Nu är vi 13 veckor!
Fick äntligen nya kort på de två skönheterna hos Zamirs katteri.
.jpg)
.jpg)
Zamris Toya Thing - Gillar inte fotografen
.jpg)
Zamirs Theo Tai - Visar hur vacker han är!
.jpg)
Om de gröna ögonen håller sig så kommer båda dessa katter bli ännu vackrare! För ögonfärgen ser just hu superfin ut på båda..
/Elisa
Ju längre upp i åldern de får ha sina gröna ögon, desto lyckligare brukar det sluta. Ser ut att sluta fint det där, en bra bit på rätt väg!

Sköna är de 

Mums…underbara!

Vilka läckerbitar!! WOW!!
Jättefina bägge två…lilla Toya ser ut att bli ett riktigt charmtroll.

Nilla - Moderator & medarbetare Siames IFokus
Charmtroll med mycket VILJA. Du skulle se blicken när jag skulle träna henne att vara vackert utsträckt. Om blickar kunde döda..
Hon är inte padda för inte den unga damen…
Theo var otroligt charmig och ser ut att bli väldigt snygg! Hoppas att man kommer få se honom på utställningar i framtiden…
Vem kan förstå att denne kille fortfarande är Till Salu!

/Elisa

mums en blå prins han är jätte fin
Jättefina!

Dessa två har verkligen en härlig uppsyn. Inte mycket gulligt över dem:)) Svårt att fatta att blåbäret fortfarande är till salu, han ser fiiiiin ut.
Ja, blått är verkligen läckert. Är väldigt svag för just blått. Som sagt…önskar att man hade större hus!

Båda har verkligen fått den rätta Orientalblicken som farfar Spidde har.
Större hus och en miljon på banken hade inte varit fel…*suckar*
/Elisa

Hej
Jaaa…vilken ögonfärg ;) Hoppas verkligen den består…är ju ganska ny i Orientalaveln..men har dock förstått att de gröna ögon som borde vara en självklarhet enligt standarden..är ytterst sällsynt i verkligheten.
Säj åt henne att skicka den blå till Säffle…jag har gott om plats ;)
Skulle gärna vilja se en profilbild på den grymme..
/Toyza
Har har än så länge en spikrak profil. Får väl hoppas att den fortsätter så…:-)
/Elisa

#11 Tänkte faktiskt på hur lika de är Spidde i looken.
#14 Det tänkte jag också på, speciellt honan.
Oj så flotte de var blitt begge to. Nydelige!!!
Line - Moderator & Medarbetare Siames IFokus
#14/15
Jo de är lika farfar. Men tror båda har bättre topp än Spidde har. Spidde har bra bredd över öronen, men inte den där toppen som önskas av vissa domare.
Tror Theo är mest lik farfar. Men Toya liknar honom på bilderna pga hennes teckning.
Något jag märkte var att från att knappt ha sett Theo när de var yngre så lyste han med sin utstråling så att färgglada Toya nästan försvann.
/Elisa

Vilken ögonfärg!
Jo den är fin nu. Men den kommer att blekna med åldern. Förhoppningsvis får de iallafall gröna ögon även efter det. Ser bra ut iallafall…
/Elisa

* 19
Varför ska den blekna med åldern? Borde den inte bli starkare och stabilare med åldern?
/Toyza
Se på din Kråka så vet du ju hur det kan bli. Även hon hade gröna ögon som kattunge. Kanske inte lika gröna som dessa.
Har sett så många OSH som får oranga eller gulgröna ögon.
Min Nanna var en av dem.
Spidde har fortfarande fin grön ögonfärg, som jag hoppas dessa ska få. Men den är klart sämre än när han var kattunge.
/Elisa

Klart du ska ha en hane till! XXX måste ju ha en pojkvän!..;-)
/Elisa

Vackra katter båda två!!!

Jättehärliga ungar! Vilken uppsyn. 
Virkelig noen vakre småtroll…

Smyger in igen.. Jag och blått alltså. Vilken fin kille han är.. Han kan gärna bo här. Vart är han såld till för stad? Skulle vara så roligt att se han live på nån utställning i framtiden för nu är han väl såld för länge sen?
är det den blå killen du fallit för totalt ? // Inger
Er dem allerede blitt så store.Syns ikke det er lenge siden dem ble født. 2 veldig pene søsken dette. Men Kalindas.bare 3 bilder? Var ikke det litt for lite for oss stakkars andre? 
(N)Attack's Cattery ~Sometimes with a touch of white ~ http://www.attackscattery.blogspot.com/

#29 Haha nej
Den blå killen (Theo) är såld. Vet inte om han kanske kommer ställas ut på Hallandskattens utställning i Halmstad den 8 mars.
Systern (Toys) bor kvar hos uppfödaren, en äkta padda är hon med mycket vilja!…
Hon är iallafall anmäld till utställningen ovan. Tror båda dagarna.
Det är så kul att se när en kombination lyckas. Dvs. att båda ungarna har ärvt det bästa av sina föräldrar. 
/Elisa

Kul dom är jätte fina båda 2.. men dom är alltså IDP:are? då kommer ju inte jag få se dom på utställning hmm
Du får väl komma och ställa ut på den IDP uställning och känna stämningen.
Plus att du får chansen att få en äkta BIS katt och inte bara en "bästa katt" (trampar säker någon på tårna nu..
)
/Elisa

#34 haha ja nångång kanske jag provar skulle vara roligt 
Du får passa på nu. Många NFO som är anmälda och ska anmälda (som jag hört iallafall). Flera av domarna är för första gången i Sverige.
Sen kommer jag att ställa ut Saga och Odin. Även många andra från forumet ska ställa ut där.
Tror det kan bli väldigt kul…
/Elisa