeidiK
0

Guriland for en gjeng kjekke gutter! Kyss

kalindas
0

Spidde säger "Jag är MAN nu sen Jackson flyttade. Inga småpojkar får ta den makten"
Matte blänger på Spidde…Flört

Allvarligt talat så hade jag gärna köpt en liten blåvit kille och fått tillbaka "mina" linjer. Men efter den dåliga erfarenheten med gruff mellan två fd. avelshanar som var bästisar till att börja med. Så vågar jag helt enkelt inte…
Visst är söker jag lite smått efter ett nytt hem till Spidde. Men helst vill jag ju ha kvar honom. Känns lite nongalant/oseriöst om jag först placerar om Spidde och sedan skaffar in en ny hane direkt efter…Fundersam

Men en blåvit pojke till Skatan… *dräglar*

/Elisa

Liljekatten
0

#61 Jag förstår dej precis. Det är inte alls roligt om man tvingas omplacera en katt pga osämja. Funkar det bra i din kattgrupp hemma nu så är det bäst att hålla det så. Men dregla kan du ju få göra ändå….Flört

Toyza
0

Gratis till en jättefin skara av 'bara' pojkar Hemlis

Tittade på de senaste bilderna och den sista i raden…den blå…är ju bara fööör grym .

Hoppas de kommer till hem där de får möjlighet att visa upp sej på utställningar framöver. Själv kommer jag ha ett vakande öga på snyggingarna  Cool

/Annelie

kalindas
0

Drägla MÅSTE man…Skrattande
Kan ju alltid hoppas att någon av bicolourpojkarna får möjlighet att dejta Skatan innan de eller hon blir kastrater.

Du kan ju alltid behålla 02:an själv..Flört

/Elisa

SacredSouls
0

ÅÅÅ den blå hvite nr 1 der..sukk!!! for et herlig utrykk han hadde.

Nyyydelig gjengKyssKyss

Himmeltinden
0

Nydelige allesammen…Kyss

Fjonkan
0

Dra mig baklänges vilka godingar!

yahtzeecats
0

Supersöta! Glad

Nizeli
0

Kjempe herlig gjeng.Kyss

AFamosa
0

:-)) FINA!

Liljekatten
0

Jag fick en bra bild på vår lilla harlequin idag. Tänkte jag skulle ta lite nya kort på dem, men blev avbruten så det var bara denna lilla herre som jag hann med. Jag försöker en annan dag. Visst är han söt!

Biames
0

Nya foton snart!!! Jag har just börjat bli sugen på en hane eventuellt.

AFamosa
0

#71 …en annan dag?… är det i morgon kanske? :))
Den lille är ju väldigt gullig men jag vill gärna se bilder på de andra också.

Louise

HeidiK
0

Så skjønn han erKyss

Liljekatten
0

#73 I morgon funkar det inte. Jag har ingen vidare bra kamera och måste ta kort i dagsljus och i morgon jobbar jag hela dagen. Lovar att nya bilder kommer snart. =o)

kalindas
0

KyssKyssKyssKyssKyssKyssKyss

/Elisa

SacredSouls
0

ohhh..nydeligKyss

Jeg venter spent på bilde av den ene blå hvite gutten jeg. Han var så fin.

Hyacint1
0

OOOOhh!!!!!   Lotta jag bara måste få komma och titta och gosa lite med dom nu när dom har blivit lite större, Pajen ligger i frysen och vill ut och lufta på sig……. 

kalindas
0

Tycker det låter som Dosan behöver ett halvsyskon som sällskap…;-)

/Elisa

Attacks
0

Oi,han der så spennende ut.Gleder meg til resten av guttegjengen vil la seg fotograferes.

Liljekatten
0

#78 Kom med pajen på måndag du så får du gosa med dem så mycket du vill (hallon och fläderpaj, mums!) Jag är fullt mutbar.Oskyldig

#79 Håller med dej absolut! Visst klassas det nästan som djurplågeri att bara ha EN siames? (visserligen har Doris andra kattkompisar, men räknas det?) Flört

kalindas
0

Självklart måste ju Dosan ha en kompis av samma sort.
Sådana där krulliga och långhåriga katter mm. Är ju inte nyttigt för en stackars Siames….
En "äkta" vän måste hon ju få.Flört

/Elisa

Snusan
0

Så här får du ju inte göra Fot i munnnen De är helt underbara kommer o nappar en direkt he he Kyss Lycka till med de små underverken.

