Siames iFokus

Siames

Etiketthumor
Läst 1889 ggr
[hakkapelitta]
0

"Nemesis bortskänkes"

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag rear ut min Nemesis. Bortskänkes till någon som står ut med extremt mycket gos, nattliga vrål och lite piss i nya dyra soffor eller på dubbelsängstäcket.

Nemesis är billig i drift, han äter bara torrfoder men vill gärna lukta och eventuellt slicka på blötmat två till tre gånger om dagen.

Med på köpet följer också Hiro, en blyg huskatt som är mycket skygg och därför knappt märks i hemmet förutom när det är matdags.

Jag kan tänka mig att byta bort honom mot bättre förslag.

Nilla
0

HA HA HA HA!!!! Är du trött på gossen, tro?

Bytesförslag; Nykastrerad rödmaskad gaphals med incestuösa tendenser, äter gärna vindruvor och pinkar på dina gardiner. Kan det vara något?

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Bokskogens
0

Funderar på vad jag kan erbjuda…?
Återkommer när jag hittat något bra! *ler*

ossilian
0

För omväxlingens skull; en högpilsk och vrålande kräsus utan bollar ;-)

[hakkapelitta]
0

#2 Väntar med spänning på vad du kan tänkas erbjuda!

#3 Är det cremebullen du menar? Isåfall tycker jag vi byter rakt av.!!! Cool

Glömde säga att han kan sitt och sitt fint också.

paivi
0

Jag skulle kunna skänka bort ett par prickiga hundar… skälla och till och med yla dom kan, vet ej om det här med sittandet Oskyldig Kan inte rikrigt säga att dom är billiga i drift, men visst, torrfoder går alldeles utmärkt (och mycket åt)!

Kunde gärna byta hundarna mot Nemesis!

Bokskogens
0

Hmm… letar och letar här hemma men vet inte riktigt vad jag ska erbjuda… Vill du ha en gitarr? Sambon har så många så han märker nog inte om en försvinner. *ler*

Fliris
0

Det bildet er så nydelig! Hvordan får du tatt så fine bilder?

CoralReefs
0

Jag vill byta bort en brunmaskad balinestös som egentligen är en förklädd djävul. River ner allt du har och klättrar precis överallt. Säger man till klagar hon högt och ljudligt.

Rotar gärna igenom väskor och snor allt hon får tag på! Bär gärna på otillåtna för att bli jagad.

paivi
0

Spännande att se vad hakkapelitta väljer ut av alla våra finfina erbjudandenRäcka ut tungan

[hakkapelitta]
0

Dalmatin kanske? Tror inte jag har så stort utbyte av en gitarr dessvärre, du får leta vidare i gömmorna Bokskogen!
En balinestös? Hm, det tål att tänkas på, men jag tror det blir ett nerbyte - Nemesis är ju VÄLuppfostrad (men döv för det örat).

Räcka ut tungan

Fliris - det är faktiskt min kompis Elin som tagit bilden. Se fler av hennes alster hos Elin och rexarna! Hon har också tagit många fina bilder på Kiku och Nietzsche som jag gillar.
S*Tildis DRX

paivi
0

*  bokar genast en resa till norra Sverige *

hecajon
0

Hade du frågat i natt kl 01.10 när Maja fick för sig att lägga en spya i sängen bredvid mig, så hade jag nog bytt ut henne mot vad som helst. Men nu är det kört och erbjudandet kommer inte tillbaksSkrattande, vill ha hennes troliga bebisar i magen själv, kram Helena

kalindas
0

Vad tycker du om en antingen svartvit Orientalkille eller en sur blåsköldpaddsmaskad Siames? Som någon av dem är skyldig till en lös bajshög på hundarnas liggplats?
Du kan även få med en Lancashire Heeler, som med glädje hann med att äta upp hälften innan jag upptäckte det.

Har lite hämdaktion idag, då Odin kom hit. Passade på att bajsa när jag inte var hemma. Osäker på vem…

/Elisa

Nilla
0

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

*hrmf!*
Kanske ska skicka över dem till dej?…Flört

/Elisa

Helenaf76
0

#13 Vad mysigt du har det ;-)

paivi
0

#13 Låter så bekannt Skrattande

kalindas
0

Kan inte förstå detta..Flört
Tack o lov har inte Bonnie försökt pussa mig i ansiktet med kattbajsstinkande mun.

Gansk lugnt här nu. Odin sover i mitt knä. Smilla kollar läget. Även övriga katter har somnat. Blir nog mer livat i natt gissar jag…

/Elisa

Hyacint1
0

Ja ja ja, tur att man har väluppfostrade katter här hemma, inga problem… förutom lilla Dosan som har fått smak på att vara ute, igår tror jag att hon var ute och rände i kvarteret ihop med kompisarna Ebba och Mimmi….jag ropade här hemma men inget svar, tänkte att hon väl ligger och sover någonstanns så jag fortsatte med mitt, men så efter en stund så lockade jag igen utan något svar… knäpptyst… jag tog fram Dosans favvo godis och prasslade med det men fortfarande inget svar…. så förstod jag mina farhågor var besannade Dosan stack ut när ungarna gick till skolan… och jag fick snabbt på mej skor och jacka… ut och lockade ingen Dosa,ränner runt husknuten och vad sitter där jooooo Ebba, Mimmi,Jonas och så lilla Dosan som hoppar runt som en ysterkalv på vårbete i kylan bara ca 4+…….som naturligtvis försvann när jag kom, in under grannensgran…. där satt hon och retades, men jag började att prassla och skramla med godiset, och då gick det ju inte att motstå så hon följde snällt med in köket och fick sitt godis mums, mums… så när samma sak upprepade sig i morse¨, så var det inte svårt att få in henne….. bara att plocka fram godiset….men jag har oxå någon som går här och kissar jag vet inte bara vem men jag har mina misstankar jag vet inte riktigt vad jag ska göra åt det , och det finns väl inget som är så "småmysigt" som att i halvvaket tillstånd halka i en kattspya på morronen  GODMORGON MATTE……  vi vill ha frukost…(fan ta dom ibland är allihop alldeles GRATTIS!!!!):-)))))))))

hecajon
0

Visst är våra små älsklingar billiga ibland! Tom bortskänkes med hemkörning i "priset". Tur att känslan går över så fort, de är ju så gudomliga som oftast. Sen så undrar jag vad de fyrbenta egentligen tycker om oss tvåbenta varelser ibland, de kanske också skulle vilja byta ut oss? Speciellt när vi får för oss att klippa klor, rensa öron, och tom bada dem, hualigen, pest och pina, Matte bortskänkes i det snaraste, vi lider, ring djurskuddsombudsmannen direkt, dåliga hemförhållanden!

cleo
0

Jag har en blåmaskad simaes hona som först spydde och korttslöt min bildskärm och för att sedan pinka i min dekoder två dagar senare.. hennes kumpan sympatispydde i tangentbordet så att det blev en jämnvikt i det hela.. den veckan kostade mig ca 4000 kr.. då var hon väldigt billig skulle faktiskt betalat en förmögenhet för att någon tog sig till henne just dåCool satt utan dator och tv en hel helgLedsen

[hakkapelitta]
0

Godmorgon alla!

Visst är det underbart att vakna av att en katt kräks på sovrumsmattan? Nemesis bortskänkes nu mot mindre bra byten.

#21 Utan Tv OCH dator? Huva, det måste ha varit tillbaka till 1800-talet all over igen, minns när jag själv hade datorn men inte internet!!  *skrattar* ;)