Ny hemsida!
Hej på er alla!
Vilken otrolig aktivitet det har varit hær i helgen!
Jag har ju som bekant lovat er att visa er min hemsida først. Dærfør lægger jag nu upp en diskustionstråd om sidan. Kom med synpunkter på om det tar allt før lång tid att ladda ner sidor med bilder mm. Sidan ær så klart i stændig førændring! 
Vælkomna in, eller vad det ær man sæger 

Jättefin hemsida, ren och tydlig, Fyndiga beskrivningar av katterna. Saknar stamtavlan bara, både på honan och kullen.

#1 Ja, just det! Stamtavlan. Tack. Sjælvklart ska de opp! Ska bara komma på hur man får fram, bygger, snygga stamtavlor som man kan lægga ut…. och hur jag lægger ut dem på ett bra sætt. 

Kanon!
Det blir jättebra när ni får sidan färdig!

Detta var verkligen en mysig hemsida, tycker särskilt om de personliga beskrivningarna av era katter. Toppen! Du har en underbar kull också.
Ang stamtavla så kan du göra det enkelt för dig och länka till Pawpeds, förutsatt att din hona finns där. Om inte, så gå in på http://www.pawpeds.com/db/?p=sia&date=iso och maila någon av administratörerna så hjälper dem dig att lägga in henne.
En jättetrevlig sida. Snygg och enkel, men ändå personlig. 
Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Skitsnygg! Gillar verkligen hela konceptet, enkelt men ändå personligt. Saknar stamtavlor såklart, men som Ossilian skriver så kan man länka. Annars kan du kika på hur jag byggt upp mina stamtavlor, det gick väldigt fort med enkla tabeller, faktiskt.
Bilderna laddas snabbt och bra, men genvägen till att ha stora bilder med relativt bra upplösning är ju att köra "save for web" i PS, för jag gillar själv när bilderna är lite större så man får se underverken ordentligt :DDD
Ett alternativ kan ju vara klickbara bilder, så man får se katterna i litet större format utan att det förstör helhetsintrycket!
Kjempefin hjemmeside 

Tack alla!
#4 Hon finns på Pawpeds.
#6 Ska kanske plagiera ditt koncept och fixa till det med tabeller. Ser ju fint ut, det du har gjort. Stilrent. "save for web" i PS. Hmm… och jag som trodde jag hade koll på PS. Toppen bra tipps! Det ska vi verkligen titta nærmare på!
Fin och ren samt enkel sida. Lättnavigerad.
Saknar bara en länk hit till Siames iFokus

Jätte fin hemsida verkligen. Jag gilla de mycket stilren och lätt att hitta. Dock hade jag önskat bilderna på sidan var större så man ser dina vackra katter och kattungarna väl
Jättefin sida. Stilren och snygg..:-)
/Elisa
Kjempefin var den. Likte den godt. Men er enig. Bildene på kattene kan godt være større.
(I CS3 så er det en slik funksjon:convert to smart objekt,dvs at bildene ikke mister kvalitet selvom de blir laget mindre.(den er i menyen nederst på høyre side ved verktøylinjen)Om man velger den først,så forminsker til riktig størrelse og tilslutt velger save for web og lagrer de i jpg+ 100% i kvalitet så blir de supre)
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Tack før alla komentarer och synpunkter!
Jag har nu fixat med stamtavlor och ordnat så att de kan ses på hemsidan. Blandade lite av de tipps jag fick av er. Tusen tusen tack!
#12. Takk. Jag ska ta og se igjenom bilderna. Kanskje lage klikkbare bilder. Hvordan nu det ska skje…
Fin Fin hemsida, lätt att navigera. Bilderna laddas supersnabbt.
Rithwa
Den ble veldig fin.
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/
Där satt den!

Superbra och välarbetad lösning med stamtavlorna!

#16, 17 Tack, men det var ju faktiskt ni som kom med input som gjorde løsningen… :)
Har fixat lite aå att det nu går att "klicka" på bilderna. Alla bilder ær inte i rætt storlek ænnu.., så kattungarna blir inte større nær man klickar på dem idag ;) !
Tack æn en gång før all input. Och før att ni ær så snælla :) !
Kjempefint var det blitt. Både stamtavle og bilder 
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus

Jag var in på din hemsida igen under kattungar.. å kanon de är klickbara bilder men när jag klickar på dom blir dom lika små i ett nytt fönster dom blir alltså inte större.. Går inte de att fixa. Om de blir lika små när man klickar på dom är de ju egentligen ingen mening att ha funktionen.
Annars gillar jag din hemsida mycket

Precis Juliette!
Kattungebilderna væxer inte ;) just nu. Men det ær på G. Har varit upptagen med de små idag. Lært den gå på låda :) Satt på førsta førsøket! Ska se vad jag kan gøra under morgondagen. Annars så lægger jag upp nya bilder på fre-lør och de ska garanterat væxa!