Nospussar från Diva & Charlie med matte

Hyacint1
0

Ja du "Kalinda" jag ,dosan och dosans lillhusse vill ju gärna köpa den lilla blåvita killen men , vi har att kämpa med en tjurig tvär och sur gubbe och en lillmatte som tycker att vi redan har "snuskigt mycket katte" vi har 5 stycken och det är 2 cornish 1 exotic, och en husis +  sist men inte minst lilla "Dosan" och hon är kompis med Mimmi den ena cornishen och med Malva exoticen…. men det är klart att en kompis till skulle hon ju inte dö av precis…. dom skulle få kul tror jag och vi vill ju min son och jag………Oskyldig

kalindas
0

Får göra som jag och min mamma brukade göra mot min stackars far.
_"Titta pappa, jag fick denna lilla kattunge helt gratis.Oskyldig Dens matte sa att den tydde sig så till mig så att jag kunde få den…
Inte kan man väl säga nej då?"…Flört

_Var katten/hunden/råttan/kaninen bara hemma så var ofta problemet löst.
Se på Lotta som bara "glömde" Tingeling…Flört

Ett litet tillägg… De där "gratis" djuren var sällan gratis…Oskyldig

/Elisa

Helenaf76
0

#84 Du får lura dit dem och titta på kattungarna. De kommer inte kunna motstå de små underbara trollen :-) Oskyldig

Juliette-
0

mäh var är resten av korten på grabbarna då

Liljekatten
0

Idag är de tre veckor gamla och jag tog några nya kort på dem. Inte lätt att få dem att vara stilla bara. =o)

Blåvit 03

Svart

Svartvit 02

Svartvit 03

Blåvit 03

Och till sist lilla blå

Helenaf76
0

Oh, gud så sööööööta! Mums!! Kyss

kalindas
0

Gullungar!!Kyss

/Elisa

Juliette-
0

Vilka små råttor.. vad söta de är

Hyacint1
0

Jaha ni det där med "kostade bara gratis" det har jag kört med så mycket så det går dom inte på längre…. men jag ska försöka…. Var hemma hos Lotta i dag med den utlovade pajen och den var underbar Hallon med fläderblom rekomenderas verkligen, vad jag mer kan rekomender är Stellas kattungar dom är så ljuvliga och söta så att man lätt skulle kunna byta bort både huvud och skäl mot en av dom…. och man märker redan nu att dom kommer att bli jätte trevligajag vågar faktiskt lova ett 1000% gott temperament på dom. Min lilla Dosans pappa var trevlig och pappan till dessa halvsyskon lär vara ännu trevligare så det verkar lovande jag känner mej nästan lite avundsjuk på dom som får hem dom till sej…….. 

Fjonkan
0

Herregud så fina!Kyss

MijmuPix
0

Skrattande Vad fina de är!

ossilian
0

Helleduttanes!

SacredSouls
0

ÅÅÅÅ for en helt herlig gjengKyssKyss

Liljekatten
0

Ja, de är så goa nu. De skriker när de hör min röst och vill komma upp. De blir garanterat riktiga kelkatter. =)

#92 Tack så mycket för pajen. Håller verkligen med om att den var delikat. Mums!

Toyza
0

02:an … behåller du den eller ? ;)

/Toyza

kalindas
0

Tror inte hon skulle göra det. Men du kan ju köpa honom…Skrattande
Så kan jag och Skatan komma och hälsa på om till hösten…Flört

/Elisa

Attacks
0

02'en har sånn en morsom fordeling. Vakre bebiser.

Liljekatten
0

#98 Nej, jag ska inte behålla någon, men 02:an skulle jag gärna sälja till avel och då kunna para min Smilla med. Vi får väl se vad det blir. =o)

Juliette-
0

02:an verkar vara snyggast just nu med hehe.. spännande att se vad de blir av dom

Juliette-
0

02:an verkar vara snyggast just nu med hehe.. spännande att se vad de blir av dom

Toyza
0

*99

Frestande tanke Hemlis

/Toyza

Nizeli
0

Kjempe herlige.Kyss

ChiChi
0

Blir ju lite nyfiken på pajen ni pratar om. Köper man den eller finns det ett recept???????

