Siames iFokus

Siames

Etikett: avel
Läst 872 ggr
Avions
0

Vanligt med för tidigt födda?

Hur har ni upplevt era katters dräktighet? Har dom ungat vid den tidpunkt ni anat eller har nån kommit tidigare?

Som jag själv upplevt det brukar katter gå tiden ut. Anledningen till min undran är att jag måste resa bort ca en vecka innan bebisarna föds.

Vågar man? nu ska jag ju bara vara borta över helgen…meeen…Räcka ut tungan

kalindas
0

Smillas sista kull gränskade till för tidigt födda. Hela dräktigheten var frid och fröjd. Inga flytningar som innan.
Men dag 61 börjde hon blöda och födde en klump. Gissar på ett foster. Dag 62 fick hon resten av kullen…
Normalt födde Smilla dag 67, med detta satte igång snabbare.

Vilken dag är hon på nu?

/Elisa

Biames
0

Är det Fjonkan som skall har kattungar? Vet att hennes mamma födde på dag, 67-68 och Maria sa till mig att jag kunde utgå från detta då Wilda är förhoppningsvis dräktig så då borde du också kunna utgå från detta om det nu är Fjonkan som skall har kattungar.

MicaelWendell
0

Hur många dagar er det då du ev. planerar att vara borta?! Chama fødde dag 62 el. var det dag 63? det beror visst lite på hur man ræknar parningen.

Nilla
0

Min Bassie har fött på 64:e dagen. Hennes mamma födde på dag 62. Glad

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

Avions
0

#1…lämnade henne hos pojkvännen idag!

#2…Ja, det är Fjonkan.Skrattande Jag tror det dröjer än nån dag också innan dom parar sig så då blir det ju mer än en vecka innan.

#3…Jag är bara borta över en helg.

Tack för era svar!Skrattande Ska boka resan nu.

Biames
0

Lycka till. Jag trodde att Wilda var dräktig sist hon parades men hon var bara VÄLDIGT skendräktig då hon vissade många tecken, hon fick till och med mjölk men samma dag som det var beräknat att hon "skulle" få kattugar så började hon löpa, hoppas nu att det skall ta denna gång.

hecajon
0

Mina katter har gått lite mer än vi beräknat, ingen tidigare iallafall/ Helena

Avions
0

Biames…nä, vad tråkigt att det inget var i magen.Ledsen

Håller tummarna för er den här gången då!Skrattande