Siames iFokus

Siames

Etikettavel
Läst 527 ggr
Juliette-
0

Fertilsmal. Hur får man tillbaka hullet

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Har en hane som varit i jätte fint hull hela sin fertila tid men nu för 2månader sen börja han tappa vikt och nu är han riktigt mager. Han är 2½år snart 3 och egentligen inget problem i att vara fertil. Jag vill helst inte kastrera honom nu men vet inte vad jag skall göra. Jag försöker sticka åt han äggula köttfärs osv men han tycker inte om de speciellt. Jag hoppas han kommer äta riktigt mycket bebismat nu när vi skall ha kull om några veckor men ni har inga bra tips?

Han har de sista 2månaderna varit lite mer fertil och tyckt de är dags att para och nu är de över 8månader sen han para så jag förstår honom. Jag skall dock använda honom själv om inte för länge och de är en ev 2 som skall låna honom detta året så jag vill gärna ha honom fertil ett tag till.. målet är ju att ställa honom till GIC i sommar han är på god väg men som såhär mager lär de ju klaga.
Jag hoppas de skall ge sig lite om han får para då de gick bra när han fick para då var han ju i fint hull fast de känns som att hoppas på lite för mycket.

Hmm litar på er här inne så ge mig gärna tips.

Canoodles
0

Specific Struvite Management!!! Det  är massor med krut och katterna brukar älska det!!

Nilla
0

RC Outdoor, mer fett än i Exigent och mycket väldoftande. Mina katter älskar dessa flingor. Jättestilig herre, för övrigt. Flört

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Mina blir feta av Nutro.

Jättevacker katt!

/Elisa

Juliette-
0

Ja jag skulle kunna köpa nått fetare foder. De äter ju exigent men jag har ju en dräktig 2 smala och en unghona så de kan ju äta fett.. De är kastraten som kommer rulla hmm.. Få nog köpa nått värsting.

marinaw
0

Precept Plus är ruggigt bra både för hull och päls.

Juliette-
0

#5 Då skall jag kolla närmare på de.. Sen kommer de ju komma in mycket bebismat här snart med de kan ju hjälpa till.. Nått bra fett foder måste i alla fall inhandlas så de kan bli lite tjocka :) Tack för era tips

Specific gillar mina katter med.. Kattungematen där älskar dom så jag kan tänka mig de även kommer gilla vuxenmaten.

RC äter dom ju så de är ju lätt att köpa outdoor

Så ja jag har lite att studera :)

Nilla
0

Outdoor är nästan jämförbart med Kitten, dock ej lika mycket protein, men det skiljer inte mycket. Min erfarenhet är att byte mellan RC´s sortiment, inte är någon stor grej. De olika sorterna liknar varandra i sammansättningen och mina katter kan lätt gå från Exigent eller Outdoor till Kitten då det är bebbar i huset.

Så nu, med havande hona i huset äter de fet Outdoor och microvärmd Mjau med solrosolja och Onaka! Gotti gott! Skrattande

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus

kalindas
0

Precept Plus har jag (just nu kitten eftersom den saknar majs). Men mina blir slanka av den, iallafall vuxenfodret. Men vackra pälsar får de och bajsar inte mycket.

/Elisa

Juliette-
0

haha kylskåpsvarm hehe.. mina får då nöja sig med direkt från kylskåpet