Liljekatten
0

Finns i frysdisken på ICA. Frödinges hallon och fläderpaj. Mums!

Hyacint1
0

Ja det rekomenderas varmt den är verkligen mer än supergod…..!!!!!!!!!

ChiChi
0

Wow, färdig till och med! passar mig.

HeidiK
0

Så utrolig flotte de er!

Likte godt nakkepartiet på nr 1, med de flekkene og alt :)

Men alle var mums Kyss

[hakkapelitta]
0

härlig färgfördelning på den svartvite som är harlequin, mumma!
härligt också att man får upp vitfläcksgraderna i bicolour :D

aijmer
0

Vilka sötnosar Kyss

Liljekatten
0

Idag fyller våra små sexlingar fem veckor och det är full fart på dem här hemma. Här kommer färska bilder.

Simsalabim

Dumbledore

Harry Potter

Hokus Pokus

Abrakadabra

Merlin

kalindas
0

Ser jättefina ut alla sex!Kyss

/Elisa

Toyza
0

Jättefina ;)

Namnen är hu helt underbara..verkligen Hemlis

/Toyza

Nilla
0

Jag tror jag ska önska mig ALLA SEX i julklapp i år, för inte går det att skilja ut bara en enda bland dessa sötnosar?! Jag ska genast lämna över min önskelista till pojkvännen…

Vi planerar att slå våra påsar ihop fram igenom och jag har föreslagit ett alldeles underbart hus med tak & väggmålningar och TIO RUM med plats för mååååånga katter!!! Räcka ut tungan 

Tyvärr har pojkvännen avböjt just detta hus. Kanske beror på att det ligger precis bredvid rälsen…järnvägen? Skit ock!!!! Själv hade jag nog stått ut med tågen…

Ps. Ja, jag vet att det bara är fem paket på bilden, men i den stora paketen rymms tvååå bebbar! Och nej, jag är ingen miljonär. Ett hus vid en järnväg i Skaraborg kostar inte skjortan precis.

Helenaf76
0

Vilka läckerbitar!! Mums!!Kyss

Juliette-
0

Men gud så fina de blivit.. vad de utvecklats fint.. ojojoj hur skall emelie kunna motstå Förvånad

Liljekatten
0

#116 Ja, med det huset får du ju rum med alla sex och några till! Skrattande

Fjonkan
0

116….äsch…järnvägen kan man väl stå ut med om man får bo i den lilla stuganRäcka ut tungan

Nilla
0

#120. -Javisst! Jag håller fullständigt med. Dumma karl…såg min chans där, att ha huset fullt med rara Orientaliska skönheter samt en och annan prickig jungelkatt.

Juliette-
0

Harry Potter och Hokus Pokus tar jag.. shit vad fina.. *målar dom blå och drömmer* Skratt.. ojoj.. 2kr tassen? är de ok? *skratt*

Nilla
0

2 kronor tassen, sa du?! När är det tillåtet att börja köa? Jag tar med tält och sovsäck.

Liljekatten
0

#122 & #123  Nja, jag är smålänning ju så liiite mer kostar de nog….

kalindas
0

Synd. Annars hade jag nog köpt Harry eller en av de blåvita..Flört

/Elisa

Celia
0

Herregud vad de har vuxit! Förvånad

ChatNoir
0

# 116 Å vilket fint hus! Jag har bott precis vid järnvägen och det var inte så illa! Flört Jag var dock lite orolig för huskatten som gick ute, men det gick bra.

Celia
0

#116 - Järnvägen har ni bara ont av första tiden, sen hör ni inte ens när tågen drar förbi :)

ossilian
0

Vad hände med mitt inlägg, hm… I alla fall så gillar jag Harrys uppsyn!

SacredSouls
0

Helt herlige alle sammenKyss.

Juliette-
0

Är de någon av grabbarna som funnit sitt blivande hem?

Attacks
0

Oi,tiden flyr virkelig.Så pene dem har blitt.

Liljekatten
0

Vi miste en….Gråter

I fredags blev den lille blå, Merlin, sjuk. Ville inte äta och fick diarre. Han fick vätskeersättning och igår kväll gav diarren med sig och han verkade lite piggare. Var uppe flera gånger i natt och gav honom vätska, men i morse låg han död. Han har varit minst hela tiden och har inte gått upp i vikt lika fort som sina syskon, men har ändå varit pigg och ätit bra hela tiden. Kanske var det nåt fel från början. Jag ska lämna honom till obduktion så vi får veta vad som var orsaken till att han dog. Jag är så himla ledsen. Att mista en kattunge är ju inte ovanligt, men när de är så gamla som nästan sex veckor då är det riktigt tungt. Då har man verkligen hunnit fästa sig vid dem. Han fattas mej…..

Helenaf76
0

Oh, vad tråkigt att höra. Gråter

Tröstekramar!!

yahtzeecats
0

Underbara bebisar Kyss ville jag skriva först och främst!

Och så såg jag det tråkiga som hänt. Lider med er, det är fruktansvärt att förlora en nyfödd kattunge. 6 veckor går inte att beskriva. Tröstkramar härifrån också.Gråter

kalindas
0

Vad ledsen jag blir…Gråter
Lille gubben….

/Elisa

Juliette-
0

Jag kan bara beklaga.. de finns inga ord.
Blåa små killar verkar inte ha någon tur här i livet

Kramar

Attacks
0

Nei,så trist Gråter Kondulerer.

Nilla
0

Stackars dig. Det gör mig verkligen ont. Hoppas att obduktionen kan ge en förklaring. Gråter

Jag tänder ett ljus för Merlin.

ossilian
0

Beklagar sorgen Gråter

Liljekatten
0

Tack alla! Jag har lämnat in honom idag och nu är det bara att vänta på besked. Jag vaknade tidigt idag av att Stella kallade på sina små. Länge höll hon på och det brukar hon inte göra så jag tror att hon letade efter Merlin. Även på förmiddagen gick hon och jamade. Stackaren…

SacredSouls
0

Å nei så fryktelig tristGråter Stakkars dere.

Klem

Nizeli
0

Dette var kjempe trist,føler med dere.Gråter

Fjonkan
0

Nej vad tråkigt. Kram på erGråter

ChatNoir
0

Nej men så sorgligt, han var så söt! Gråter

Liljekatten
0

Idag ringde jag SVA för att höra om obduktionen på Merlin var klar. Allt var inte klart, men de kunde iaf säga att det fanns ingenting som tydde på FIP och det var ju väldigt skönt att höra. Han hade haft en ospecifik tarminflammation och troligen hade det utvecklats toxiner pga den. Jag saknar honom fortfarande här hemma, men nu känns det ändå skönt att veta att det inte var FIP eller nåt annat otäckt smittsamt.

kalindas
0

Det var otroligt skönt och lugnande att höra! Även om sorgen är stor iallafall….

/Elisa

Liljekatten
0

Nu är det väl dax för nya bilder. Jag har varit jättelat när det gäller att fotografera dem sista tiden, men jag får skylla på att det varit mycket jobb, jul mm. Här kommer i alla fall några kort på dem. Alla är bokade utom Simsalabim. De är nio veckor gamla idag.

Simsalabim

Dumbledore

Harry

Hokus Pokus

Abrakadabra

…och till sist hela gänget samlat!

Attacks
0

Nydelige gutter Kyss

Biames
0

De ser jättefina ut.

kalindas
0

Jättefina! Fin favorit är nog Abrakadabra för tillfället. Tur för mig att han är bokad…Flört
Blir så kattungesugen när jag ser dem. Får se till att para lilla Skatan här hemma.

/Elisa

Helenaf76
0

Oh, vilka fina bebisar!! Såååå söta! Blir liksom Kalindas kattungesjuk. Får pussa extra mycket på Villemo :-) Gott Nytt År!

SacredSouls
0

Å de er så skjønne hele gjengen Kyss Må nok si meg enig med kalindas. Abrakadabra var min favoritt også.

yahtzeecats
0

De är underbara. Abracadabra är superfin… Kyss

Juliette-
0

Gud vad stora och fina de blivit.. Min favorit står kvar Hokus är helt underbar. Såg han var tingad nu och de känns i hjärtat skulle så gärna ha en prins som han

Nilla
0

Jag gillar Simsalabim…söööööööööööööööööööt!

[hakkapelitta]
0

Abracadabra är verkligen läcker, och en sån perfekt bläs han har! Är det Dumbledore som är den svarta? Han kommer nog också att bli en riktigt vacker svart panter när han växer upp!

Liljekatten
0

#156 Ska jag boka honom åt dej Pernilla? Flört

Han har så söta fläckar i nacken och han är ett riktigt spinnpaket. Ingen som är sugen på "blåbär med mjölk"? Räcka ut tungan

Nilla
0

Åh….fresta mig inte. Kvoten är full och jag ska inte ha någon bicolour. Punkt.

Han är alldeles…bedårande söt. En sån fläckig liten nacke. Suck.

Liljekatten
0

He he….Skrattande

kalindas
0

Skicka hit honom vet jag! Räcker det med 50 öre tassen?FlörtSkrattande
Jättesöt är han!

/Elisa

Connie
0

Den där Abrakadabra ser ut som en riktig läckerbit. :)

SacredSouls
0

#158 Å noe så prikkete og søtt Kyss 

Ja jeg er glad for at min kvote er full også.Det er mange fristelser i disse herlige bebistrådene.

ChatNoir
0

Fy vilken söt nacke!! Man vill pussa!!! Kyss

Liljekatten
0

#161 Snålis! Flört Och ändå är det jag som är smålänningen av oss.

kalindas
0

*hehe*
Du kan ju få en Skatbebis för samma pris vetja…Flört

/Elisa

Juliette-
0

Haha om ni skall byta bebisar så behöver ni väl inte ta betalt alls för förhoppningsvis har de bäda bebisarna lika många tassar

kalindas
0

Man vet aldrig…
Med tanke på min otur kanske jag får kattungar med fler än 4 tassar…Flört

/Elisa

Juliette-
0

#168 nej får den flera ben än 4 har du ju tur i detta samanhang.. du får ju 50öre per ben hahaha

ossilian
0

#168 Skrattande

kalindas
0

Det var precis det jag menade..Flört

/Elisa

Nilla
0

Femtio öre tassen, va? Jag bjuder HUNDRA KRONOR STYCKET!!! Skrattande

Den där "nackbilden" prickar alldeles rätt i ett blödigt "katthjärta". Ja, jag är också tacksam att kattkvoten är fylld här hemma, annars hade jag nog inte kunnat sova på natten. Dessa kattungetrådar är riktigt farliga…

Liljekatten
0

#166 Då får du allt para din lilla skata med en siames eller seychellois om vi ska byta. Jag vill ju helst ha maskat jag. Och fyra tassar och ben tycker jag är fullt tillräckligt tack! Skrattande 

#172 Jag kanske skulle göra om denna tråden till en auktionstråd. Penga mun

Alltså fyra hundra kronor bjudet. Får jag nåt bättre bud???Flört

kalindas
0

Går det bra med en silver SYS? Flört Blir det maskade vågar jag nästan slå vad om att de blir silver…Fundersam

/Elisa

Nilla
0

100kr/tassen + min nya vinterkappa!!!

*Till nya medlemmar; Observera, att detta är ett grovt skämt. Simsalabim är värd sin vikt i guld.

Liljekatten
0

#174 Hmmm….Älskar silver, men på en SYS? Njäää…. Vi hoppar över det.

#175 Nu bjöd du ju över dej själv.   Hi hi hi…

Nä, skämt åt sido, som du skriver så är han guld värd. Och en ny vinterkappa kanske….he he….

Juliette-
0

Allt är förhandlingsbart.. Hmm jag slår till med 500 den där kappan är nog ändå inte snygg *hehe*

Liljekatten
0

# 177

Nilla
0

Kappan kostar 2000kr. Lång…svart…elegant…kasmir…ull…. och kantad med päls. Jag är villig att slänga med en svart aftonklänning med svandunsbolero också. 

Tji fick du, Juliette. Skulle 38-40 passa?

Juliette-
0

Hahaha nu börjar de nu snart komma upp i ordinarie pris *hihi*

Liljekatten
0

#179 Tyvärr var det ett tag sedan jag kunde ha storlek 38-40 så det är nog kört. Fast å andra sidan så kan man ju bli inspirerad att banta bort några kilo….får fundera på detta. Fundersam

Nilla
0

Jag kan sprätta upp och sy i revärer?

Liljekatten
0

Ha ha ha….bara du inte syr i vita revärer. Då kommer jag se ut som en späckhuggare! Skrattande

Liljekatten
0

Harry satt och tittade på TV:n så sött härom kvällen. Han kollade in Catwoman så klart. =) Var tvungen att rusa efter kameran.

Kolla de snyggt (?) uppknutna gardinerna i bakgrunden. Generad

Hela gänget tar igen sig på köksoffan. På måndag flyttar den första…Gråter

Avions
0

Dom är såååå fina!

Juliette-
0

Gud vad fina dom är.. usch skall de redan flytta. Kommer sakna att se bilder på dom.. Lycka till i nya hemmen grabbar

kalindas
0

Härliga bilder på killarna!
Är de redan 12 veckor gamla! Tiden går aldeles för fort…

/Elisa

Liljekatten
0

Ja, det är inte klokt vad tiden går fort. Jag kommer sakna dem jättemycket samtidigt som det kanske blir lite lugnare här hemma. De flyttar måndag, onsdag och lördag och sen är det tomt. Hoppas inte Stella deppar ihop bara….

[hakkapelitta]
0

Det är en så otroligt härlig färghög du har där! Mumma :D
Kommer Abrakadabra att komma nånstans där han kanske finns tillgänglig för avel? Vore roligt att kunna följa honom också under uppväxten och se om han fortsätter utvecklas lika fint!
Oskyldig

Vore ju kul med cremevita, blåpaddor och blåvita 02:or och 01:or Flört

Liljekatten
0

Abrakadabra är såld som enbart sällskapskatt, men jag är själv intresserad av att para vår SYS Smilla med honom och har pratat med nya ägarna om det och det är nog inte omöjligt att man kan få låna honom om han sköter sig. Jag ska framföra önskemålet till dem. =) Han kommer att bo i Blekinge, nära Karlshamn. Han blir faktiskt snyggare och snyggare för var dag.

[hakkapelitta]
0

Jag får hålla en tumme om att han sköter sig! Det behövs orientalhanar i avel nu så det vore jättekul om han kunde få bebisar :D

Liljekatten
0

Även Dumble och Hokus hamnar i Blekinge och jag har även pratat med nya ägaren till dem och samma sak gäller där. Vi får hoppas. Hokus är också riktigt fin om man är ute efter just vitfläck.

Fick till några bilder på Abrakadabra nyss.

[hakkapelitta]
0

Han är så fiiin alltså! Kyss

kalindas
0

Säg till att de tränar honom att ha blöja/byxor på sig. Om allt går bra med Skatan och hon är en duktig mamma. Så är Abra. ett intressant alternativ här också…:-)

Egentligen skulle du nästan välja en av de svartvita. För annars får du ju bara blått. Fast blått är ju otroligt vackert!

/Elisa

kalindas
0

Glömde. Du kan ju få creme också…
Farligt vackert!

/Elisa

kalindas
0

dubbelpost

/Elisa

[hakkapelitta]
0

Kalindas - Jag skrev ju det, blåvitt, blåpaddor och creme *MUMS*

Jag är mest intresserad av att få harlequin el. van, och gärna diluterade färger då som jag är så förtjust i. Har jag tur kanske han bär choklad? Isåfall kan jag ju få lila och lilapaddor också ;)
En lilapadda med väl avgränsade fält som är harlequin, hon skulle få stanna ASAP!

Liljekatten
0

Självklart bär han på choklad. Mamman är ju chokladmaskad. =)

kalindas
0

Missade det du skrev..;-) Måste lära mig att läsa inlägg bättre.

Han bör ju bära på choklad eftersom mamma är chokladmaskad…:-)
Även Tamlin har ju choklad katter bakom sig.

Faaarligt om du tänker göra en sådan kombination. En chokladpadda harlequin….*dräglar*

/Elisa

kalindas
0

Svarade nog samtidigt på frågan…;-)

/Elisa

SacredSouls
0

#184 Kyss Så kjempefine de er alle sammen.

Diskussionen har nått max antal kommentarer. Du kan inte skriva fler kommentarer.